ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Artificial Intelligence, Texniti Noimosini
Φωτο: Shutterstock

Γιατί ακόμη και οι σταρ του Χόλιγουντ φοβούνται την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ηθοποιοί όπως η Σκάρλετ Γιόχανσον και συγγραφείς όπως ο Τζον Γκρίσαμ μηνύουν εταιρείες τεχνολογίας για τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση της εικόνας και των λέξεών τους, όπως σημειώνει ο Economist.

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια η υψηλή τεχνολογία έπληττε δουλειές που θεωρούνταν βαρετές. Όμως έφθασε η στιγμή, με την επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης να αρχίσουν να ανησυχούν ακόμη και τα πιο λαμπερά επαγγέλματα όπως αυτά της showbiz. 

Το Χόλιγουντ αναγκάστηκε να κάνει πίσω, προκειμένου να κλείσει συμφωνία με τα αστέρια του, τα οποία βρίσκονται σε πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις, δεχόμενο και το αίτημα να μην μπορεί να χρησιμοποιεί την ΑΙ προκειμένου να «αντικαθιστά» ηθοποιούς. Το κλίμα, μάλιστα, κτύπησε κόκκινο μετά την κυκλοφορία του τελευταίου single των Beatles με χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, έστω και εάν αυτή δεν ήταν τόσο παρεμβατική, αλλά χρησιμοποιήθηκε για να καθαρίσει από περιττούς θορύβους ένα demo του Τζον Λένον.  

Ηθοποιοί όπως η Σκάρλετ Γιόχανσον και συγγραφείς όπως ο Τζον Γκρίσαμ μηνύουν εταιρείες τεχνολογίας για τη μη εξουσιοδοτημένη χρήση της εικόνας και των λέξεών τους, όπως σημειώνει ο Economist.

Οι αστέρες ανησυχούν ότι η AI κλέβει τη δουλειά τους και δίνει σε λιγότερο ταλαντούχους καλλιτέχνες τις ικανότητες να αρπάξουν το κοινό τους. Στην πραγματικότητα, οι διάσημοι που διαμαρτύρονται πιο δυνατά για τη νέα τεχνολογία είναι αυτοί που θα επωφεληθούν περισσότερο. Η AI, αντί να αποδυναμώνει τη δύναμη των σταρ, θα κάνει τις μεγαλύτερες διασημότητες ακόμη πιο μεγάλες, επιτρέποντάς τους να βρίσκονται σε όλες τις αγορές, σε όλες τις μορφές, ανά πάσα στιγμή. 

Δεν είναι η πρώτη φορά που η τεχνολογία αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού της φήμης. Οι άνθρωποι άρχισαν να μιλούν για stars τον 18ο αιώνα, αφού η εξάπλωση της ανάγνωσης κατέστησε δυνατό να γίνει κάποιος διάσημος εν ζωή. Ο κινηματογράφος και το ραδιόφωνο φάνηκαν αρχικά σαν απειλή για τους stars, οι οποίοι ανησυχούσαν ότι οι ζωντανές τους εμφανίσεις θα υποτιμούνταν. Στην πραγματικότητα, αυτές οι τεχνολογίες εγκαινίασαν την εποχή των super stars, ένας όρος που επικράτησε τη δεκαετία του 1920. Ένας παρόμοιος πανικός υποδέχτηκε την εφεύρεση της τηλεόρασης (και οδήγησε στην τελευταία μεγάλη απεργία του Χόλιγουντ, το 1960).

Αλλά και πάλι, η νέα τεχνολογία έκανε τους διάσημους ακόμα πιο διάσημους, φέρνοντάς τους σε κάθε σαλόνι. Μέχρι τη δεκαετία του 1960 οι άνθρωποι μιλούσαν για ultra stars.

Καθώς το περιεχόμενο που παράγεται από την AI κατακλύζει τον χώρο της ψυχαγωγίας, οι σκληρά εργαζόμενοι της βιομηχανίας διασκέδασης ανησυχούν για άλλη μια φορά ότι η φήμη τους θα αποδυναμωθεί - και πάλι, το αποτέλεσμα είναι πιθανό να είναι το αντίθετο. Ένα από τα παράδοξα της εποχής του διαδικτύου είναι ότι, ακόμη και όταν οι μεταφορτώσεις στο YouTube, το TikTok και ανάλογα μέσα έχουν δημιουργήσει μια τεράστια "ουρά" περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, οι μεγαλύτερες επιτυχίες προέρχονται από καταξιωμένους καλλιτέχνες. 

Ο αριθμός των μουσικών που κερδίζουν πάνω από 1.000 δολάρια το χρόνο σε δικαιώματα στο Spotify έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία έξι χρόνια, αλλά ο αριθμός των μουσικών που κερδίζουν πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο έχει πενταπλασιαστεί. Ακόμα και καθώς το εξειδικευμένο περιεχόμενο ευδοκιμεί, η Τέιλορ Σουίφτ πραγματοποιεί την πλέον επιτυχημένη σειρά συναυλιών στην ιστορία. 

