ΓΔ: 1365.48 0.60% Τζίρος: 100.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ανυπομονούν για αγορές τα Χριστούγεννα τρεις στους τέσσερις Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, 8 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές θα αναπροσαρμόσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αυτές τις γιορτές, αναζητώντας προσφορές, με τα είδη μόδας αλλά και τις δωροκάρτες να κερδίζουν τις προτιμήσεις.

Ανυπομονούν για την έλευση των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αναμένουν αυξήσεις τιμών σε πολλά αγαθά αλλά παράλληλα επιθυμούν να ζήσουν την στιγμή με τους αγαπημένους τους ανθρώπους, δαπανώντας μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους για δώρα. Έτσι σκιαγραφεί το πορτρέτο του μέσου Ευρωπαίου καταναλωτή η εταιρεία Nielsen, στα πλαίσια έρευνας που πραγματοποίησε σε 10 ευρωπαϊκές χώρες -συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας- με σκοπό να διερευνηθούν οι καταναλωτικές τάσεις το τελευταίο τρίμηνο του έτους, και θέμα "European shopper in inflationary times".

Μετά από δυόμιση χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας κι εν μέσω ενός πολέμου σε ευρωπαϊκό έδαφος, που εντείνει την ανασφάλεια αλλά και τις πληθωριστικές πιέσεις πανευρωπαϊκά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ενημερωμένοι σχετικά με τις αυξήσεις τιμών σε βασικά αγαθά και προχωρούν στις αναγκαίες προσαρμογές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους χωρίς να ξεφύγουν από τον προϋπολογισμό τους. Το αποτέλεσμα είναι να θυσιάζεται σε έναν βαθμό η ποιότητα υπέρ της κάλυψης των αναγκαίων, με το ποσοστό των ερωτηθέντων που αναφέρει ότι θα πληρώσει παραπάνω για την αγορά ενός πιο ποιοτικού προϊόντος να μειώνεται κατά 9% συνολικά, και κατά 26% σε ό,τι αφορά τους Έλληνες καταναλωτές ειδικότερα. Οι Έλληνες καταγράφουν και το πιο υψηλό ποσοστό σε σχέση με την αίσθηση αύξησης των τιμών, με 99%, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 92%, ενώ εμφανίζουμε και την χειρότερη επίδοση ως προς τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, στο -54,2, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο -26.

Συνολικά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σε ποσοστό 45% δηλώνουν ότι δεν ξεφεύγουν από την λίστα των αγορών τους καθώς και το ποσό που έχουν προϋπολογίσει για την κάλυψη αυτών, με τον σχετικό δείκτη να αυξάνεται κατά 10% για τους Έλληνες, συγκριτικά με το 2019. Παρά ταύτα, οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς καταγράφονται ως περίοδος χαράς που δεν πρέπει να θυσιαστεί επ' ουδενί για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, με το 66% αυτών να δηλώνουν ανυπομονησία για την έλευση της εορταστικής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Έλληνες βρίσκονται στην δεύτερη υψηλότερη θέση ως προς το αίσθημα ανυπομονησίας, με 74%, πίσω μόνο από τους Ρουμάνους, που δηλώνουν ενθουσιώδεις σε ποσοστό 79%, κι ακολουθούμενοι από τους Πορτογάλους, με 73%.

Στον αντίποδα, μόλις 28% των ερωτηθέντων δηλώνουν επιφυλακτικοί ως προς την περίοδο των γιορτών, εκφράζοντας άγχος κι ανησυχία για τις υψηλές τιμές ενέργειας αλλά και την ανάγκη περικοπών των εορταστικών δαπανών, με το υψηλότερο ποσοστό να εντοπίζεται στην Βρετανία, με 34%. Το 60% των ερωτηθέντων συνολικά πάντως αναφέρει ότι θα δαπανήσει το ίδιο ποσό με πέρσι για την κάλυψη των εορταστικών αγορών, με το 39% να αφορά σε είδη για το σπίτι, το 37% δώρα για τους αγαπημένους και μόλις το 15% να τα διαθέτει για δαπάνες εκτός σπιτιού -όπως διασκέδαση και ταξίδια. Εντούτοις, 8 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα διαφοροποιήσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αυτές τις γιορτές, με το 32% να αναζητά προσφορές, -ποσοστό που αγγίζει το 46% των Ελλήνων ερωτηθέντων- το 25% να αγοράζει λιγότερα και το 22% να στρέφεται σε φθηνότερα brands.

Τέλος, ως προς τα δώρα που θα επιλέξουν για φέτος, οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα της Nielsen ανέφεραν τα είδη μόδας σε ποσοστό 43%, ενώ ακολουθούν τα αρώματα με 41%, τα παιχνίδια με 35% καθώς και οι δωροκάρτες που επιλέγονται από το 33% των ερωτηθέντων. Μάλιστα, τα είδη μόδας είναι η υπ’αριθμόν ένα κατηγορία για τους Έλληνες καταναλωτές φέτος, με τις δωροκάρτες να κερδίζουν τις προτιμήσεις των Γερμανών καταναλωτών. Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι το 54% δηλώνει ότι θα εμπνευστεί από το Διαδίκτυο για τις αγορές του, με μόλις το 29% του συνόλου να αναφέρει ειδικά τα social media ως πηγή έμπνευσης, και το 91% τα εξειδικευμένα e-shops.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

NielsenIQ: 329 ευρώ το κόστος ανά μήνα στο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.
katastimata-christmass-giortino orario-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι θα ξοδέψουν οι Έλληνες στις γιορτές: Ένας στους τρεις δυσκολεύεται

Έξι στους δέκα λένε ότι θα προσπαθήσουν να κρατήσουν τις δαπάνες τους στα περυσινά επίπεδα. Ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων. Από το διαδίκτυο οι περισσότερες αγορές ειδών τεχνολογίας.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τις τιμές οι έμποροι για να δώσουν ώθηση στη ζήτηση

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις ή αναβάλλουν τις αγορές τους. Οι έμποροι των μη βασικών αγαθών συγκρατούν τις τιμές και «ποντάρουν» στον τουρισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρώτη φορά πάνω από το 1 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ρούχων

Από τα 350 εκατ. ευρώ το 2018, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ειδών μόδας εκτοξεύθηκαν το 2021 στα 1,09 δισ. ευρώ. Παραμένουν καχύποπτοι στις συναλλαγές τους οι Έλληνες καταναλωτές, λίγοι προτιμούν τις online πληρωμές.