ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Ξεκινούν έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης για τους influencers

H Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές. 

Ειδικότερα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές  ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή και το υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες: https://kataggelies.mindev.gov.gr

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» τελείωσε, έρχεται η τιμή παραγωγού στα ράφια

Μετά το τέλος του «Καλαθιού», το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει νέο μέτρο διαφάνειας: αναγραφή της τιμής παραγωγού στα νωπά προϊόντα και μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σε... δόσεις.
Λογότυπο IRIS σε υπολογιστή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμποροι Πειραιά: Αίτημα για ανώτατο όριο 0,5% στις προμήθειες POS και IRIS

Οι έμποροι του Πειραιά ζητούν ανώτατο όριο 0,5% στις προμήθειες POS και IRIS, επισημαίνοντας ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιβαρύνονται υπέρμετρα από τις τραπεζικές χρεώσεις και τα πάγια έξοδα.
Χάρης Δούκας περπάτημα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπ. Ανάπτυξης προς Δούκα: «Να θυμάται πως είναι δήμαρχος, όχι δελφίνος»

Το υπουργείο Ανάπτυξης απαντά στον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα για τα ηλεκτρικά πατίνια, τονίζοντας ότι πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του ως δήμαρχος και να σταματήσει να σκέφτεται ως υποψήφιος ηγέτης του ΠΑΣΟΚ.
Καινοτομία και τεχνολογία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Greek AI Startup Accelerator βοηθά νεοφυείς εταιρείες με λύσεις ΤΝ

Ξεκίνησε η λειτουργία της πλατφόρμας Greek AI Startup Accelerator στη Θεσσαλονίκη, μετά τη συνεργασία Υπουργείου Ανάπτυξης και OpenAI. Το πρόγραμμα διαρκεί τρεις μήνες, στηρίζει ελληνικές AI startups και αιτήσεις γίνονται έως 10 Νοεμβρίου.