bd-sprite
Φωτο: ΑΠΕ

Μητσοτάκης: Ικανοποίηση για τις προτάσεις για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Η επένδυση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω της ιδιωτικοποίησης του, θα το καταστήσει πόλο ανάπτυξης για ολόκληρη τη Θράκη, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης

«Η επένδυση που θα γίνει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω της ιδιωτικοποίησης του θα το καταστήσει, αυτό όλοι οραματιζόμαστε, έναν πόλο ανάπτυξης όχι μόνο για την πόλη της Αλεξανδρούπολης, αλλά για ολόκληρη τη Θράκη», επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψη του στο λιμάνι.

Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε τη χαρά του γιατί επισκέφθηκε το Λιμάνι την επομένη της ανακοίνωσης των ενδιαφερομένων σχημάτων να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση. Είπε ότι είναι ικανοποιημένος γιατί πρόκειται για τέσσερις πολύ αξιόπιστες προτάσεις και προσβλέπει στην ολοκλήρωση των επόμενων βημάτων του διαγωνισμού.

Ο πρωθυπουργός περπάτησε για λίγο στον χώρο του λιμανιού και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ του έδειξε την έκταση στην οποία θα γίνει η επένδυση. Ο κ. Χατζημιχαήλ εξέφρασε τη χαρά του γιατί η επίσκεψη του πρωθυπουργού συνέπεσε με την επέτειο των 150 χρόνων του λιμανιού.

Όπως έγραφε το ΒD νωρίτερα, με γρήγορους ρυθμούς, αποφασιστικότητα και συντονισμό διπλωματίας και επιχειρηματικού τομέα «τρέχουν» οι Αμερικανοί το σχέδιο για πολυεπίπεδη διεύρυνση της παρουσίας τους στην Ελλάδα, καθώς διεκδικούν το στρατηγικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, τη δεύτερη μεγάλη -μαζί με τα μαχητικά Rafale- προμήθεια του νέου εξοπλιστικού προγράμματος, δηλαδή τις τέσσερις νέες φρεγάτες, αλλά και τον έλεγχο ενός μεγάλου συμπλέγματος ναυπηγείων, που θα συνδυάζει τις εγκαταστάσεις στη Σύρρο, την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά.

Το χθεσινό άνοιγμα, στο ΤΑΙΠΕΔ, των επιστολών εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης επιβεβαίωσε όσα είχε προαναγγείλει ο πρέσβης, Τζέφρι Πάιατ, για μια ισχυρή κοινοπραξία με επικεφαλής το επενδυτικό fund Black Summit, που διευθύνεται από τον Έλληνα καθηγητή Οικονομικών στις ΗΠΑ, Γιάννη Χαραλαμπάκη.

Η σύνθεση της κοινοπραξίας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς συνδυάζει έναν από τους κορυφαίους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους, την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με μια σημαντική ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης λιμένων και μια εταιρεία με ισχυρή παρουσία στο χώρο της ασφάλειας και αμυντικής βιομηχανίας.

  • Η Euroports είναι διεθνής εταιρεία λιμενικών υποδομών, με έδρα το Βέλγιο, που αναπτύσσει, λειτουργεί και διαχειρίζεται παγκόσμιες λύσεις θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας για διεθνείς στοχευμένους βιομηχανικούς πελάτες, μέσω 26 τερματικών λιμενικών σταθμών, σε στρατηγικές τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη και την Ασία.
  • Η EFA Group αποτελεί όμιλο εταιρειών που κατασκευάζουν προϊόντα και συστήματα υψηλής τεχνολογίας, καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης συμβάσεων/έργων στους τομείς της αεροδιαστημικής, της άμυνας, της εσωτερικής ασφάλειας και άλλων βιομηχανικών τομέων. Ένα από τα σημαντικά έργα που έχει αναλάβει στην Ελλάδα, κατόπιν επιλογής της από τη Lockheed Martin, είναι η ανάπτυξη του λογισμικού του νέου Ολοκληρωμένου Τακτικού Συστήματος Αποστολής για τα υπό αναβάθμιση αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, P-3HN. Η συμμετοχή της EFA Group στην κοινοπραξία αντανακλά τη στρατηγική σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στους αμυντικούς σχεδιασμούς του NATO για την αναχαίτιση της ρωσικής επιθετικότητας στην Ανατολική Ευρώπη.

Η μεγάλη κινητοποίηση επιχειρηματικών δυνάμεων από τέσσερις διαφορετικούς τομείς (διαχείριση κεφαλαίων, διαχείριση λιμένων, άμυνα – ασφάλεια και κατασκευές), με τη σθεναρή υποστήριξη της αμερικανικής διπλωματίας, όπως φαίνεται από τις επανειλημμένες δημόσιες τοποθετήσεις του Τζέφρι Πάιατ, αλλά και, πρόσφατα, του υπουργού Εξωτερικών Μάικ Πομπέο δείχνει ότι η αμερικανική πλευρά επιδιώκει να διασφαλίσει την επικράτηση στη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιωθεί και από το ύψος της οικονομικής προσφοράς της κοινοπραξίας.

Άλλωστε, έχει εγγραφεί ως σοβαρή αποτυχία της Ουάσιγκτον η ανάληψη του ελέγχου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από γερμανικά, γαλλικά και ρωσικά συμφέροντα και δεν υπάρχουν, όπως λέγεται χαρακτηριστικά στους διπλωματικούς κύκλους, περιθώρια αστοχίας στην Αλεξανδρούπολη. Πολύ περισσότερο, όπως τονίζεται, όταν στην κούρσα της διεκδίκησης έχει εισέλθει και ο ΟΛΘ, κάτι που, θεωρητικά τουλάχιστον, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο... επανάληψης της ιστορίας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα γίνεται μαγνήτης κεφαλαίων από το εξωτερικό

O πρωθυπουργός παρεβρέθηκε στην τελετή υπογραφής της σύμβασης πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών (67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) σε κοινοπραξία με ηγέτη τον ιταλικό όμιλο Grimaldi.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Η επίσκεψη Ράμα αναδεικνύει την απουσία συνεκτικής πολιτικής

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπως άλλωστε φάνηκε και προεκλογικά, αντιμετωπίζει την ελληνική εθνική μειονότητα ως εργαλείο για μικροκομματικά οφέλη, όταν βέβαια δεν επιχειρεί να πλήξει τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Παντελώς αχρείαστη η μετατροπή της Μονής της Χώρας σε τζαμί

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για τη μετατροπή της Μονής της Χώρας σε τζαμί με απόφαση του Ταγίπ Ερντογάν και δήλωσε ότι θα το θέσει στη συνάντηση που θα έχει μαζί του την προσεχή Δευτέρα.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Χαρίτσης καλεί τον πρωθυπουργό σε συνάντηση με εργαζομένους της ΛΑΡΚΟ

«Η ιδιωτικοποίηση μιας τέτοιας βαριάς βιομηχανίας, με όχημα την ειδική διαχείριση και με όρους παντελώς ασύμφορους για το Δημόσιο είναι η μία προβληματική πλευρά της υπόθεσης της ΛΑΡΚΟ», σημειώνει ο Αλ. Χαρίτσης.