ΓΔ: 1452.28 0.44% Τζίρος: 85.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ploio-Ship
Φωτο: Shutterstock

Η Mediterranean Shipping Co παύει να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ

Η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που εδρεύει στην Ελβετία, έχει θορυβηθεί από την πρόσφατη επίθεση των ανταρτών Χούθι σε ένα πλοίο της.

Η εδρεύουσα στην Ελβετία MSC Mediterranean Shipping Co, η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ έπειτα από επίθεση σε ένα από τα πλοία της, όπως ανακοίνωσε σήμερα. Το υποστηριζόμενο από το Ιράν κίνημα Χούθι της Υεμένης επιτίθεται τις τελευταίες εβδομάδες σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα --μια κρίσιμη διαδρομή που επιτρέπει στο εμπόριο Ανατολής-Δύσης, και ιδιαίτερα του πετρελαίου, να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ προκειμένου να αποφύγει επιπλέον χρόνο και έξοδα κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής.

Το πλοίο της MSC Palatium III, με σημαία Λιβερίας, δέχθηκε επίθεση χθες, Παρασκευή, με μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) στο στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με τους Χούθι. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, όμως το πλοίο υπέστη κάποιες ζημιές από πυρκαγιά και τέθηκε εκτός λειτουργίας, ανέφερε η MSC. Ένα άλλο πλοίο με σημαία Λιβερίας, το Al Jasrah, επλήγη από πύραυλο, ο οποίος προκάλεσε επίσης πυρκαγιά, ανέφερε ο στρατός των ΗΠΑ.

Οι Χούθι έχουν εντείνει τις τελευταίες εβδομάδες τις επιθέσεις σε πλοία και έχουν εκτοξεύσει drones και πυραύλους προς το Ισραήλ --σήμερα δήλωσαν πως έπληξαν την πόλη-θέρετρο της Ερυθράς Θάλασσας Εϊλάτ-- σε υποστήριξη της υποστηριζόμενης από το Ιράν ισλαμιστικής οργάνωσης Χαμάς που πολεμά με το Ισραήλ στη Γάζα. Οι Χούθι, που ελέγχουν μεγάλο μέρος της Υεμένης, έχουν δεσμευθεί ότι θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους έως ότου το Ισραήλ σταματήσει την επίθεσή του, όμως χθεw δήλωσαν ότι θέτουν στο στόχαστρο μόνο πλοία που κατευθύνονται σε ισραηλινά λιμάνια.

Ωστόσο, τόσο το Palatium III όσο και ένα άλλο πλοίο της MSC που απειλήθηκε, το Alanya, είχαν δηλώσει ως προορισμό τους την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με δεδομένα του MarineTraffic. Η Μπαμπ αλ-Μαντέμπ είναι μία από τις πιο σημαντικές διαδρομές στον κόσμο για μεταφερόμενα μέσω θαλάσσης φορτία εμπορευμάτων, ιδιαίτερα αργού πετρελαίου και καυσίμων από τον Κόλπο που κατευθύνονται δυτικά για τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ ή του κοντινού αγωγού SUMED, καθώς και εμπορεύματα που κατευθύνονται ανατολικά για την Ασία, περιλαμβανομένου του ρωσικού πετρελαίου.

Η Βρετανία δήλωσε σήμερα πως ένα από τα πολεμικά πλοία της κατέρριψε ένα ύποπτο επιθετικό drone που είχε στόχο εμπορικά πλοία στην περιοχή. Απαντώντας στην αύξηση των επιθέσεων, η δανέζικη AP Moller-Maersk σταμάτησε χθες όλες τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων της μέσω του Μπαμπ αλ-Μαντέμπ μέχρι νεωτέρας, και η γερμανική Hapag Lloyd δήλωσε ότι μπορεί να κάνει το ίδιο, ώρες αφότου ανέφερε ότι ένα από τα πλοία της, το Al Jasrah, δέχθηκε επίθεση κοντά στην Υεμένη.

Η MSC ανέφερε ότι θα επανασχεδιάσει τη διαδρομή ορισμένων υπηρεσιών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας αυξάνοντας τις ημέρες του θαλάσσιου ταξιδιού για τα πλοία που είχαν κλείσει διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Εξάλλου ο γαλλικός όμιλος CMA CGM ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά όλες τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μετά τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην περιοχή.

«Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω και η ανησυχία για την ασφάλεια αυξάνεται», ανέφερε σε μια ανακοίνωση ο όμιλος που έχει την έδρα του στη Μασσαλία. «Ως εκ τούτου αποφασίσαμε να δώσουμε εντολή σε όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM στην περιοχή που είχε προγραμματιστεί να περάσουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας να φθάσουν σε ασφαλείς περιοχές και να σταματήσουν το ταξίδι τους σε ασφαλή νερά με άμεση ισχύ μέχρι νεωτέρας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ploio-Ship
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα δεδομένα για τη διεθνή ναυτιλία μετά τη βύθιση του Tutor από τους Χούθι

Το επόμενο διάστημα δεν αποκλείεται τόσο οι σημαίες όσο και οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες να θέσουν νέο πλαίσιο λειτουργίας μπροστά στο ενδεχόμενο συνεχούς κλιμάκωσης των επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων.
naytilia, ploio, conteiner
ΔΙΕΘΝΗ

Στο Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στρέφονται οι ναυτιλιακές λόγω των Χούθι

Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ, μέσω της οποίας περνάει κανονικά περίπου το 15% του παγκόσμιου όγκου του θαλάσσιου εμπορίου.