ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Foroi, Forologia
Φωτο: Shutterstock

Δεν θα πληρώσουν φόρο εισοδήματος οι επτά στους δέκα φορολογούμενους

Μόνο το 26% όσων έχουν ήδη υποβάλει δηλώσεις πήραν χρεωστικά εκκαθαριστικά σημειώματα και ο μέσος φόρος είναι περίπου 500 ευρώ. Έως το τέλος Ιουλίου θα πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση του φόρου.

Επιστροφές φόρου ή μηδενικά εκκαθαριστικά για πάνω από επτά στους δέκα φορολογούμενους προκύπτουν από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής στο Taxisnet.

Ειδικότερα τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι από τα 609.639 εκκαθαριστικά σημειώματα που έχουν εκδοθεί, τα 90.149 ή το 14,79% του συνόλου είναι πιστωτικά με το συνολικό ποσό να ανέχεται σε 24.203.485 ευρώ. Ο μέσος κατά κεφαλήν φόρος που επιστρέφεται διαμορφώνεται στα 268,48 ευρώ. Η πλειονότητα των φορολογούμενων λαμβάνουν μηδενικό λογαριασμό καθώς από τα 609.639 εκκαθαριστικά τα 358.436 ή το 58,79% του συνόλου δεν προβλέπουν ούτε επιστροφή ούτε καταβολή επιπλέον φόρου.

Αντίθετα το 26,42% των φορολογούμενων ή 161.054 καλούνται να πληρώσουν συνολικά 81.613.475 ευρώ, με τον κατά μέσον όρο έξτρα φόρο για τον καθένα να διαμορφώνεται στα 506,74 ευρώ.  

Βέβαια ο αριθμός των φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβληθεί σε σχέση με τους υπόχρεους είναι πολύ μικρός και, με δεδομένο ότι οι πρώτοι που σπεύδουν στο ραντεβού με την εφορία είναι κυρίως όσοι εκ των προτέρων γνωρίζουν ότι δεν θα καταβάλλουν φόρο ή θα έχουν επιστροφή, δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το φορολογικό ισοζύγιο.

Ωστόσο εκτιμάται ότι και φέτος τα μηδενικά και πιστωτικά εκκαθαριστικά θα είναι αισθητά περισσότερα από τα χρεωστικά, καθώς λόγω της πανδημίας ένας μεγάλος αριθμός φορολογούμενων υπέστη μείωση εισοδήματος το 2021 εξ αιτίας των αναστολών στις συμβάσεις εργασίας, του «κλεισίματος» επαγγελματικών εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων και της πτώσης τζίρου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις λογιστών, το ποσοστό των φορολογούμενων που θα έχουν επιστροφή φόρου ή δεν θα λάβουν μηδενικό εκκαθαριστικό σημείωμα θα κινηθεί στην περιοχή του 70%.

Επισημαίνεται ότι, με βάση το νόμο, προβλέπεται ότι η αποπληρωμή του φετινού φόρου εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα σε οκτώ ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη δόση να καταβάλλεται έως το τέλος Ιουλίου και την τελευταία δόση στο τέλος Φεβρουάριου του 2023. Όσοι υποβάλλουν φορολογική δήλωση έως τα τέλη Ιουνίου και εξοφλήσουν εφάπαξ το φόρο έως τις 29 Ιουλίου θα έχουν έκπτωση 3% επί του συνολικού ποσού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
Αλέξης Τσίπρας πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας: Τα υπερπλεονάσματα επιλέχθηκαν για εξαγορά ψήφων από την κυβέρνηση

Ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε την κυβέρνηση για εσκεμμένα υπερπλεονάσματα, ώστε να μοιράζει χρήματα προεκλογικά στους πολίτες, ενώ τόνισε το μεγάλο πρόβλημα στο κόστος ζωής και ενέργειας που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες.