ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:45:24 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Κινητή τηλεφωνία: Αύξηση 66% στη χρήση data το α' εξάμηνο 

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) υπήρξε πτώση 31,8% στις τιμές δεδομένων προ φόρων, με τα έσοδα από υπηρεσίες να φθάνουν στα 888 εκατ. με μείωση 4,9%.

Μεγάλη αύξηση εμφάνισε η χρήση δεδομένων (data) κατά τη διάρκεια του α' εξαμήνου, με δεδομένη και την ύπαρξη των μέτρων περιορισμού, η οποία έφθασε στο 66%, με παράλληλη πτώση των τιμών, η οποία προ φόρων διαμορφώθηκε στο 31,8% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ).

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΕΕΚΤ στη σκιά της παγκόσμιας υγιειονομικής και οικονομικής κρίσης, που προκάλεσε η πανδημία, τα δίκτυα απέδειξαν ότι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ψηφιακής, οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας της χώρας, καθώς ανταποκρίθηκαν στις αυξημένες ανάγκες των πολιτών, των επιχειρήσεων και της δημόσιας διοίκησης. Μέσω των υποδομών των δικτύων διεκπεραιώνεται σχεδόν εξ ολοκλήρου το σύνολο της ανθρώπινης επικοινωνίας και οικονομικής δραστηριότητας σε καθημερινή βάση και σε ευρεία έκταση.

Συγκεκριμένα, στο πρώτο εξάμηνο του 2020, σημειώθηκε ιδιαίτερα υψηλή αύξηση της κατανάλωσης δεδομένων  κατά 66,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ ο βαθμός χρήσης δεδομένων αυξήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2020 στα 2,58 GB ανά ενεργό συνδρομητή ανά μήνα, έναντι 1,6 της αντίστοιχης περιόδου του 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 61%. Επιπλέον, το πρώτο εξάμηνο του 2020, τα λεπτά ομιλίας αυξήθηκαν κατά 4,3%, ενώ οι τιμές προ φόρων μειώθηκαν κατά 11,2% για τις υπηρεσίες φωνής και κατά 31,8% για τα δεδομένα, αντίστοιχα. 

Για το πρώτο εξάμηνο του έτους τα έσοδα από υπηρεσίες ανήλθαν σε €888 εκ. παρουσιάζοντας μείωση 4,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημαντική ήταν η αρνητική επίπτωση στα έσοδα του roaming (-77% το β’ τρίμηνο). Ωστόσο, ο κλάδος σταθερά παραμένει ένας από τους σημαντικότερους επενδυτές της χώρας, προσφέροντας θετικά αποτελέσματα στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας παρά τη μείωση των εσόδων του καθ’ όλη τη διάρκεια της ύφεσης. Με συνολικές επενδύσεις ύψους €120,6 εκατ. για το πρώτο εξάμηνο του 2020,  εκ των οποίων €67 εκατ. αφορούν επενδύσεις του δευτέρου τριμήνου του 2020 –μία αύξηση κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019-, ο κλάδος επιβεβαιώνει την ουσιαστική συμβολή του στην ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας της χώρας και στην ενδυνάμωση της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας της χώρας.

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η κινητή τηλεφωνία γίνεται, μέσα από καινοτόμες υπηρεσίες και εφαρμογές, εργαλείο αλληλεπίδρασης με τον νέο ψηφιακό κόσμο, παρέχοντας τη δυνατότητα βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών και αύξησης της τ παραγωγικότητας των επιχειρήσεων και συμβάλλοντας σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης που θα βοηθήσει στον περιορισμό των επιπτώσεων της κρίσης και θα επηρεάσει θετικά τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

smartphone
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κινητά: Τι είναι το NFC – Γιατί βρίσκεται στο top των αναζητήσεων

«Η τεχνολογία αυτή ενδείκνυται για περιπτώσεις που θέλουμε γρήγορη και εύκολη ανταλλαγή δεδομένων, με τρόπο που να μειώνει τον κίνδυνο ακούσιας ανταλλαγής» εξηγεί ο Μιχάλης Τσαρμπόπουλος Chief Digital Officer της Alpha Bank.
5G-diktyo-texnologia-tilepikoinwnies
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ραγδαία η ανάπτυξη του 5G, θα φτάσει το 1 δισ. συνδρομητές το 2028

Οι βασικοί παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη των δικτύων νέας γενιάς, περιλαμβάνουν την έγκαιρη διαθεσιμότητα συσκευών από πολλούς προμηθευτές, με τις τιμές τους να πέφτουν ταχύτερα σε σύγκριση με το 4G.
kinito tilephono
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κίνδυνος να νεκρώσουν τα κινητά από διακοπές ρεύματος στην Ευρώπη

Με το ενδεχόμενο οι διακοπές ρεύματος να επηρεάσουν και την κινητή τηλεφωνία έρχεται αντιμέτωπη η Ευρώπη. Ο φόβος εκατομμύρια κινητά να «σκοτεινιάσουν» λόγω έλλειψης ενέργειας είναι πλέον ορατός.
vivo-smartphone
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Vivo: Έρχεται στην Ελλάδα η ανερχόμενη μάρκα κινητών smartphone

Ξεκινώντας από τον Μάιο, η Vivo που έχει παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες και με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς που φτάνει το 9%, έχει προγραμματίσει να λανσάρει στην Ελλάδα smartphones στην μεσαία και high-end κατηγορία.