Παρόμοια μοτίβα ισχύουν σε όλη την ψυχαγωγία. Ο αριθμός των ταινιών μεγάλου μήκους που κυκλοφορούν κάθε χρόνο έχει διπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αλλά τα μεγαλύτερα blockbusters έχουν ταυτόχρονα διπλασιάσει το μερίδιό τους στο συνολικό box office. Η παλίρροια των αυτοεκδιδόμενων βιβλίων δεν έχει διαβρώσει τις πωλήσεις των συγγραφέων-σταρ. 

Σε μια θάλασσα επιλογών, το κοινό βασίζεται περισσότερο στις συστάσεις, τόσο αλγοριθμικές όσο και ανθρώπινες, οι οποίες το κατευθύνουν προς το πιο δημοφιλές περιεχόμενο, την ίδια ώρα που η ΑΙ υπόσχεται ακόμη περισσότερες επιλογές, και συνεπώς ακόμη υψηλότερο κόστος αναζήτησης για το κοινό, το οποίο θα συνεχίσει να στρέφεται προς αυτούς που γνωρίζει και εμπιστεύεται.

Η ΑΙ θα δώσει σε αυτούς τους super stars τη δυνατότητα να είναι πραγματικά πανταχού παρόντες για τους θαυμαστές τους. H μεταγλώττιση με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης επιτρέπει ήδη σε ηθοποιούς και podcasters να μιλούν σε ξένα ακροατήρια άμεσα και με τη δική τους φωνή. Σύντομα θα είναι στάνταρ για τα βίντεο που θα μοντάρονται έτσι ώστε τα χείλη τους να ταιριάζουν επίσης με τη νέα γλώσσα. Οι περιζήτητοι ηθοποιοί μπορεί να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση επειδή το ai καταργεί το αιώνιο πρόβλημα του Χόλιγουντ με τα γεμάτα προγράμματα, επιτρέποντας στους αστέρες να παίζουν ο ένας δίπλα στον άλλο ενώ δεν είναι καθόλου μαζί.

Το ψηφιακό botox θα αυξήσει τη διάρκεια ζωής των ηθοποιών και θα τους επιτρέψει ακόμη και να εμφανίζονται μετά θάνατον. Όμως αυτές οι ευκαιρίες συνοδεύονται από όρους. Οι καλλιτέχνες έχουν δίκιο να ανησυχούν για τα πνευματικά δικαιώματα, τα οποία πρέπει να προστατευθούν, αν δεν θέλουμε να γίνει η ΑΙ μια νομιμοποιημένη μορφή πειρατείας, τονίζει ο Economist. Οι τεχνολογίες του παρελθόντος δεν ήταν διαφορετικές: η τυπογραφία οδήγησε στους πρώτους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων τον 18ο αιώνα- οι πληρωμές δικαιωμάτων αναπροσαρμόστηκαν τη δεκαετία του 1960 για να αποζημιωθούν οι ηθοποιοί της μεγάλης οθόνης των οποίων η δουλειά προβαλλόταν στην τηλεόραση- η μουσική ελευθερία που εξαπέλυσαν εταιρείες όπως το Napster στις αρχές του αιώνα έδωσε τελικά τη θέση της σε συμφωνίες μεταξύ των streamers και των δισκογραφικών εταιρειών. Οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν εύλογα ερωτήματα σχετικά με τις άδειες χρήσης των δημιουργιών τους αλλά και τον τρόπο πληρωμής. Μέχρι να απαντηθούν αυτά, η ΑΙ θα είναι μια νομική Άγρια Δύση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

Πώς πήραν πάλι ζωή οι θρυλικοί Beatles χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη

Το τελευταίο τραγούδι των Beatles με συμμετοχή και των τεσσάρων μελών του συγκροτήματος, το single "Now and then", κυκλοφορεί 53 χρόνια μετά τη διάλυσή του. «Αναστήθηκε» κασέτα του Λένον με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Monaco
BUSINESS LIFE

Πού επενδύουν οι super rich που έχουν περιουσίες άνω των 100 εκατ. δολ.

Η ελίτ του πλούτου υπολογίζεται ότι έχει στις τάξεις της περίπου 28.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Δεν ψάχνουν γρήγορο κέρδος με επενδύσεις υψηλού ρίσκου, όπως τα κρυπτονομίσματα. Προτιμούν ακίνητα αλλά και ποδοσφαιρικές ομάδες.
yacht-giot-tourismos
BUSINESS LIFE

«Βουτιά» 17% στην αγορά των superyachts, έχασε τους Ρώσους ολιγάρχες

Τα μεγαλύτερα superyachts δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, με τις πωλήσεις σκαφών άνω των 200 μέτρων να μειώνονται κατά 40%, καθώς βασικοί τους αγοραστές ήταν ο Ρώσοι, που πλέον έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά.
BUSINESS LIFE

Άνδρα πολύτροπον: Έκθεση για τη διαδρομή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου

Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη που αναδεικνύει τον πολυσχιδή χαρακτήρα και το πλούσιο έργο του κορυφαίου Έλληνα τραπεζίτη. Δ. Μαντζούνης: «Ήταν πρωτοπόρος και καινοτόμος, δεν φοβόταν να κάνει κάτι καινούργιο».