ΓΔ: 884.63 1.05% Τζίρος: 1.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:40:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
Φωτο: Shutterstock

Μειωμένος ο πασχαλινός τζίρος των καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη

Οι περισσότεροι καταναλωτές φαίνεται πως φέτος επέλεξαν να «συρρικνώσουν» την ποσότητα των αμνοεριφίων που θα βρεθούν στο εορταστικό τραπέζι επιδίδονται σε «σαφάρι» τιμών.

Εν μέσω εντατικών ελέγχων για παρεμπόριο, η αγορά της Θεσσαλονίκης ελπίζει σε αύξηση του τζίρου, ωστόσο οι ελπίδες δύσκολα μπορεί να επιβεβαιωθούν καθώς το αυξημένο ενεργειακό κόστος και οι πληθωριστικές πιέσεις συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Οι περισσότεροι καταναλωτές φαίνεται πως φέτος επέλεξαν να «συρρικνώσουν» την ποσότητα των αμνοεριφίων που θα βρεθούν στο εορταστικό τραπέζι επιδίδονται σε «σαφάρι» τιμών προκειμένου να εντοπίσουν το καλύτερο και οικονομικότερο σε οπωροκηπευτικά, αλλά και στα αυγά, άσπρα ή κόκκινα βαμμένα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, Σάββα Κεσίδη, οι παραγγελίες είναι μειωμένες στα κρεοπωλεία της Θεσσαλονίκης σε σχέση με τα περσινά και προπέρσινα επίπεδα.

«Καταλαβαίνουμε τον κόσμο και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με την ακρίβεια. Η ενέργεια είναι διπλάσια και τριπλάσια σε τιμή και οι παραγγελίες φέτος είναι περιορισμένες. Οι περισσότεροι επιλέγουν να μειώνουν την ποσότητα που αγοράζουν σε αρνιά και κρέατα», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κεσίδης. Προσθέτει, δε, πως στα αστικά κέντρα μειώνονται οι πωλήσεις «σε ολόκληρα αμνοερίφια και σούβλες. Είναι μικρό το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν ολόκληρο αρνάκι ή κατσικάκι».

Στα ζαχαροπλαστεία της πόλης η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη με την ζαχαροπλάστρια Πέπη Μπέζα να δηλώνει ότι «τα πασχαλινά αβγά και τα τσουρέκια για τις νονές και τους νονούς έχουν μεγάλη ζήτηση αυτές τις μέρες», προσθέτοντας ωστόσο πως οι τιμές των γλυκών είναι φέτος αυξημένες, λόγω των αυξήσεων που έχουν προηγηθεί στις τιμές αγοράς των πρώτων υλών.

«Έχει αυξηθεί η τιμή της ζάχαρης πάνω από 50%, έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βούτυρα και τα άλευρα και όλα αυτά ανεβάζουν το τελικό κόστος των γλυκών και του τσουρεκιού. Πέρσι, οι καταναλωτές έβρισκαν ένα τσουρέκι με σοκολάτα από 10 έως 15 ευρώ μάξιμουμ και φέτος από 15 ευρώ και πάνω», προσθέτει η κ.Μπέζα.

Με συνεχείς ελέγχους και με κλήσεις επιχειρούν η Διεύθυνση Τροχαίας και Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης να βάλουν «τάξη» στο κυκλοφοριακό της πόλης και ιδιαίτερα στα παράνομα σταθμευμένα οχήματα σε κεντρικούς δρόμους, ενώ κόβονται κλήσεις για όσους έχουν παρκάρει παράνομα τόσο σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όσο και σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.

«Έχουμε αναπροσαρμόσει τις ώρες στα νέα δεδομένα των ημερών του Πάσχα, ώστε να βρισκόμαστε έξω στους δρόμους περισσότερες ώρες και με περισσότερες δυνάμεις. Κινούμαστε σε τρεις βάρδιες για να μην υπάρχει κενό στην αστυνόμευση και θα συνεχίσουμε μέχρι και Μεγάλο Σάββατο», αναφέρει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, αρμόδιος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής. Παράλληλα, διενεργούνται έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας με τους «Πάνθηρες», μετά από συνεννόηση με το νέο γενικό αστυνομικό διευθυντή Θεσσαλονίκης, Χρήστο Μπουλούμπαση, για το παρεμπόριο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Salesforce: Το 71% των καταναλωτών άλλαξε προτιμήσεις σε μάρκες

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 88% των πελατών πιστεύει ότι η εμπιστοσύνη γίνεται πιο σημαντική σε περιόδους αλλαγής, ενώ το 52% (αυξημένο σε σχέση με το 48% του 2020) δηλώνει ότι εμπιστεύεται γενικά τις εταιρείες.
eshop, emporio, internet, elstat
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμα 220.000 ευρώ σε τρεις αλυσίδες για αθέμιτες πρακτικές εμπορίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή οι αλυσίδες που εμπορεύονται μεταξύ άλλων προϊόντα τεχνολογίας παρείχαν παραπλανητικές πληροφορίες για την διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιο προσεκτικές οι αγορές των Ελλήνων καταναλωτών τα Χριστούγεννα

Η αγορά τοπικών προϊόντων και οι πιο προσεκτικές αγορές είναι προτεραιότητα για τους περισσότερους καταναλωτές. Το 75% των καταναλωτών δήλωσε ότι η πανδημία τους έκανε να σκεφτούν προσεκτικότερα το πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους.
Εμποριο, Καταστηματα, Μαγαζια
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πώς ο εμβολιασμός επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες

Βάσει της έρευνας του ΙΕΛΚΑ, η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου.