ΓΔ: 834.83 -0.17% Τζίρος: 63.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Επιστρέφει στο 2019 ο τζίρος του εμπορίου με ώθηση από τον τουρισμό

Οι τουριστικές ροές ενισχύουν τους τζίρους στα εμπορικά καταστήματα. Πιο διστακτικοί οι Έλληνες καταναλωτές, αναμένεται τόνωση της κίνησης μετά τις επιδοτήσεις για ενέργεια - καύσιμα.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη της αγοραστικής κίνησης εκφράζει ο εμπορικός κόσμος, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα. Όπως σημειώνει στο BD ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Σταύρος Καφούνης, η αγοραστική κίνηση είναι ικανοποιητική την τρέχουσα περίοδο, ωθούμενη ωστόσο από τις ισχυρές τουριστικές ροές που παρατηρούνται κυρίως στα κέντρα των πόλεων και τα νησιά. Ωστόσο, ο ίδιος επισημαίνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι σαφώς πιο συγκρατημένοι στις αγορές τους και υποστηρίζει ότι οι παρεμβάσεις που δρομολογεί η Πολιτεία για την διαχείριση του κόστους σε καύσιμα και ενέργεια θα βοηθήσουν σημαντικά την αγορά.

Σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφονται σημαντικές διακυμάνσεις στην ζήτηση, με τους μήνες Απρίλιο και Μάιο να επαναφέρουν τα χαμόγελα στους εμπόρους, σε συνέχεια ενός αρνητικού Μαρτίου ως προς τους τζίρους στην αγορά. Ο πρόεδρος του ΕΣΑ επισημαίνει επίσης ότι η αγορά αναμένει ακόμη θετικότερες επιδόσεις κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο, ενώ προσδοκά την οριστική κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων μετά και τη σχετική δέσμευση του υπουργού Ανάπτυξης, κ. Α. Γεωργιάδη, στο πρόσφατο συνέδριο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος, κ. Αντώνης Μάκρης, επισημαίνοντας ότι η αγοραστική κίνηση αγγίζει τα επίπεδα του 2019 καθώς καταγράφεται μικρή αύξηση του τζίρου, σε ορισμένες κατηγορίες ειδών, μεταξύ 5% και 8%. Δεδομένης ωστόσο της αύξησης των τιμών, εκτιμάται ότι ο τζίρος ουσιαστικά έχει επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, ορισμένες κατηγορίες ειδών καταγράφουν θετικότερες επιδόσεις, όπως είναι τα είδη ένδυσης κι υπόδησης, με τα πιο επίσημα μάλιστα ενδύματα, όπως τα κοστούμια να ανακάμπτουν σημαντικά, καθώς γάμοι κι άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται πλέον χωρίς τους περιορισμούς της πανδημίας.

Ο τουρισμός πάντως φαίνεται να συνεισφέρει σημαντικά στην αγοραστική κίνηση, με τους τζίρους να εμφανίζουν σημαντική δυναμική τόσο στα κέντρα των πόλεων όσο όμως και σε πιο οργανωμένες δομές όπως τα εμπορικά κέντρα και τα εμπορικά χωριά. Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, οι τουρίστες που δύνανται να κάνουν αφορολόγητες αγορές, συνεισφέρουν στα έσοδα των οργανωμένων αγορών σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 17% και 25%, καλύπτοντας εν μέρει την απουσία Ελλήνων αγοραστών. Ειδικότερα, οι ταξιδιώτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ εμφανίζονται πιο γενναιόδωροι στις αγορές τους, ακολουθούμενοι από τουρίστες από άλλες χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζει και η αγορά των κοσμηματοπωλών, αναμένοντας την πιο δυναμική συνεισφορά των τουριστών στα έσοδα των καταστημάτων του κλάδου. Την ίδια στιγμή ωστόσο, το πάγιο αίτημα του κλάδου αργυροχρυσοχοΐας για την κατάργηση του επιπλέον φόρου 10% σε αγορές κοσμημάτων άνω των 1.000 ευρώ επαναδιατυπώνει στο BD ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), κ. Πέτρος Καλπακίδης.

Ο ίδιος σημειώνει ότι η αγοραστική κίνηση στα κοσμηματοπωλεία είναι κατώτερη του αναμενομένου, παρά τις ισχυρές τουριστικές ροές. Ο κ. Καλπακίδης επισημαίνει μάλιστα ότι ο επιπλέον φόρος του 10% αφορά πλέον ένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό δεδομένης της εκτίναξης των διεθνών τιμών των μετάλλων. «Τα 1000 ευρώ αποτελούν πλέον μία μέση τιμή λιανικής εφόσον μιλάμε για ένα μικρό κόσμημα 10 γραμμαρίων και 18 καρατίων», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ, επισημαίνοντας ότι με την τιμή του χρυσού στα 56.000 ευρώ το κιλό σήμερα και το ενεργειακό και μεταφορικό κόστος στα ύψη, τα περιθώρια ελιγμών για τους εμπόρους είναι περιορισμένα. Το αποτέλεσμα είναι οι αγορές να γίνονται με βασικό γνώμονα την τιμή και όχι την ποιότητα, όπως ήταν στο παρελθόν, καταλήγει ο κ. Καλπακίδης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρή ανάκαμψη για το travel retail λόγω τουρισμού, ξεχωρίζει η Ελλάδα

Στο πρώτο εξάμηνο, η Ελλάδα μαζί με την Τουρκία, την Αίγυπτο αλλά και κάποιες χώρες της Αν. Ευρώπης, παρουσίασαν τις πιο θετικές επιδόσεις, προϊδεάζοντας για ακόμη καλύτερες επιδόσεις στο β' εξάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε συνθήκες ασφυξίας οι έμποροι, φοβούνται νέα περιοριστικά μέτρα

Πτώση τζίρου 30% στη διάρκεια των εκπτώσεων, μείωση έως 85% στα τουριστικά είδη και 50% στα καταστήματα του κέντρου. Χρηματοδότηση μικρών επιχειρήσεων και ρύθμιση για τα ενοίκια ζητούν οι έμποροι.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τις τιμές οι έμποροι για να δώσουν ώθηση στη ζήτηση

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις ή αναβάλλουν τις αγορές τους. Οι έμποροι των μη βασικών αγαθών συγκρατούν τις τιμές και «ποντάρουν» στον τουρισμό.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος 121 δισ. στα προϊόντα «μαϊμού», διακίνηση και μέσω social media

Σύμφωνα με την Κομισιόν, μεγάλο μέρος του τζίρου πλαστών ειδών προκύπτει από αγορές μέσω του διαδικτύου και κυρίως των κοινωνικών μέσων. Αφορά σε είδη μόδας, καλλυντικά, αλλά και προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής.