ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, Κώστας Γεράρδος, με την συντάκτη του Business Daily, Μαρία Νικόλτσιου.

Κ. Γεράρδος στο BusinessDaily: Πώς αλλάξαμε την Πλαίσιο σε τρεις ημέρες

Σε συνέντευξη στο Business Daily, ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers μιλά στη Μ. Νικόλτσιου για την ανταπόκριση στις συνθήκες της πανδημίας, την post-Covid οικονομία και την ανάπτυξη της αλυσίδας χωρίς να αποκλείει και εξαγορές.

Για τις πρωτοφανείς προκλήσεις που έφερε στο ελληνικό εμπόριο η πανδημία μιλά ο Κώστας Γεράρδος, Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, στην αποκλειστική συνέντευξή του στο Business Daily. Όπως εξηγεί, η Πλαίσιο ανταποκρίθηκε με ευέλικτα αντανακλαστικά στις νέες συνθήκες, έχοντας ήδη θέσει τις βάσεις για ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων με επενδύσεις επί σειρά ετών. «Σε τρεις μέρες καταφέραμε να αλλάξουμε όλο το modus operandi της εταιρείας», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο Κ. Γεράρδος δίνει τις δικές του απαντήσεις για το πώς άλλαξε, στις νέες συνθήκες, ο ορισμός της έννοιας «κατάστημα» με την εντυπωσιακή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ δηλώνει αισιόδοξος για την post-Covid οικονομία, χαρακτηρίζοντας ιστορική ευκαιρία το Ταμείο Ανάκαμψης. Εξηγεί την προσαρμογή της Πλαίσιο στις νέες απαιτήσεις της Εταιρικής Διακυβέρνησης, τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της, από τον οποίο δεν αποκλείονται οι εξαγορές, και τονίζει ότι η εταιρεία ακολουθεί το δικό της επιχειρηματικό πρότυπο, όπου «συνυπάρχει το οικογενειακό στοιχείο με μία καινοτόμα επιχειρηματική προσέγγιση», όπως υπογραμμίζει.

  • Η πανδημία προκάλεσε μεγάλες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Στην Πλαίσιο πως αντιμετωπίσατε τις προκλήσεις αυτές; Βλέπετε το φυσικό δίκτυο καταστημάτων με τον ίδιο τρόπο που το βλέπατε πριν την πανδημία; Τι θα αλλάξει στη στρατηγική σας;

Πράγματι, η περίοδος της πανδημίας δοκίμασε τις επιχειρήσεις, αλλά και τους καταναλωτές. Βρεθήκαμε όλοι σε αχαρτογράφητα νερά σχεδόν εν μία νυκτί. Στην Πλαίσιο, αντιμετωπίσαμε όλες τις νέες προκλήσεις με τα εύφλεκτα αντανακλαστικά που χαρακτηρίζουν την ομάδα μας. Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας είναι και η ετοιμότητα μας -είχαμε την πρόνοια να έχουμε επενδύσει εδώ και πολλά χρόνια σε υποδομές, τα logistics και το e-commerce. Με αυτά ως βάση αλλά και σε συνδυασμό με την αποφασιστικότητα και την ευελιξία που δείξαμε, σε τρεις μέρες καταφέραμε να αλλάξουμε όλο το modus operandi της εταιρείας. Έτσι, μπορέσαμε να αντιμετωπίσουμε τη συνθήκη αυτή με «επίθεση» σε marketing και εμπορικές ενέργειες και παράλληλα, όντας «πάνω από το πεδίο της μάχης», κάναμε fine tunings κάθε φορά που οι συνθήκες το απαίτησαν.

Λαμβάνοντας υπόψη την ποσόστωση των πωλήσεων μεταξύ των καναλιών μας, η οποία άλλαξε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναθεωρούμε το «τι σημαίνει κατάστημα». Ένα κατάστημα δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο ως μια όμορφη έκθεση προϊόντων, αλλά θα πρέπει να παρέχει μία ξεχωριστή εμπειρία στον καταναλωτή –πρέπει να παρέχει convenience και experience που αφορά την ταχύτητα, την εξυπηρέτηση αλλά και το πόσο καλά θα περάσει ο επισκέπτης σε ένα κατάστημα Πλαίσιο. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στα logistics και στο e-commerce, όπως κάναμε όλα αυτά τα χρόνια, αλλά παράλληλα δουλεύουμε και μία νέα μορφή καταστήματος, η οποία θα εξυπηρετεί στο μέγιστο όλα τα παραπάνω.

  • Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα για την οικονομία μετά τη σταδιακή υπέρβαση της υγειονομικής κρίσης; Συμμερίζεστε την αισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας;

Η post-covid οικονομία είναι ήδη προ των πυλών. Είμαστε αισιόδοξοι και έχουμε δείγματα ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα τις επενδύσεις που έρχονται. Σίγουρα δεν είναι εύκολος ο δρόμος, θα προκύψουν πολλές προκλήσεις, αλλά παραμένουμε αισιόδοξοι ότι στο τέλος της ημέρας θα καταλήξουμε σε κάτι πολύ καλό.

  • Η πρόσφατη αλλαγή στο Δ.Σ. της εταιρίας εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο;

Όταν όλα γύρω σου αλλάζουν, αλλάζεις και εσύ. Προσαρμόζεσαι. Εξελίσσεσαι. Άλλωστε η στασιμότητα δεν χαρακτηρίζει την Πλαίσιο, ούτε το ΔΣ της. Για αυτό θέτουμε στο προσκήνιο την Εταιρική Διακυβέρνηση, τα ESGs και τη Βιωσιμότητα. Ως μεγάλη και εισηγμένη εταιρεία έχουμε μεγάλη κοινωνική ευθύνη. Είμαστε ενεργό μέλος της κοινωνίας, καινοτομούμε και ενσωματώνουμε την οπτική σημαντικών στελεχών της ευρύτερης αγοράς. Και για αυτό, συστήνουμε στο ΔΣ ανθρώπους από διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους με όραμα, διαφορετικές απόψεις από τις πεπατημένες, στρατηγικό πλάνο, διορατικότητα και διάθεση να εξελίξουν μέσα από την ικανότητα και την εμπειρία τους, τις ενέργειες της εταιρείας. 

  • Μεγάλη κουβέντα και μεγάλες προσδοκίες υπάρχουν για το Ταμείο Ανάκαμψης. Ποια η εκτίμησή σας;  

Το Ταμείο Ανάπτυξης σίγουρα αποτελεί μία ιστορική ευκαιρία για τη χώρα μας. Και ταυτόχρονα αποτελεί μία μεγάλη συζήτηση με πολλαπλές πτυχές. Ενδεχομένως να αποτελέσει τον φάρο ανάκαμψης ύστερα από μία μακρά περίοδο κρίσης. Είμαστε ιδιαιτέρως τυχεροί, καθώς προκύπτει την ίδια περίοδο που βιώνουμε όλον αυτόν τον έντονο τεχνολογικό μετασχηματισμό, τον οποίο πυροδότησε η πανδημία. Αυτή η ευτυχής συγκυρία θα ευνοήσει την περαιτέρω τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα της οικονομίας αλλά και γενικότερα της κοινωνίας, καθώς σίγουρα θα αυξηθούν τόσο οι θέσεις εργασίας, όσο και οι επενδύσεις. Πολύ συνοπτικά, λοιπόν, η εκτίμηση μου είναι πως θα επιφέρει μία σημαντική εξέλιξη τόσο στην αγορά του retail technology, όσο και γενικότερα στην οικονομία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η εξέλιξη αυτή θα είναι πανάκεια.

  • Εσείς, η Πλαίσιο, σχεδιάζετε νέες επενδύσεις στο πλαίσιο του Ταμείου;

Μεταξύ άλλων στους πυλώνες του Ταμείου Ανάπτυξης περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Η ειδικότητά μας δηλαδή, τα προϊόντα που προμηθευόμαστε. Κρατάμε τις «κεραίες» μας ανοιχτές. Επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα και παραμένουμε σε ετοιμότητα. 

  • Πώς έχει εξελιχθεί η επένδυσή σας στις λευκές συσκευές; Είστε ικανοποιημένοι; Υπάρχουν περιθώρια ικανοποιητικών αποδόσεων δεδομένου του ισχυρού ανταγωνισμού στην αγορά;

Η επένδυση μας έχει εξελιχθεί υπεράνω προσδοκιών. Εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι ήταν μία επιτυχημένη στρατηγική κίνηση της Πλαίσιο. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις οικιακών συσκευών παρουσιάζουν σταθερή αύξηση. Το σημαντικό εδώ, είναι το γεγονός ότι ο κόσμος εμπιστεύεται το brand Πλαίσιο, μας έχει συνδέσει με την αξιοπιστία και αγοράζει τη συσκευή που θέλει από εμάς λόγω του modernity και της τεχνογνωσίας μας, γνωρίζοντας πως πριν τρία χρόνια δεν είχαμε αυτή την κατηγορία στη γκάμα μας ούτε προσφέρουμε κάτι πολύ καλύτερο τιμολογιακά από την υπόλοιπη αγορά. Το μεγάλο βραβείο εδώ, λοιπόν, είναι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και όχι το ότι η συγκεκριμένη κατηγορία πηγαίνει καλά.

