ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Συνεχίζεται η ανοδική πορεία για τις ελληνικές εξαγωγές μαρμάρου

Η Ελλάδα κατατάσσεται στην πέμπτη θέση παγκοσμίως στις εξαγωγές μαρμάρων και στη δεύτερη θέση στην Ε.Ε., διαθέτοντας το 76% της παραγωγής της σε περισσότερες από 120 χώρες. Στην κορυφή των εξαγωγικών προορισμών οι ΗΠΑ και οι αραβικές χώρες.

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας - Θράκης κ. Ιουλία Χαϊδά αναφέρθηκε στη συνεισφορά του κλάδου του ελληνικού μαρμάρου στην ελληνική οικονομία, εστιάζοντας στην εξαγωγική πορεία του με αξία εξαγωγών 225.015.000 ευρώ το εννεάμηνο του 2022 και 360.748.000 ευρώ το 2021 έναντι 288.720.000 ευρώ το 2020.

Τόνισε ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην πέμπτη θέση παγκοσμίως στις εξαγωγές μαρμάρων και στη δεύτερη θέση στην Ε.Ε., διαθέτοντας το 76% της παραγωγής της σε περισσότερες από 120 χώρες. Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία αποτελούν την πρώτη πεντάδα χωρών στις οποίες εξάγεται το 58,2 % του ελληνικού μαρμάρου.

Στην βόρεια Ελλάδα εξορύσσεται το 72% της συνολικής παραγωγής μαρμάρου

Στη βόρεια Ελλάδα εξορύσσεται σήμερα το 72% της συνολικής πρωτογενούς παραγωγής μαρμάρου στη χώρα, ενώ οι περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης είναι αυτές στις οποίες η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων μαρμάρου ασκούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Είναι ενδεικτικό ότι αυτές οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν περισσότερο από το 85% του κύκλου εργασιών όλων των εταιρειών του κλάδου και το 98% της κερδοφορίας. Συνολικά στην ελληνική μαρμαροβιομηχανία δραστηριοποιούνται 670 εταιρείες οι οποίες απασχολούν 6.500 εργαζόμενους, ενώ η συνολική συμμετοχή στην απασχόληση ανέρχεται στους 18.000 εργαζόμενους.

Τριπλασιάστηκαν οι ελληνικές εξαγωγές μαρμάρων

«Η ιστορία της χώρας μας», υπογράμμισε η κ. Χαϊδά, «έχει χτιστεί και διατηρηθεί με το ελληνικό μάρμαρο, ενώ η τέχνη της εξόρυξης, επεξεργασίας και γλυπτικής του μαρμάρου και η γνώση των διεργασιών που εμπλέκονται σε κάθε ένα από αυτά τα στάδια είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένες στη χώρα μας. Το ελληνικό μάρμαρο αποτελεί σημαντικό στοιχείο της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Την τελευταία δεκαετία, λόγω της ύφεσης στην ελληνική οικονομία, ο κλάδος μας κλήθηκε να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του, να αλλάξει στρατηγική απευθυνόμενος, κυρίως, στην παγκόσμια αγορά. Συνεπώς, επενδύοντας στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια ανταποκρίθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση των αγορών του εξωτερικού. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν να τριπλασιαστούν οι ελληνικές εξαγωγές μαρμάρων».

«Σήμερα λοιπόν», συνέχισε η πρόεδρος του Σ.Ε.Μ.Μ.Θ «βρισκόμαστε σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι για την πορεία των ελληνικών εξαγωγών μαρμάρου και είναι η καλύτερη στιγμή για να υιοθετήσουμε όλες οι εταιρείες του κλάδου την ενιαία ταυτότητα και την χρήση του κοινού εμπορικού σήματος. Έτσι, το ελληνικό μάρμαρο θα αποκτήσει την αναγνωρισιμότητα στην παγκόσμια αγορά ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας προϊόντος, ενισχύοντας έτσι το εξαγωγικό προφίλ του κλάδου».

