ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στα 120 εκατ. εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί η φετινή αγορά της Black Friday

Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) η μέση δαπάνη θα φθάσει στα 146 ευρώ, ενώ αγορές θα πραγματοποιήσει ένας στους πέντε καταναλωτές.

 Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday ενώ ένας στους πέντε καταναλωτές θα προχωρήσουν σε αγορές την συγκεκριμένη περίοδο, με μέση δαπάνη 146 ευρώ.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από έρευνα καταναλωτικών τάσεων που ολοκλήρωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει τις αγορές του τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ανάγκης για εξοικονόμηση χρημάτων.

Σημειώνεται ότι η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 μέσω πανελλήνιου δείγματος 1.157 καταναλωτών.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 20% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του blackFriday, δηλαδή 1 στους 5 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.

Επίσης είναι 2 φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της Black Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσου δεν είναι. Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.

Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.

Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο του Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου. Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές.

Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια. Ωστόσο, αυτή η επιθυμία έρχεται σε αντίθεση με τη φύση της συγκεκριμένης εκπτωτικής περιόδου, η οποία έχει ως σκοπό να παρέχει προϊόντα σε προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα πριν το τέλος του έτους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με 3,3 δισ. τζίρο και άνοδο 10% ξεκίνησε το 2024 το ελληνικό λιανεμπόριο

Η πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων και το εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων οδήγησαν στη διψήφια άνοδο του κύκλου εργασιών τον Ιανουάριο του 2024. Σε Αττική και Δυτική Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 0,7% στον όγκο των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Δεκέμβριο

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών παρουσίασε αύξηση 7,3% τον Δεκέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2022, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2023 σημείωσε αύξηση 12,8%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 10% κατέγραψε ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τον Νοέμβριο

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Νοέμβριο 2023 σε σχέση με τον Νοέμβριο 2022 ήταν το λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 58,3%.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Θα διορθώσουμε τις στρεβλές και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

Ετοιμάζουμε μεταρρύθμιση, ώστε να δούμε τις τιμές σε βασικά καταναλωτικά αγαθά να αποκλιμακώνονται. Θα εφαρμόσουμε μια δέσμη μέτρων όπου θα κάνει απαγορευτικό για κάποιον να προχωρήσει σε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις», τόνισε ο υπουργός.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Μέτρα για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και για το βρεφικό γάλα

«Τα μέτρα θα ανακοινωθούν σύντομα και για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και για το βρεφικό γάλα, συγκεκριμένα μέτρα που θα οδηγήσουν σε μείωση των τιμών στα ράφια», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.