  • Ποια θεωρείτε ως σημαντικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας; Και ποια είναι τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση ή αλλαγές;

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μας είναι όλα όσα κάνουν την Πλαίσιο να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά σε όλες τις εξελίξεις. Όπως είναι οι άνθρωποί μας. Η ξεχωριστή και δεμένη ομάδα που ανθρώπων που έχουμε δημιουργήσει και εξελίσσουμε καθημερινά. Αλλά και η στρατηγική που ακολουθούμε. Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες προτάσεις και ενέργειες, πολλές από τις οποίες μάλιστα προέρχονται από τους ανθρώπους μας. Με την καινοτομία ως σταθερή αξία της Πλαίσιο, και φυσικά την αξιοπιστία και τη φανατική μας έμφαση να δημιουργούμε σωστές υποδομές και υπηρεσίες πριν υποσχεθούμε κάτι στον πελάτη έτσι ώστε να μπορούμε να το κάνουμε deliver. Όσον αφορά στην περαιτέρω εξέλιξη της Πλαίσιο, επανεξετάζονται μέσω συνεχούς παρακολούθησης οι εξελίξεις της αγοράς, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις στους τομείς που ενδεχομένως να το χρειάζονται. 

  • Προτίθεστε να αυξήσετε τα έσοδα σας από άλλες προσφερόμενες υπηρεσίες μέσω του δικτύου σας; 

Σκοπός μας είναι να κάνουμε την ζωή των ανθρώπων που εμπιστεύονται τις υπηρεσίες της Πλαίσιο πιο εύκολη. Καθώς και να μετατρέψουμε μία φαινομενικά απλή αγορά ενός προϊόντος σε μία ασυναγώνιστη αγοραστική εμπειρία. Στη φαρέτρα μας έχουμε ήδη όπλα -όπως, για παράδειγμα, το in-house call center που λειτουργεί 12 ώρες τη μέρα, τα οποία δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν στον καταναλωτή "peace of mind". Για αυτό, καθημερινά προσπαθούμε να δημιουργούμε τρόπους και υπηρεσίες που να πετυχαίνουν ακριβώς αυτό. Χωρίς άγχος ή στρες για μεταφορά, εγκατάσταση, συντήρηση προϊόντων. Και αναζητούμε συνεχώς τρόπους εξέλιξης. Στα σχέδια μας, βρίσκεται η επέκταση αυτών των υπηρεσιών, αλλά και η δημιουργία νέων τρόπων που θα μεγιστοποιήσουν την εμπειρία επιλογής προϊόντων από τον πελάτη.

  • Ποια είναι τα σχέδιά σας για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας; Πώς βλέπετε την εξέλιξή της σε ορίζοντα 5ετίας; Πολλές εταιρείες σκέφτονται να αναπτυχθούν με εξαγορές, σκέφτεστε αυτή την  κατεύθυνση;

Η αλήθεια είναι πως η συνεχής εξέλιξη βρίσκεται στο DNA μας. Αυτός είναι και ο λόγος που, στο πέρασμα των χρόνων, η Πλαίσιο κέρδισε την εμπιστοσύνη του κοινού, συστήνοντας του συνεχώς τις νέες τεχνολογίες και μένοντας πιστή στην υπόσχεση της για καινοτομία. Παρόλα αυτά δεν κάνουμε μακροπρόθεσμα πλάνα, καθώς η αγορά αυτή τη στιγμή ξανασυστήνεται. Αναπροσδιορίζουμε συνεχώς, λοιπόν, τη στρατηγική της Πλαίσιο ανάλογα με τις ανάγκες της κοινωνίας και συνεκτιμώντας τον αντίκτυπο κάθε κρίσης. Όπου βλέπουμε ευκαιρίες εξέλιξης, όπως είναι για παράδειγμα ο τομέας των logistics, επενδύουμε περαιτέρω. Είμαστε “hands on” στη δουλειά μας και αντιλαμβανόμαστε γρήγορα τις αλλαγές στην τεχνολογία και τις καταναλωτικές συμπεριφορές. Για αυτό, μπορούμε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή τι προτιμά ο καταναλωτής και πώς να του το προσφέρουμε. Όσον αφορά στις εξαγορές, η Πλαίσιο παραμένει ανοιχτή σε κάθε μορφή υγιούς ανάπτυξης. Εάν μία επένδυση αποτελέσει ευκαιρία η οποία μακροπρόθεσμα, μπορεί να ωφελήσει την εταιρεία και κατά εξακολούθηση τους καταναλωτές και την κοινωνία, τότε εννοείται θα την επεξεργαστούμε. 