Η διαχρονικότητα του ελληνικού μαρμάρου

«Greek Marble | Then. Now. Forever.» αυτό είναι το όνομα της νέας επίσημης ταυτότητας του ελληνικού μαρμάρου, ενός φυσικού πετρώματος με ιστορία χιλιετιών και ενός εμπορικού προϊόντος με τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα στη χώρα, καθώς το 76% της παραγωγής του εξάγεται σε περισσότερες από 120 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η επίσημη ταυτότητα του ελληνικού μαρμάρου παρουσιάστηκε στη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε στην Καβάλα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας - Θράκης (Σ.Ε.Μ.Μ.Θ.) με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), παρουσία πλήθος επιχειρηματιών και τοπικών φορέων.

Το μήνυμα που εκπέμπει η νέα ενιαία ταυτότητα αφορά τη διαχρονικότητα του ελληνικού μαρμάρου, από την αρχαιότητα έως σήμερα, αλλά και την πολύπλευρη χρήση του σε μικρής κλίμακας έργα σε κατοικίες ή σε μεγάλα έργα ξεχωριστής σημασίας και συμβολισμού. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο μάρμαρο ως φυσικό και βιώσιμο υλικό με μεγάλη διάρκεια ζωής που ταιριάζει απόλυτα στο μοντέρνο σχεδιασμό της σύγχρονης εποχής.

Η εντεταλμένη σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Enterprise Greece Μπέττυ Αλεξανδροπούλου στην ομιλία της αναφέρθηκε στην κοινή προσπάθεια με τον Σ.Ε.Μ.Μ.Θ. «να σχεδιασθεί μία σύγχρονη, μοναδική ταυτότητα για το μάρμαρο που θα διασφαλίζει την αξία του, θα το διαφοροποιεί έναντι του ανταγωνισμού και θα ενισχύει τα μοναδικά του χαρακτηριστικά».

Η κ. Αλεξανδροπούλου αναφέρθηκε στις πρόσφατες συμμετοχές του κλάδου στην διεθνή έκθεση «The Big 5» 2022 στο Ντουμπάι και τη Σαουδική Αραβία, αλλά και στην πρώτη ελληνική συμμετοχή στην σπουδαιότερη έκθεση του τομέα στην βόρεια Αμερική, τη διεθνή έκθεση TISE-StonExpo, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας. Πρόσθεσε επίσης, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες σημαντικές δράσεις εντός στους 2023, όπως η συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις BIG 5 Construct Egypt τον Ιούνιο, στη ΜARMOMAC VERONA, τον Σεπτέμβριο κ.λπ.

Τόσο η κ. Χαϊδά όσο και η κ. Αλεξανδροπούλου παρότρυναν τους επιχειρηματίες του κλάδου να υιοθετήσουν τη νέα ενιαία ταυτότητα σε όλες τους τις επικοινωνίες, ώστε να καθιερωθεί, ενώ αναφέρθηκαν στα πλεονεκτήματα της χρήσης κοινού εμπορικού σήματος από όλα τα μέλη του κλάδου. Πλεονεκτήματα όπως η άμεση αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας προϊόντος, η σημασία της κοινής ταυτότητας στην ενίσχυση των εξαγωγών και η αξιοποίηση της γενικότερης αναπτυξιακής ορμής που έχει δημιουργηθεί.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Exagoges, Emporeumata, Fortia, Cargo
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 12,3 δισ. ευρώ οι ελληνικές εξαγωγές στο α’ τρίμηνο του 2024

Οι εισαγωγές του Μαρτίου σημείωσαν μείωση και από 7.443,6 εκατ. ευρώ πέρσι ανήλθαν σε 6.694,5 εκατ. ευρώ φέτος, δηλαδή 10,1%. Ως εκ τούτου, το εμπορικό έλλειμμα παρουσίασε οριακή βελτίωση της τάξης του 7%.
Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες αγορές εκτός ΕΕ που ανοίγονται για τα ελληνικά τρόφιμα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λ. Αυγενάκης σημείωσε πως υλοποιείται ένα δυναμικό πλάνο ενίσχυσης των σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες για την προώθηση των συμφερόντων των αγροτών.
Logistics, Exagoges, Exports, Limani, Port, Emporio, Trade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση των εξαγωγών κατά 3% το 2024 αναμένει η Εθνική Τράπεζα

Παρά το ότι οι ελληνικές εξαγωγές δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα λόγω μίας σειράς παραγόντων, όχι μόνο έδειξαν ανθεκτικότητα αλλά αναμένεται ότι θα ανακάμψουν το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με μελέτη της ΕΤΕ.