ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
xatzidakis, energeia
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Κωστής Χατζηδάκης: Στον ΟΣΕ υπήρχαν θέματα σκανδάλων και αδιαφάνειας

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ για την τραγωδία στα Τέμπη, ο υπουργός αναφέρθηκε σε παθογένειες του ΟΣΕ και τόνισε τον ρόλο που πρέπει να αναλάβει η Πολιτεία από εδώ και πέρα.

Στον ΟΣΕ «υπήρχαν θέματα σκανδάλων, αδιαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, σημειώνοντας ότι «μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη κάθαρση».

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ για την τραγωδία στα Τέμπη, ο υπουργός αναφέρθηκε σε παθογένειες του ΟΣΕ και τόνισε τον ρόλο που πρέπει να αναλάβει η Πολιτεία από εδώ και πέρα. «Πρόκειται για μία απίστευτη τραγωδία που πληγώνει τον ελληνικό λαό, όλοι ταυτίζονται με τις οικογένειες των θυμάτων», ανέφερε ο υπουργός Εργασίας.

Παράλληλα, τόνισε ότι «πρόκειται για κάτι πάρα πολύ σοβαρό και δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη κάθαρση. Ευθύνη δική μας είναι, χωρίς να κρυφτούμε πίσω από το δάκτυλό μας, να οδηγήσουμε τα πράγματα σε μία κάθαρση. Είναι υποχρέωση απέναντι στη συνείδησή μας. Πρέπει με τις πράξεις μας να δείξουμε ότι οδηγούμε εκεί τα πράγματα».

«Από τότε είχα επισημάνει ότι ο ΟΣΕ είναι δύο – τρεις φορές χειρότερο πρόβλημα από την Ολυμπιακή, και από πλευράς οικονομικής αλλά και από πλευράς άλλων παραμέτρων. Υπήρχαν θέματα σκανδάλων, αδιαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα», πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης.

Υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «τον Σεπτέμβριο του 2008 εγκαινίασα την τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκη Λάρισα και Λάρισα- Θεσσαλονίκη και μέχρι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς επεκτάθηκε μέχρι τον Δομοκό. Όταν γύρισα μετά από 3,5 χρόνια στο υπουργείο, δεν υπήρχε. Υπήρχε σε κάποιο βαθμό βανδαλισμένο δίκτυο από συμμορίες που είχαν αφαιρέσει το χαλκό, έκαναν λαθρεμπόριο».

Παράλληλα, ο υπουργός Εργασίας σημείωσε ότι «τον Σεπτέμβριο 2014 υπογράφηκε η σύμβαση ανάταξης του δικτύου, η οποία έλεγε ότι μέχρι το τέλος του 2016 πρέπει να γίνει το έργο. Το έργο δεν έγινε». «Ο ΟΣΕ είναι ένας προβληματικός οργανισμός με πανελλήνια δικτύωση. Σε αυτήν την ιστορία υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο, ευθύνες όλων. Και δικές μας και του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς, ως κόμμα, έχουμε υποχρέωση να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν.

Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ότι δύο στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ , ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός και η γενική γραμματέας πρωτύτερα και λένε ότι όλα πήγαν στραβά πριν το 2015 και μετά το 2019, εκτός της δικής τους περιόδου. Είναι απαράδεκτο και ελπίζω ότι και οι ίδιοι θα καταλάβουν», είπε ο κ. Χατζηδάκης και συμπλήρωσε ότι «πρέπει να ελεγχούμε όλοι, υπάρχει κόσμος πονεμένος. Δεν γίνεται να συζητάμε σαν να μη συμβαίνει τίποτα».

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν μία βαθιά προβληματική κατάσταση. Είχε 340 εκ. ευρώ έξοδα και περίπου 80 εκ. ευρώ έσοδα. Κάναμε μία μεγάλη προσπάθεια και το 2014 έγινε κερδοφόρα. Η Ε.Ε. επειδή είχε βρει ότι είχαν γίνει παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητούσε να δώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 700 εκ. ευρώ πίσω στο δημόσιο», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chatzidakis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χατζηδάκης για Τέμπη: Η πιο έμπρακτη συγγνώμη θα είναι η απόδοση δικαιοσύνης

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Εργασίας επισημαίνει μεταξύ άλλων, ότι ο ΟΣΕ παραμένει διαχρονικά ένας πολύ προβληματικός οργανισμός και σημειώνει ότι, γι’ αυτό και η προσπάθεια που πρέπει να γίνει εκεί, είναι σαν μία σκυταλοδρομία.