  • Υπάρχει ένα debate για την οικογενειακή επιχείρηση και κατά πόσο μπορεί να διασφαλιστεί η επιχειρηματική συνέχεια όταν στηρίζεται σε οικογενειακή διοίκηση. Μεγάλο ποσοστό οικογενειακών επιχειρήσεων δεν καταφέρνουν να συνεχίσουν με επιτυχία κατά τη μετάβαση από γενιά σε γενιά. Εσείς κύριε Γεράρδο είστε η δεύτερη γενιά στην εταιρεία. Ποια είναι η προσέγγισή σας στο ζήτημα;

Οι επιχειρήσεις που πάνε καλά είναι αυτές που έχουν τα πιο δεμένα στελέχη. Μια δεμένη ομάδα. Μια ομάδα που θα λειτουργεί με τις αξίες του σεβασμού, της εμπιστοσύνης, της φροντίδας για τον συνάδελφο, αξίες με τις οποίες ξεκίνησε και ο Γιώργος Γεράρδος την Πλαίσιο από το πρώτο κατάστημα 14τμ στη Στουρνάρη το 1969. Έτσι διοικούμε άλλωστε την Πλαίσιο. Και αυτές οι αξίες προέρχονται από την οικογενειακή φύση της επιχείρησης. Σε μία οικογενειακή επιχείρηση, περιβάλλεσαι από τη φροντίδα για ποιότητα. Την πίστη στις ανθρώπινες δυνατότητες και στο όραμα για το μέλλον. Και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην Πλαίσιο είναι ότι έχουμε φροντίσει να συνυπάρχει το οικογενειακό στοιχείο με μία καινοτόμα επιχειρηματική προσέγγιση. Ο συνδυασμός αυτός, λοιπόν, διασφαλίζει την επιχειρηματική συνέχεια, την ανάληψη ευθυνών παράλληλα με την ενημέρωση για όλες τις τάσεις. Είμαστε ανοιχτοί και προτρέπουμε τα στελέχη να προτείνουν, να παίρνουν αποφάσεις και να εξελίσσονται μέσα από την εμπειρία τους στην εταιρεία. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Πιερρακάκης, Μαρία Νικόλτσιου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κυρ. Πιερρακάκης στο BD: Ποιες είναι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου

Ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνέντευξή του στη Μ. Νικόλτσιου στο Business Daily παρουσιάζει τις ψηφιακές υπηρεσίες που έρχονται στη ζωή μας, τα μεγάλα έργα πληροφορικής που μεταμορφώνουν τη χώρα και απαντά στην κριτική για αργό και ακριβό internet.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τ. Χωμενίδης στο BD: Το «Μ. Βρεταννία» θα συνεχίσει να γράφει ιστορία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Λάμψα μιλά στο BD για τα 150 χρόνια ιστορίας και το μέλλον του ξενοδοχείου «Μ. Βρεταννία». Το σχέδιο για τον τομέα των καζίνο, οι νέες επενδύσεις και τα κρίσιμα ζητήματα για τον τουρισμό.
optima bank
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Δ. Κυπαρίσσης στο BD: Οι ελληνικές τράπεζες είναι οι υγιέστερες στην Ευρώπη

Ο διευθύνων σύμβουλος της Optima Bank, σε συνέντευξη στο BusinessDaily, μιλάει για τη νέα σελίδα στο τραπεζικό σύστημα, το επιχειρηματικό μοντέλο και τη στρατηγική της τράπεζας και σχολιάζει τις διεργασίες για «πέμπτο πόλο».
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Δ. Κουτσόπουλος στο BD: Η Ελλάδα μπήκε στον διεθνή επενδυτικό χάρτη

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deloitte Ελλάδος μιλά στο BD για την οικονομία, τα διαρθρωτικά της προβλήματα και τις προοπτικές του τραπεζικού κλάδου. Εξηγεί πώς η εταιρεία τετραπλασίασε το ανθρώπινο δυναμικό της.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Δ. Παπαστεργίου στο BD: Ο ψηφιακός βοηθός, το νέο wallet και τα δίκτυα

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μιλά στο BD για τις ψηφιακές καινοτομίες που αλλάζουν τη σχέση των πολιτών με τις υπηρεσίες του Δημοσίου και προαναγγέλλει κάλυψη 94% με δίκτυα 5G και οπτικές ίνες σε όλα τα κτίρια.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Π. Μαρινάκης στο BD: Αυτοδύναμη ΝΔ για να έλθει η επενδυτική βαθμίδα

Δεν είναι δυνατόν να αναβαθμιστεί η οικονομία με μια συγκυβέρνηση που θα κλείνει τράπεζες ή θα «βαράει τα νταούλια» για να χορεύουν οι αγορές, τονίζει ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ σε συνέντευξη στο BusinessDaily.