ΓΔ: 878.76 -0.45% Τζίρος: 44.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
facebook
Φώτο: Shutterstock

Μένει στα χαρτιά το σχέδιο της Meta για smartwatch με δύο κάμερες

Στον «πάγο» το σχέδιο της μητρική του Facebook για να χτυπήσει το Apple Watch, ενώ αναβάλλεται και η εξέλιξη των γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας. Σταθερός στόχος το «χτίσιμο» του Metaverse.

Σημαντικές αλλαγές στα σχέδια για την ανάπτυξη νέων προϊόντων ανακοίνωσε η Meta Platforms (Facebook), καθώς η κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά την αναγκάζει να αναθεωρήσει αρκετά από τα project που σχεδίαζε, με αποτέλεσμα πολλά να μπουν στον πάγο, ενώ ο κολοσσός επικεντρώνεται στο Metaverse.

Η Meta σταματά την ανάπτυξη του νέου smartwatch με διπλή κάμερα, που στόχευε να κοντράρει το Apple Watch. Επίσης σταματάει την παραγωγή των συσκευών βιντεοκλήσεων και streaming, Portal για τη λιανική, αλλά θα εξακολουθήσει να την αναπτύσσει ως εργαλείο σύνδεσης για επαγγελματικούς πελάτες.

Επιπλέον, θα καθυστερήσει το λανσάρισμα των γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας που είχε αρχικά προγραμματίσει να συμβεί το 2024, στρέφοντας την προσοχή της σε μια πιο εξελιγμένη έκδοση αυτών των γυαλιών AR, με σχέδια για μια ενδεχόμενη εμπορική κυκλοφορία.

Οι ανακοινώσεις τρόμαξαν την αγορά και έστειλαν τις μετοχές της Meta σε πτώση. Αυτές οι τελευταίες ενημερώσεις αποτελούν μέρος των ευρύτερων σχεδίων της Meta για τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής της, ενώ έχει επίσης επισημάνει τις επερχόμενες απώλειες θέσεων εργασίας και τις καθυστερήσεις σε διάφορα τμήματα. 

Υπό πίεση οι πλατφόρμες το 2022

Ο τεχνολογικός γίγαντας βλέπει να αλλάζουν σημαντικά τα σχέδια του εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία. Μεταξύ των σχεδίων ήταν και η ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής πώλησης στο πλαίσιο μιας διευρυμένης προώθησης σε καταναλωτικά τεχνολογικά προϊόντα, ξεφεύγοντας από τις ρίζες της κοινωνικής πλατφόρμας.

Η εταιρεία προσπαθεί να μειώσει το κόστος καθώς εστιάζει στην ανάπτυξη των πρωτοβουλιών της που είναι εναρμονισμένες με το metaverse, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις των νέων αλλαγών στην προστασία των δεδομένων της Apple στα έσοδα από διαφημίσεις.

Πέρυσι, η Meta είχε αναφέρει ότι νέες ενημερώσεις ATT της Apple, οι οποίες προτρέπουν τους χρήστες να επιλέξουν την παρακολούθηση δεδομένων ή να την απενεργοποιήσουν, πιθανόν να της κοστίσουν περίπου 10 δισ. δολάρια σε χαμένα διαφημιστικά δολάρια μόνο το 2022. Η Meta ανέφερε επίσης λειτουργικές ζημίες ύψους 10 δισ. δολαρίων στο τμήμα της Reality Labs για το οικονομικό έτος 2021.

Η αυξημένη νομοθεσία, η επιβράδυνση των δαπανών και οι ευρύτερες οικονομικές πιέσεις καθιστούν πολύ πιο δύσκολο για τις τεχνολογικές πλατφόρμες να πάρουν μεγάλα στοιχήματα, που περιορίζουν τις προσπάθειές τους να επεκταθούν και να εξελιχθούν σε νέους τομείς.

Οι κοινωνικές πλατφόρμες βρίσκονται αντιμέτωπες με το δίλημμα να επιβαρύνουν την εμπειρία του χρήστη ώστε να υπάρξουν περισσότερες διαφημίσεις και, άρα, έσοδα ή αν θα πρέπει να βρουν άλλους τρόπους να αυξήσουν τα έσοδα τους. Η Meta γνωρίζει ήδη πόσο δύσκολος είναι ένας τέτοιος γρίφος, όμως οι πιέσεις από τους επενδυτές είναι εδώ και οι πλατφόρμες προετοιμάζονται για ένα ακόμα πιο δύσκολο δεύτερο μισό του έτους.

