ΓΔ: 1054.59 0.84% Τζίρος: 89.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Παραλείψεις και καταχρηστικοί όροι κυριαρχούν στην αγορά ταχυμεταφορών

Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, μόλις το 23% των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών αποζημιώνει με το ποσό που ορίζεται σε περίπτωση απώλειας ή ολικής καταστροφής δέματος.

Γεμάτος παραλείψεις, καταχρηστικούς και παραπλανητικούς όρους είναι ο τομέας των εταιρειών ταχυμεταφορών, όπως προκύπτει από έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας που τονίζει ότι «σε ένα τέτοιο κλίμα ο καταναλωτής είναι απολύτως φυσιολογικό να αισθάνεται ανήμπορος να αξιώσει οποιαδήποτε αποζημίωση - να διεκδικήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του και να το υπερασπιστεί».

Συγκεκριμένα, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, στο πλαίσιο της προστασίας του καταναλωτή, πραγματοποίησε δειγματοληπτική έρευνα στις ιστοσελίδες των εταιρειών ταχυμεταφορών, χρησιμοποιώντας τυχαίο δείγμα 60 εταιρειών ταχυμεταφοράς, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν πληρούν εν πολλοίς, τις βασικές προϋποθέσεις του νόμου.

Όπως σημειώνει η ένωση: «τα τελευταία έτη, προκειμένου να λειτουργήσει η αγορά, μέσω, κυρίως, του ηλεκτρονικού εμπορίου, παρατηρήθηκαν σημαντικές δυσλειτουργίες στο σύστημα παράδοσης των προϊόντων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν στη μεγάλη ζήτηση. Συγκεκριμένα, στον τομέα των ταχυμεταφορών τα έτη 2020 και 2021 παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση του όγκου των καταγγελιών που έλαβε η ΕΕΚΕ η οποία αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό 95,9% του συνόλου των καταγγελιών στον τομέα των Προϊόντων και Υπηρεσιών (μελέτη ΕΕΚΕ «Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στις καταναλωτικές συναλλαγές, Φεβρουάριος 2022»)».

Κατά τη διεξαγωγή της έρευνας, από 17 Αυγούστου 2022 έως και 14 Σεπτεμβρίου 2022, διερευνήθηκε εάν υπάρχουν στις ιστοσελίδες τους οι παρακάτω πληροφορίες, και αν υπάρχουν, κατά πόσο η διατύπωσή τους εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις του νόμου:

  1. Χάρτης Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή
  2. Εγγραφή στο Μητρώο της ΕΕΤΤ
  3.  Αποζημίωση για απώλεια ή ολική καταστροφή αλληλογραφίας ή/και δέματος
  4. Αποζημίωση για μερική καταστροφή ή φθορά αλληλογραφίας ή/και δέματος
  5. Αποζημίωση για εκπρόθεσμη παράδοση
  6. Φύλαξη ανεπίδοτου δέματος.

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής :

  • Μία στις δύο εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έχουν αναρτημένο τον Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή
  • Το 40% των εταιρειών που ελέγχθηκαν δεν έχει αναρτημένο εμφανώς στις ιστοσελίδες τους τον αριθμό μητρώου εγγραφής στο Μητρώο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT)
  • Στην περίπτωση Απώλειας ή Ολικής Καταστροφής Αλληλογραφίας μόλις 3 στις 10 εταιρείες εφαρμόζουν απόλυτα τον νόμο και αποζημιώνουν ορθά τους καταναλωτές με το ποσό των 50 έως 70 ευρώ. Το υπόλοιπο 70% των εταιρειών αποζημιώνουν με ποσά που δεν συμφωνούν με όσα ορίζει η νομοθεσία ή δεν αναφέρουν καθόλου τις αποζημιώσεις αυτές
  • Στην περίπτωση Απώλειας ή Ολικής Καταστροφής Δέματος, μόλις το 23,3% αποζημιώνει με το ποσό που ορίζεται από τη νομοθεσία και κυμαίνεται από 100 έως 400 ευρώ. Το υπόλοιπο 76,7% παρέχει λανθασμένες πληροφορίες ή δεν παρέχει καμία πληροφορία προς τους καταναλωτές
  • Για την πιθανότητα μερικής καταστροφής ή φθοράς αλληλογραφίας, μόλις το 5% αποζημιώνει τους καταναλωτές με βάση το νομικό πλαίσιο που διέπει τις εταιρείες ταχυμεταφορών, δηλαδή έως το ποσό των 70 ευρώ.
  • Στο ενδεχόμενο μερικής καταστροφής ή φθοράς δέματος, με το νόμο συμβαδίζει μόλις το 3,3% το οποίο καταγράφει πως η αποζημίωση ορίζεται έως το ποσό των 400 ευρώ. Εντυπωσιακό το ποσοστό 96,7% που παρέχει εσφαλμένες πληροφορίες ή δεν παρέχει καμία
  • Αναφορικά με την εκπρόθεσμη παραλαβή, τα όσα ορίζει ο Νόμος αναφέρουν μόλις 2 στις 10 εταιρείες ταχυμεταφορών. Καμία αναφορά δεν εντοπίζεται στην πλειοψηφία αυτών (51,7%), ενώ το 15% δηλώνει πως δεν φέρει καμία ευθύνη
  • Τέλος, μόλις το 43,3% των ταχυμεταφορών φυλάσσει τα ανεπίδοτα δέματα έως 6 μήνες, δηλαδή για χρονικό διάστημα που ορίζει ο Νόμος,  ενώ έως 2 μήνες τα φυλάσσει το 5%. Καμία αναφορά στη φύλαξη των ανεπίδοτων δεν κάνει η πλειοψηφία, δηλαδή το 51,7%.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ανάσες» από το Market Pass περιμένουν καταναλωτές και σούπερ μάρκετ

Σε περίπου δέκα μέρες θα είναι έτοιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την κάρτα αγορών (Market Pass) που θα προσφέρει στήριξη σε χιλιάδες νοικοκυριά χαμηλών εισοδημάτων. Έρχονται τρία νέα καλάθια του νοικοκυριού.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένος κατά 8% ο τζίρος του εμπορίου παρά την πτώση των πωλήσεων

Οι αυξήσεις των τιμών στα σούπερ μάρκετ που έχουν ενισχύσει και τη φετινή χρονιά τον τζίρο τους, έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε λιγότερες αγορές, ενώ παρόμοια είναι η εικόνα και στα καύσιμα. Ενισχυμένος τζίρος και όγκος για τα ηλεκτρονικά είδη.
xrimata, euro, money, cash
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και τις αγορές τους οι Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, το 66,5% των καταναλωτών δηλώνουν απαισιόδοξοι για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση και το 53% δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του λόγω της ακρίβειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι οι φετινές δαπάνες των Χριστουγέννων

Σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ Consumer Insights το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ξοδέψουν τα ίδια χρήματα με το 2021. Στο 35% το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν επιφυλακτικοί και προσεκτικοί στις αγορές τους.