ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ξεκινούν έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης για τους influencers

H Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές. 

Ειδικότερα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές  ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή και το υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες: https://kataggelies.mindev.gov.gr

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Αποδίδουν τα μέτρα, μηδενικές ανατιμήσεις Μάρτιο και Απρίλιο

Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης θα συνεχιστεί η λήψη μέτρων και η προσπάθεια για να προστατευτούν οι καταναλωτές απέναντι στην ακρίβεια, σημειώνοντας πως η σταθεροποίηση των τιμών θα φανεί στον πληθωρισμό.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Το αρνί στο «καλάθι του Πάσχα» πωλείται κάτω των 10 ευρώ

Αναφερόμενος στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι «οι προσπάθειες για την αποκλιμάκωση συνίσταται σε τρεις προσπάθειες: στην αύξηση των μισθών, στους ελέγχους και στην τόνωση του ανταγωνισμού».
Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαθέσιμη στους καταναλωτές η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-Καταναλωτής

«Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, κατ' αυτόν, αγορά» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς εορτών η αγορά ενόψει Πάσχα - Αισιοδοξία από τους εμπόρους

Σε ό,τι αφορά στο κόστος του τραπεζιού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023.