Και δεν είναι η μόνη κοινωνική πλατφόρμα σε αυτή τη θέση. Τον περασμένο μήνα, η Snapchat εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της, με τα έσοδά της στο β' τρίμηνο να μην μπορούν να επιτύχουν τους στόχους που είχε ανακοινώσει μόλις ένα μήνα νωρίτερα, λόγω «ενός μακροοικονομικού περιβάλλοντος που επιδεινώθηκε περισσότερο και ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν». Το Twitter ανακαλεί προσφορές θέσεων εργασίας και εκκαθαρίζει τις τάξεις των στελεχών του, ενώ η ByteDance, ιδιοκτήτρια του TikTok, έχει χάσει 100 δισ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία τον τελευταίο χρόνο.

Το ρολόι που θα χτυπούσε την κυριαρχία της Apple

Η Meta ανακοίνωσε πως μετά από δυο χρόνια εξέλιξης, σταματάει την ανάπτυξη του smartwatch με διπλή κάμερα, όμως θα συνεχίσει να εργάζεται σε άλλες συσκευές για τον καρπό. Το smartwatch είχε σχεδιαστεί για να περιλαμβάνει αρκετές λειτουργίες που είναι κοινές σε αυτές τις συσκευές, όπως παρακολούθηση δραστηριότητας, αναπαραγωγή μουσικής και αποστολή μηνυμάτων. Αρχικά είχε ως στόχο να κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2023 σε τιμή γύρω στα 349 δολάρια.

Η συσκευή επρόκειτο να περιλαμβάνει δυο κάμερες, με την μια να βρίσκεται κάτω από την οθόνη και την άλλη να είναι στο πίσω μέρος, βλέποντας τον καρπό του χρήση. Η δεύτερη κάμερα είχε σχεδιαστεί ώστε οι χρήστες να μπορούν να αφαιρέσουν το κεντρικό κομμάτι του ρολογιού από το λουράκι ώστε να μπορούν να τραβήξουν γρήγορα φωτογραφίες. Όμως η παρουσία της δεύτερης κάμερας προκαλούσε προβλήματα στη μετάφραση των νευρικών σημάτων από τον καρπό σε ψηφιακές εντολές. Η ύπαρξη αυτής της τεχνικής δυνατότητας, γνωστής ως ηλεκτρομυογραφία, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη Meta.

Η Meta έχει διαφημίσει τα οφέλη της ηλεκτρομυογραφίας ως έναν τρόπο χρήσης των χεριών ενός ατόμου ως «χειριστήριο» για άλλες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προσανατολίζονται προς το metaverse. «Πρόκειται για την αποκωδικοποίηση αυτών των σημάτων στον καρπό - των ενεργειών που έχετε ήδη αποφασίσει να εκτελέσετε - και τη μετάφρασή τους σε ψηφιακές εντολές για τη συσκευή σας», ανέφερε μια ανάρτηση στη σελίδα της Meta που δημοσιεύτηκε νωρίτερα φέτος.

Οι αισθητήρες μέσα στις συσκευές του καρπού θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να ελέγχουν το avatar τους ή να αλληλεπιδρούν με όσα παρατηρούν μέσω ενός ζευγαριού γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας, για παράδειγμα. 

Οι περικοπές κόστους πιθανότατα έπαιξαν επίσης ρόλο στην απόφαση της εταιρείας να σταματήσει την ανάπτυξη του ρολογιού. Τα στελέχη της Meta είχαν δηλώσει τον Απρίλιο ότι τα ετήσια έξοδα της εταιρείας θα μειωθούν κατά 3 δισ. δολάρια φέτος, δεδομένης της ευρύτερης επιχειρηματικής επιβράδυνσης. Αυτό επηρέασε επίσης τις προσλήψεις στη Meta, όπου η πλήρωση ορισμένων διοικητικών θέσεων έχει διακοπεί ή επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες. Η γενική περικοπή δαπανών σημαίνει την ιεράρχηση ορισμένων έργων και προσπαθειών έναντι άλλων, είχε δηλώσει τότε ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ στους επενδυτές.

Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που αναπτύχθηκαν για το smartwatch όπως είχε αναφέρει το Bloomberg, θα είχε δυο κάμερες 5MP και 12MP. Συνδεσιμότητα WiFi, GPS και κινητής τηλεφωνίας μέσω eSIM. Εφαρμογές για Spotify, WhatsApp, Instagram Stories, παρακολούθηση καθημερινής δραστηριότητας, προπονήσεις, τη συλλογή φωτογραφιών, παρακολούθηση καρδιακών παλμών, ημερολόγιο, ρυθμίσεις και αναπνοή.

Το ρολόι περιελάβανε επίσης κέντρο ειδοποιήσεων και οθόνη κλειδώματος. Η συσκευή δεν διαθέτει ενσωματωμένο App Store και οι χρήστες θα διαχειρίζονται εφαρμογές και λειτουργίες από το λογαριασμό τους στο Facebook. Οι κάτοχοι θα μπορούσαν επίσης να δημοσιεύουν λεπτομέρειες των δραστηριοτήτων γυμναστικής ή των επιτευγμάτων τους απευθείας στο Facebook και το Instagram από τη συσκευή.

Το έξυπνο ρολόι Milan αναπτύχθηκε από το τμήμα Reality Labs της Meta, το τμήμα της εταιρείας που ασχολείται με τα μακροπρόθεσμα στοιχήματα και την οικοδόμηση του metaverse. Ο Ζουκενμπεργκ έχει πει ότι αν και το Reality Labs είναι ένας βασικός τομέας επενδύσεων για την εταιρεία, οι δαπάνες αυτές θα μειώσουν τα κέρδη και θα οδηγήσουν σε σημαντικές οικονομικές απώλειες της μονάδας βραχυπρόθεσμα.

Επικεντρώνεται στο Metaverse

Η Meta, βέβαια, έχει ήδη θέσει ως βασικό στόχο να συνεχίσει την πορεία της προς το metaverse, μέσω της αυξημένης χρήσης των VR headsets και άλλων ευθυγραμμισμένων εργαλείων.

Έτσι, η Meta εξακολουθεί να εργάζεται πάνω σε μια συσκευή ελέγχου καρπού για VR, η οποία θα επεκταθεί στο metaverse, ενώ εξακολουθεί να επενδύει σε νέα τεχνολογία που σχετίζεται με το metaverse, όπως η συνεργασία με την πλατφόρμα δημιουργίας παιχνιδιών Crayta.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζουκενμπεργκ, έχει δηλώσει ότι αισθάνεται ευθύνη να επενδύσει στο metaverse, οπότε είναι απίθανο η Meta να αποκλίνει από αυτό τον στόχο. Όμως οι τελευταίες ανακοινώσεις δείχνουν πως έρχονται δύσκολες ημέρες για τον κλάδο, και ίσως τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου να απογοητεύσουν αρκετούς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς τα smartwatch έγιναν οι ψηφιακοί... προπονητές και νοσοκόμοι στην πανδημία

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν smartwatches και smartbands για να παρακολουθούν καθημερινά βασικούς δείκτες υγείας αλλά και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους με περισσότερη άσκηση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η μεταμόρφωση της Apple με στροφή σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες

Ο κολοσσός της τεχνολογίας δεν αρκείται στην παγκόσμια κυριαρχία του iPhone και καθιερώνει πλήθος υπηρεσιών που έχουν φέρει την Apple όλο και πιο κοντά στον τομέα του fintech: από ανέπαφες μεταφορές χρημάτων μέχρι κάρτα για πληρωμές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Χάθηκαν 1,8 τρισ. δολ. στον Nasdaq αλλά τα κέρδη των Big 5 αντέχουν

Τι δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου των πέντε τεχνολογικών κολοσσών στις ΗΠΑ. Η μεγάλη υποχώρηση του P/E στον Nasdaq και οι εκτιμήσεις των αναλυτών για ευκαιρίες νέων τοποθετήσεων.
Markets, Stocks, Agores, Xrimatistirio, Omologa
ΑΓΟΡΕΣ

Πώς... εξαϋλώθηκαν 2 τρισ. δολάρια από τις μετοχές της τεχνολογίας

Πληθωρισμός και αύξηση επιτοκίων θέτουν σε αμφισβήτηση τις αποτιμήσεις των τεχνολογικών γιγάντων στις ΗΠΑ. Απότομη κατάρρευση και για τις πολλά υποσχόμενες κινεζικές μετοχές τεχνολογίας που έχουν εισαχθεί στο Nasdaq.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τελειώνει η... βασιλεία του Facebook; Κρίσιμο στοίχημα στο Metaverse

Ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για πρώτη φορά έχασε συνδρομητές και αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό το Tik Tok για τους νέους χρήστες. Τεράστια επένδυση στο Metaverse αλλά με αβέβαιη κατάληξη.