ΓΔ: 1452.28 0.44% Τζίρος: 85.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση κατά 8,% των δαπανών για ένδυση και υπόδηση το 2022

Συνολικά οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν 3,85 δισ ευρώ το 2022 για αγορές ενδυμάτων και υποδημάτων, ενώ η μέση ετήσια κατανάλωση ανά άτομο ανήλθε σε 368 ευρώ την περσινή χρονιά, από 340 το 2021.

Αύξηση κατά 12% κατέγραψε το 2022 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών, σύμφωνα με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών, της ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Σε ό,τι αφορά ωστόσο την κατανάλωση ενδυμάτων και υποδημάτων, το ποσοστό της θετικής μεταβολής περιορίζεται σε 8,1% το 2022 συγκριτικά με το 2021. Αυτό περιορίζει και την “συνεισφορά” των αντίστοιχων δαπανών στο σύνολο των μηνιαίων δαπανών σε 4,8%, την περσινή χρονιά, από 5% το προηγούμενο έτος, δεδομένου ότι η συνολική αύξηση για τις συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών υπολείπεται της αύξησης του συνόλου.

Ως προς την μέση ετήσια δαπάνη για ένδυση και υπόδηση, αυτή διαμορφώθηκε σε 368 ευρώ ανά άτομο το 2022, από 340 ευρώ το 2021, ενώ στο σύνολο τους οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν και κατανάλωσαν ενδύματα και υποδήματα συνολικής αξίας 3,85 δισ ευρώ, έναντι 3,55 δισ ευρώ το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε θετική τροχιά παραμένουν οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων και κατά το τρέχον έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος. Συγκεκριμένα, ο τζίρος στην εγχώρια αγορά κατέγραψε αύξηση κατά 16,6% το πρώτο εξάμηνο φέτος συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, αγγίζοντας σε αξία τα 1,53 δισ ευρώ, από 1,3 δισ ευρώ πέρσι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βουτιά» των εξαγωγών σε ένδυση και κλωστοϋφαντουργία το πρώτο τρίμηνο

Οι εξαγωγές συνολικά της αλυσίδας των δύο κλάδων υποχώρησαν κατά 21,4%. Η κάμψη της κατανάλωσης στις ευρωπαϊκές αγορές συνεχίζεται, επηρεάζοντας αρνητικά τους σχετικούς δείκτες στην χώρα μας.
textiles-klostes-sevk
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικές μειώσεις σε εισαγωγές - εξαγωγές του τομέα της ένδυσης το 2023

Οι εξαγωγές συνολικά των δύο κλάδων μειώθηκαν κατά 22,8% το 2023 συγκριτικά με το 2022, με την αξία τους να υποχωρεί σε 1,82 δισ ευρώ. Η κάμψη της κατανάλωσης πανευρωπαϊκά λόγω του πληθωρισμού έχει μεταβάλει την καταναλωτική συμπεριφορά.