ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για επτά οδικά έργα και ένα σχολείο

Για ποια έργα εισηγήθηκε να γίνουν οι απαλλοτριώσεις ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο.

Εισήγηση για την υπαγωγή αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων στην παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων για την εκτέλεση έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας, πραγματοποίησε στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Αντίστοιχα ζητήματα έχουν συζητηθεί άλλες έξι φορές σε Υπουργικά Συμβούλια και σήμερα ο κ. Καραμανλής πρότεινε ένα συμπληρωματικό κατάλογο, που αφορά σε οδικά έργα που υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς κι ένα -κτιριακό- από τον Δήμο Νεάπολης - Συκεών.

Ο κ. Καραμανλής εισηγήθηκε ειδικότερα την υπαγωγή στη διαδικασία του άρθρου 7Α, των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, που αφορούν στην εκτέλεση επτά οδικών έργων, καθώς επίσης και στην κήρυξη των τυχόν συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων που θα απαιτηθούν για αυτά.

Πρόκειται συγκεκριμένα για:

  1. Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).
  2. Τον Αυτοκινητόδρομο Ιόνιας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, τον ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τον της Μεταμόρφωσης μέχρι τα Σκάρφεια στον Μαλιακό, καθώς και του Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα.
  3. Τον Αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.
  4. Τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) στο τμήμα του Μαλιακός - Κλειδί.
  5. Τον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και τον Κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη.
  6. Τον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των Οδικών του Συνδέσεων.
  7. Τη βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού, στο τμήμα της Παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία. Ο κ. Καραμανλής τόνισε τη γενικότερη σημασία του τελευταίου αυτού έργου για την οικονομία της χώρας και ειδικότερα της ευρύτερης περιοχής της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, καθώς κι όλης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αφού, όπως επισήμανε, το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, λόγω της έντονης τουριστικής ανάπτυξης και της ιδιαίτερης προβολής της περιοχής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εισηγήθηκε επίσης για την ανέγερση του 1ου ΕΠΑ.Λ. Συκεών του Δήμου Νεάπολης Συκεών. Η κατασκευή της ανωτέρω Σχολικής Μονάδας αποτελεί στρατηγικής σημασίας, εμβληματικό έργο εκπαιδευτικής υποδομής, καθώς η κατασκευή και η λειτουργία του θα δώσει πραγματική ανάσα στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Κεντρική και Βόρεια Θεσσαλονίκη, η οποία σήμερα στερείται παρόμοιου σχολικού συγκροτήματος.

Το έργο έχει υπαχθεί στο ν. 3389 του 2005 «Σχεδιασμός, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία 17 Σχολικών Μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω ΣΔΙΤ» και, σύμφωνα με τον υπουργό, τυχόν καθυστερήσεις μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην ολοκλήρωση της Β' φάσης του διαγωνισμού ΣΔΙΤ, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξιφαράς: Η ενεργειακή ασφάλεια προϋπόθεση για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

«Η επίτευξη της ενεργειακής ανεξαρτησίας δεν είναι απλώς θέμα οικονομικής σταθερότητας, αλλά προϋπόθεση για τη διασφάλιση της εθνικής ασφάλειας και κυριαρχίας, της ευημερίας και της δημοκρατίας», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Α. Αρανίτης: Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει ολοκληρωθεί το 2024

Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat τόνισε ότι, πέραν του έργου του Μετρό και της επέκτασής του προς την Καλαμαριά, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών.
Gefyra-Patra-Katarreysh
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία το σύστημα για την αξιολόγηση των γεφυρών της χώρας

Tο Εθνικό Μητρώο Γεφυρών θα αποτελέσει μέρος του Εθνικού Μητρώου Υποδομών. Στόχος του θα είναι η πλήρης καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών για τη συντήρηση και λειτουργία των γεφυρών.