ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Αλέξανδρος Βασιλικός πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας businessdaily.gr

Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συγκυρίες

O πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) Αλέξανδρος Βασιλικός σημειώνει ότι δεν λύθηκαν τα προβλήματα των ξενοδοχείων - παρά το θετικό πρόσημο της φετινής χρονιάς.

«Το τουριστικό 2022 έχει θετικό πρόσημο για τη μεγάλη πλειοψηφία των προορισμών της χώρας και δημιούργησε την αναπτυξιακή δυναμική που είχε ανάγκη η εθνική οικονομία σε μια εξαιρετικά δύσκολη παγκόσμια συγκυρία», τονίζει μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) Αλέξανδρος Βασιλικός. Αφού σημειώνει ότι δεν λύθηκαν τα προβλήματα των ξενοδοχείων - παρά το θετικό πρόσημο της φετινής χρονιάς - ο πρόεδρος του ΞΕΕ αναφερόμενος στις προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού υπογραμμίζει ότι δεν έχει νόημα να κάνουμε σημείο αναφοράς και μέτρο σύγκρισης το 2019, προσθέτοντας ότι ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να προσαρμόζεται στα δεδομένα της εκάστοτε συγκυρίας.

 Η πιο μεγάλη επιτυχία είναι η συνεργασία

Ο κ. Βασιλικός εστιάζει στη σημασία της συνεργασίας, αναφέροντας ότι η είναι η πιο μεγάλη επιτυχία: «Η συμβολή όλων εμπλεκομένων μερών της τουριστικής αλυσίδας, από την κυβέρνηση και την αυτοδιοίκηση μέχρι τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες, στην επιτυχή διαχείριση της μεγαλύτερης κρίσης που γνώρισε ο τουρισμός στη σύγχρονη ιστορία του την προηγούμενη διετία. Έτσι καταφέραμε να αξιοποιήσουμε τα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της φετινής χρονιάς και ανταποκριθήκαμε στην υπερσυσσώρευση ζήτησης που εκδηλώθηκε για τον ευρωπαϊκό νότο».

Δεν λύθηκαν τα προβλήματα των ξενοδοχείων

Ειδική αναφορά κάνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ στα κύρια ζητήματα που απασχολούν τα ξενοδοχεία και τονίζει ότι παρά το θετικό πρόσημο της φετινής χρονιάς δεν λύθηκαν τα προβλήματα. «Βγήκαμε από μια διετία μεγάλων απωλειών που άφησαν βαθύ αποτύπωμα στα ξενοδοχεία και βρεθήκαμε μπροστά στην εκτίναξη του λειτουργικού κόστους σε όλες τις κατηγορίες εξόδων, με κορύφωση την ενέργεια και τις προμήθειες προϊόντων και των λειτουργιών των ξενοδοχείων. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας πόλεων και ορεινών προορισμών. Ήταν αυτά που δοκιμάστηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2022 και βρίσκονται ξανά μπροστά σε ένα δύσκολο χειμώνα, με πελώριες αβεβαιότητες για τις πληρότητές τους κι αν τελικά θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα της λειτουργίας τους», θα πει.

Δεν έχει νόημα να κάνουμε σημείο αναφοράς και μέτρο σύγκρισης το 2019

Σε ό,τι αφορά στις προκλήσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα ο κ. Βασιλικός τονίζει ότι οι προκλήσεις για τον κλάδο είναι διαρκώς μπροστά, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Γι’ αυτό το λόγο, εξηγεί, δεν έχει νόημα να κάνουμε σημείο αναφοράς και μέτρο σύγκρισης το 2019. «Δεν ζούμε πια στο 2019. Όπως και το 2023 δεν μπορεί να είναι 2022», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ο ρόλος αποταμιεύσεων της προηγούμενης διετίας 

Για τον κ. Βασιλικό, φέτος η έντονη επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει και η οικονομική δυνατότητα να πραγματοποιήσει την επιθυμία του, οφείλεται και στο γεγονός ότι είχε κάνει αποταμιεύσεις την προηγούμενη διετία. Γεγονός που διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της σεζόν, όπως εξηγεί. «Ακόμα και τα ακριβότερα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων δεν ανέστειλαν αυτή την επιθυμία, όπως θα αναμενόταν με βάση την παραδοσιακή προσέγγιση του τουρισμού. Όμως, τα δεδομένα αλλάζουν και δεν θα πρέπει να κάνουμε μια απλουστευτική προβολή του σήμερα στο αύριο», σημειώνει.

Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να προσαρμόζεται στα δεδομένα της εκάστοτε συγκυρίας

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Βασιλικός επισημαίνει ότι αυτό που αναδεικνύεται ως απόλυτη αναγκαιότητα είναι η ενίσχυση της προσαρμοστικότητας του ελληνικού τουρισμού στα δεδομένα της εκάστοτε συγκυρίας: «Να δώσουμε έμφαση, όχι στο κυνήγι του απόλυτου αριθμού των αφίξεων, αλλά σε ποιοτικούς στόχους που θα δίνουν έμφαση στη μέση διάρκεια παραμονής, στη μέση δαπάνη, στα οικονομικά, κοινωνικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών».

Για τον πρόεδρο του ΞΕΕ η γρήγορη προσαρμογή σε ανάγκες και τάσεις της παγκόσμιας αγοράς θα κάνει και τη διαφορά μέσα στην εποχή της αβεβαιότητας που διανύουμε. «Προσαρμογή παντού. Σίγουρα στις υποδομές που απαιτούν ενίσχυση και άμεση αναβάθμιση ώστε να δώσουν απαντήσεις και στο μεγάλο ζητούμενο της επιμήκυνσης της σεζόν. Εξίσου κρίσιμη διάσταση έχει ασφαλώς και η ποιότητα των καταλυμάτων. Εκ των πραγμάτων πρέπει να αντιμετωπιστούν οι πρακτικές στρεβλώσεων, παραπλάνησης, παραοικονομίας, αναξιοπιστίας που προκύπτουν μέσα από την "οικονομία διαμοιρασμού"», αναφέρει.

Πρέπει να ρυθμιστεί η οικονομία του διαμοιρασμού

Ο κ. Βασιλικός ζητά να υπάρξει ρύθμιση της «οικονομίας διαμοιρασμού» που, όπως λέει, δυστυχώς εξακολουθεί να υφίσταται ένα αρρύθμιστο τοπίο, όπου παρέχονται ανεξέλεγκτα υπηρεσίες φιλοξενίας χωρίς τις προϋποθέσεις και τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται στον υπερυθμισμένο ξενοδοχειακό κλάδο. Μάλιστα, αναφέρει ότι σε προορισμούς που δοκιμάζεται η φέρουσα ικανότητα των υποδομών τους κατά τη θερινή περίοδο πρέπει να έχουμε υπόψη πως τα προβλήματα δεν προκύπτουν από τα ξενοδοχεία αλλά από άλλες δραστηριότητες κι αυτό υποστηρίζεται απόλυτα από αριθμούς. «Συνεπώς έχουμε ένα μείζον ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού που πυροδοτεί έντονα κοινωνικά προβλήματα στέγασης και απειλεί ανά πάσα στιγμή να τινάξει στον αέρα τη διεθνή εικόνα των ελληνικών προορισμών. Αν θέλουμε να διαμορφώσουμε το τουριστικό μοντέλο ποιότητας με ορίζοντα τουλάχιστον μια δεκαετίας, ας ξεκινήσουμε από αυτό: Να μπει τάξη στο χάος», καταλήγει ο κ. Βασιλικός. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλέξανδρος Βασιλικός: Ο τουρισμός το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας

Για τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ιδιαίτερη σημασία έχει η επόμενη μέρα στα ξενοδοχεία, που όπως λέει σημαίνει ποιότητα, ενεργειακή και τεχνολογική αναβάθμιση, ταυτόχρονα με την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εμπιστεύονται και εκτιμούν την «ελληνική φιλοξενία» οι ξένοι τουρίστες

Σταχυολογώντας τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ, η Ελλάδα βρίσκεται ταυτόχρονα και στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά το κριτήριο της εξυπηρέτησης με ποσοστό 91%, αλλά και στην κατηγορία φαγητού-ποτού με ποσοστό 85%.
diakopes-tourismos-skyexpress-ethniki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαζικές αφίξεις τουριστών αλλά μειωμένες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία

Την παρούσα διαπίστωση σχετικά με την ελληνική τουριστική αγορά, αναλύουν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Χριστίνα Τετράδη και άλλοι παράγοντες του κλάδου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Α. Βασιλικός: Αναγκαίο το «value for money» για τον ελληνικό τουρισμό

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, εκτιμά, ότι η τρέχουσα τουριστική χρονιά για την Ελλάδα, συνολικά δείχνει πως θα κλείσει με θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά στα ποσοτικά μετρήσιμα στοιχεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οριακά αυξημένος ο τζίρος των ξενοδοχείων έναντι των επιπέδων του 2019

Στα 150 ευρώ ήταν η μέση τιμή διάθεση δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του 2022 σύμφωνα με στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου. Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο λόγω του ανταγωνισμού από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Marketing Greece και ΞΕΕ ενώνουν δυνάμεις για προβολή του τουρισμού

Η συνεργασία θα έχει στόχο τη συμβολή της πρωτοβουλίας στην αναβάθμιση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και στην προβολή της συνεισφοράς των τοπικών παραγωγών στη σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα.