bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Τι άλλαξε από 1ης Μαρτίου στις ετικέτες για την ενεργειακή κατανάλωση

Όλες οι συσκευές που φέρουν τη νέα ενεργειακή ετικέτα καταχωρούνται από τους προμηθευτές στην ευρωπαϊκή βάση δεδομένων EPREL και οι καταλωτές έχουν πρόσβαση μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής.

Μετά από μια περίοδο προσαρμογής, η νέα ενεργειακή επισήμανση προϊόντων έχει εμφανιστεί από την 1η Μαρτίου στα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα και πλέον υπάρχουν οι νέες ετικέτες που δείχνουν στους καταναλωτές την ενεργειακή κατανάλωση που προκαλεί η συσκευή τους.

Η νέα ενεργειακή ετικέτα περιλαμβάνει μία κοινή κλίμακα τάξεων ενεργειακής απόδοσης (από A έως G) για όλες τις ομάδες προϊόντων, καταργώντας την υπάρχουσα κλίμακα από Α+++ έως G. Επίσης αναφέρει την ενεργειακή κατανάλωση με πιο ευδιάκριτο τρόπο στο μεσαίο τμήμα της ετικέτας, υπολογισμένη με βάση τη χρήση μιας συσκευής από ένα μέσο νοικοκυριό.

Παράλληλα, βρίσκονται επίσης επικαιροποιημένα ή νέα εικονογράμματα στο κατώτερο τμήμα της ετικέτας που παρουσιάζουν πληροφορίες σχετικά με επιλεγμένα χαρακτηριστικά των προϊόντων καθώς και τον κωδικό QR στην πάνω δεξιά γωνία, σαρώνοντας τον οποίο με τη βοήθεια ενός «έξυπνου» τηλεφώνου ο καταναλωτής συνδέεται με την ευρωπαϊκή βάση δεδομένων EPREL, όπου βρίσκονται διαθέσιμες περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν.

Οι αλλαγές για τους καταναλωτές

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, ένα προϊόν που ανήκε στην A+++ τάξη, αναμένεται να βρίσκεται πλέον σε χαμηλότερη τάξη ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με τη νέα ετικέτα. Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και η ενεργειακή κατανάλωση του προϊόντος αυτού δεν έχουν αλλάξει, αυτό που έχει αλλάξει είναι ο τρόπος υπολογισμού της ενεργειακής του απόδοσης και η κατάταξή του στην επαναπροσδιορισμένη κλίμακα A-G. Κατά τον χρόνο εισαγωγής της νέας ενεργειακής ετικέτας στα καταστήματα, αναμένεται να υπάρχουν ελάχιστα προϊόντα που να κατατάσσονται στην υψηλότερη τάξη ενεργειακής απόδοσης.

Όλες οι συσκευές που φέρουν τη νέα ενεργειακή ετικέτα καταχωρούνται από τους προμηθευτές στην ευρωπαϊκή βάση δεδομένων EPREL. Οι καταναλωτές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτή μέσω ενός νέου εργαλείου (ηλεκτρονική εφαρμογή), που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του έργου LABEL 2020 και είναι «έξυπνο» και φιλικό προς τον χρήστη.

Με αυτό το εργαλείο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Μάρτιο του 2021, οι καταναλωτές θα μπορούν να βρίσκουν και να συγκρίνουν πληροφορίες σχετικά με το λειτουργικό κόστος ή τις δυνατότητες διαφορετικών προϊόντων, ενώ θα μπορούν να αναζητήσουν τις πιο ενεργειακά αποδοτικές συσκευές. Επιπρόσθετα, με ένα επίσης νέο εργαλείο, το οποίο αναπτύχθηκε ήδη στο πλαίσιο του έργου BELT, θα μπορούν να υπολογίσουν την κατανάλωση των ηλεκτρικών συσκευών τους.

Στο προσεχές χρονικό διάστημα, και για άλλες ομάδες προϊόντων θα υιοθετηθεί η νέα ενεργειακή ετικέτα, όπως για λαμπτήρες, για τους οποίους η ενεργειακή ετικέτα θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου 2021. Η χρήση της νέας ετικέτας συμβάλλει στην προώθηση της καινοτομίας και την ανάπτυξη συνεχώς αποδοτικότερων προϊόντων, που θα ανήκουν σε όλο και υψηλότερες τάξεις ενεργειακής απόδοσης.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Αλλάζουν όλα στις ετικέτες για την ενεργειακή κατανάλωση των λαμπτήρων

Η νέα κλίμακα είναι πιο αυστηρή και πολύ λίγα προϊόντα θα μπορούν να επιτύχουν τις βαθμολογίες «Α» και «Β», με την Κομισιόν να εκτιμά πως η χρήση ενεργειακά αποδοτικότερου φωτισμού θα συνεχίσει να μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Οι πενταψήφιοι αριθμοί κλήσεων που «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς

Οι εύκολοι στη χρήση πενταψήφιοι αριθμοί επικοινωνίας και τα κρυμμένα κόστη. Η περίπτωση του ΔΕΔΔΗΕ στη διάρκεια της μεγάλης κακοκαιρίας και οι ενστάσεις για αδιαφάνεια στις χρεώσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΡΑΑΕΥ: Τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας

Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους, καθώς και ουδεμία αρμοδιότητα έχει να υποδείξει ή να προτείνει τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τι προσφέρουν οι πάροχοι στα συνδυαστικά πακέτα ίντερνετ, κινητής και TV

Ανασχεδιάζουν την εμπορική πολιτική τους οι πάροχοι, καθώς αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση για περισσότερα δεδομένα κινητής, ενώ παράλληλα μαίνεται η μάχη του περιεχομένου στην τηλεόραση. Ποια είναι τα πακέτα των εταιρειών.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Ποια είναι τα φθηνότερα τιμολόγια ρεύματος: «Βουτιά» τιμών για τον Μάρτιο

Γύρω στα 10 σεντς ανά κιλοβατώρα κινούνται οι τιμές των πράσινων τιμολογίων, ενώ το φθηνότερο της αγοράς πλησιάζει τα 8 σεντς. Η πτώση της τιμής χονδρικής κατά 21% τον Φεβρουάριο έφερε τις χαμηλότερες χρεώσεις.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Άνοιξαν οι αιτήσεις για ένταξη των πολύτεκνων στο Κοινωνικό Τιμολόγιο

Μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα των αιτήσεων με ημερομηνία ένταξης στο Κοινωνικό Τιμολόγιο να λογίζεται η 1η Ιανουαρίου. Ποια είναι τα κριτήρια ένταξης για τις πολύτεκνες οικογένειες.