ΓΔ: 1015.48 1.14% Τζίρος: 74.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πηγή: Shutterstock

Τα είδη πολυτελείας έγιναν επένδυση και έχουν δικό τους «χρηματιστήριο»

Ακριβά ρολόγια, τσάντες και άλλα πολυτελή αγαθά γίνονται εναλλακτική επενδυτική λύση για πολλούς, ενώ αγοραστές και πωλητές μπορούν πλέον να «συναντηθούν» για άμεσες συναλλαγές σε ειδική πλατφόρμα της eBay.

Η ιδέα ότι συγκεκριμένα πολυτελή αγαθά δύνανται να αποτελέσουν ένα είδος επένδυσης για το μέλλον δεν είναι καινούρια. Ωστόσο, η δημιουργία ενός σύγχρονου «χρηματιστηρίου» όπου οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές και πωλητές θα συναντιούνται, ώστε να συναλλάσσονται σε πραγματικό χώρο και χρόνο είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα.

Τα εγκαίνια του πρώτου «ανταλλακτηρίου πολυτελών αγαθών» έγιναν πρόσφατα στη Νέα Υόρκη, με πρωτοβουλία της πλατφόρμας eBay. Ο ενδιαφερόμενος πελάτης μπορεί να εισέλθει στο κατάστημα Luxury Exchange, να εκτιμήσει το είδος που θέλει να πωλήσει -συγκεκριμένα επώνυμες τσάντες, κοσμήματα και ρολόγια- και να το ανταλλάξει με κάποιο άλλο είδος «από δεύτερο χέρι». Πρόκειται για την υλοποίηση της στροφής της  πλατφόρμας σε τομείς που επιδεικνύουν αντοχή κι έχουν δυναμική, όπως αυτός της μεταπώλησης (resale) πολυτελών αγαθών. Παράλληλα, η eBay στοχεύει στα πιο δυναμικά δημογραφικά κοινά των GenZers και το καταγεγραμμένο ενδιαφέρον τους για τα πολυτελή αγαθά, μέσα όμως από το πρίσμα της οικονομίας του διαμοιρασμού, σε καιρούς πληθωριστικών πιέσεων.

Έχοντας διανύσει μία σημαντική περίοδο ανάπτυξης, χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα των διαδικτυακών δημοπρασιών την προηγούμενη εικοσαετία, η πλατφόρμα eBay βρέθηκε την τελευταία δεκαετία σε αναζήτησή κατεύθυνσης. Η χρηματιστηριακή της αξία υποχώρησε στα 21 δισ δολάρια, από 53 δισ δολάρια πέρσι, ενώ το μερίδιο αγοράς της στην αμερικανική αγορά συρρικνώθηκε σε 3,5% φέτος, από 7,6% το 2016, χάνοντας έδαφος από την Amazon. Προκειμένου λοιπόν να αντιστρέψει την τροχιά συρρίκνωσης των μεγεθών της, η πλατφόρμα αποφάσισε να επενδύσει στο στοιχείο που την έκανε να ξεχωρίσει αρχικά, δηλαδή την εμπιστοσύνη των χρηστών στην αυθεντικότητα των μεταχειρισμένων ειδών που διέθετε, προσθέτοντας ωστόσο τις πιο προσοδοφόρες κατηγορίες των προϊόντων μόδας στο χαρτοφυλάκιο της.

Πρόκειται για επενδύσεις συνολικού ύψους 100 εκατ. δολαρίων ετησίως αλλά και σημαντικές συνεργασίες όπως με το Αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο, οι οποίες προσδοκάται ότι θα της προσδώσουν την αναγκαία αξιοπιστία ως προς τις αποτιμήσεις κυρίως αγαθών όπως ρολόγια και κοσμήματα.

Είχε προηγηθεί εκτενής μελέτη των προοπτικών της μεταπώλησης πολυτελών αγαθών, σε συνεργασία με το Business of Fashion, η οποία κατέληξε σε πραγματικά εντυπωσιακά ευρήματα. Στην δίνη των πληθωριστικών πιέσεων και μετά την κατάρρευση της αγοράς των κρυπτονομισμάτων, καταναλωτές που αναζητούν εναλλακτικά επενδυτικά προϊόντα στρέφονται στην βιομηχανία της μόδας και την αγορά των κοσμημάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την μελέτη, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες/αγοραστές πολυτελών αγαθών στην αμερικανική αγορά ανέφεραν ότι παρακολουθούν σε τακτά χρονικά διαστήματα την διακύμανση της αξίας των αγαθών που έχουν αποκτήσει. Το 17% μάλιστα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αγοράζει πολυτελή αγαθά συνειδητά, προκειμένου στην συνέχεια να τα μεταπωλήσει με κέρδος.

Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς εκτιμούν ότι τα αγαθά που ήδη κατέχουν πρόκειται να ανατιμηθούν το προσεχές διάστημα, ενώ σχεδόν το 60% αυτών ανέφερε ότι είχε ήδη προβεί σε πώληση κάποιων ειδών, με κέρδος. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι το 85% των χρηστών της πλατφόρμας του eBay εκτιμά ότι είδη όπως κάποια ρολόγια αποτελούν τελικώς πιο ασφαλή επενδυτικά προϊόντα, συγκριτικά με άλλες επιλογές, χάριν στην διαχρονική ζήτηση αλλά και το ασταθές χρηματοοικονομικό περιβάλλον που καθιστά πιο επισφαλείς άλλες επιλογές. Υπό την προϋπόθεση ότι θα αποδώσουν οι επενδύσεις της eBay στην πιστοποίηση της αυθεντικότητας των πολυτελών που ειδών που εμπορεύεται, τόσο διαδικτυακά όσο και μέσω του πρώτου συναφούς φυσικού καταστήματος, η πλατφόρμα προσδοκά ότι το 50% των ετήσιων εσόδων της θα προέρχονται ακριβώς από αυτήν την δραστηριότητα, μέχρι το 2024, από μόλις 20% που ήταν στο τέλος του 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά μεταπώλησης μεταχειρισμένων πολυτελών αγαθών έδειξε σημαντική αντοχή την προηγούμενη διετία κι αναμένεται να αναπτυχθεί ταχύτατα στο μέλλον. Σύμφωνα με σχετικές αναλύσεις, η αγορά resale ειδών μόδας ευρύτερα εκτιμάται ότι θα αγγίξει σε αξία τα 37 δισ. δολάρια μέχρι το 2025, από 27 δισ. το 2020, ενώ η αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών αναμένεται κατά την McKinsey να συνεισφέρει το 30% του συνολικού τζίρου της πολυτελούς ωρολογοποιίας μέχρι το 2025. Επιπλέον, ειδικά σε ό,τι αφορά τα αθλητικά υποδήματα “από δεύτερο χέρι”, ο τζίρος τους αναμένεται να ανέλθει σε 30 δισ δολάρια μέχρι το 2030. Για τα τελευταία, είναι αξιοσημείωτο δε ότι η πιστοποίηση της αυθεντικότητας τους περιλαμβάνει 25 σημεία, από την ποιότητα του υλικού, μέχρι την συσκευασία κι ακόμη και την οσμή τους, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι είναι αυθεντικά.

Προκειμένου πάντως να μπορεί να κεφαλαιοποιήσει κανείς την επένδυση του σε κάποιο πολυτελές ρολόι ή γυναικεία τσάντα, πρέπει να γνωρίζει την αξία της φίρμας που επιλέγει: σε ό,τι αφορά τα ρολόγια πχ, μάρκες όπως Rolex, Patek Phillipe, Omega, Panerai και Cartier φαίνεται να περιλαμβάνονται μεταξύ εκείνων που αποφέρουν τα σημαντικότερα κέρδη, ενώ στις γυναικείες τσάντες, ελάχιστες φίρμες όπως οι Hermes, Chanel και Louis Vuitton φαίνεται να αποτελούν την πιο σίγουρη εγγύηση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ορισμένα brands της μόδας είναι ήδη διαθέσιμα μεταχειρισμένα στο marketplace της Amazon, μέσα από συγκεκριμένα καταστήματα resellers, με την άδεια ωστόσο και τον έλεγχο των ίδιων των εταιρειών. Το Luxury Stores της Amazon λανσαρίστηκε το 2020, με μια μπουτίκ του Αμερικανού σχεδιαστή Όσκαρ ντε λα Ρέντα, ωστόσο χρειάστηκαν τουλάχιστον δύο έτη προκειμένου τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας να αναγνωρίσουν την δυναμική της δευτερογενούς αγοράς και να επιτρέψουν την διάθεση μεταχειρισμένων ειδών με την υπογραφή τους μέσω τρίτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

«Χρυσωρυχείο» οι χώρες του Κόλπου για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Στα Αραβικά Εμιράτα και την Σαουδική Αραβία στρέφουν το βλέμμα τους οι κορυφαίοι όμιλοι μόδας, ρολογιών και κοσμημάτων, καθώς η αύξηση στις τιμές του πετρελαίου εκτοξεύει και την κατανάλωση.
BUSINESS LIFE

Ήρθε για να μείνει η τάση athleisure, στροφή στα αθλητικά ρούχα

Προτεραιότητα είναι πλέον η άνεση και στο γραφείο για ολοένα περισσότερους εργαζόμενους, μέσω της επιλογής ανάλογων ενδυμάτων. Η ένταξη της άσκησης στην καθημερινότητα φέρνει διεύρυνση της αγοράς αθλητικών ειδών και στην Ελλάδα.
BUSINESS LIFE

Πολυτελείς διακοπές και εξωτικές αποδράσεις με ετήσια συνδρομή

Στα χνάρια του Spotify και του Netflix, τουριστικές εταιρείες στο εξωτερικό προσφέρουν ειδικές εκπτώσεις και προνομιακές υπηρεσίες σε όσους πληρώνουν συνδρομή. Τι κερδίζουν όσοι επιλέγουν τη νέα δυνατότητα.
BUSINESS LIFE

Παράπλευρη απώλεια της ρωσικής εισβολής η υψηλή ωρολογοποιία

Οι πλούσιοι Ρώσοι συνεισέφεραν ποσοστό 1,1% των ελβετικών εξαγωγών ρολογιών πέρσι, ποσοστό που αναμένεται να συρρικνωθεί. Δυσκολίες στην εισαγωγή χρυσού, διαμαντιών και πολύτιμων μετάλλων από τη Ρωσία.