ΓΔ: 2025.46 1.13% Τζίρος: 297.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φώτο: Pixabay

Η Maersk θα παρατείνει την εκτροπή των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα

Αυτό σημαίνει ότι θα αποφεύγεται η διώρυγα του Σουέζ στις διαδρομές Ευρώπης - Ασίας και θα ακολουθείται η μακρύτερη διαδρομή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη νότια Αφρική.

Ο δανέζικος ναυτιλιακός γίγαντας Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι θα παρατείνει την εκτροπή των πλοίων της από την Ερυθρά Θάλασσα για το «ορατό μέλλον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια εν μέσω μιας σειράς επιθέσεων από μαχητές Χούθι.

Αυτό σημαίνει ότι θα αποφεύγεται η διώρυγα του Σουέζ στις διαδρομές Ευρώπης - Ασίας και θα ακολουθείται η μακρύτερη διαδρομή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη νότια Αφρική.

«Η κατάσταση εξελίσσεται συνεχώς και παραμένει εξαιρετικά ασταθής και όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν επιβεβαιώνουν ότι ο κίνδυνος ασφάλειας εξακολουθεί να είναι σε σημαντικά αυξημένο επίπεδο», αναφέρει η Maersk σε ανακοίνωσή της.

Πρόσθεσε ότι ελπίζει να προσφέρει στους πελάτες της «μεγαλύτερη συνέπεια και προβλεψιμότητα» με την αναστολή των ταξιδιών στην Ερυθρά Θάλασσα, παρά τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Αρκετές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της σουηδικής Ikea, της βρετανικής εταιρείας λιανικής πώλησης Next και της εταιρείας ηλεκτρικών συσκευών Electrolux, έχουν προειδοποιήσει για καθυστερήσεις σε ορισμένα προϊόντα λόγω της διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η Maersk είχε επαναλάβει τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μετά από μια παύση του Δεκεμβρίου, αλλά τα διέκοψε ξανά την Τρίτη μετά την επίθεση που δέχτηκε ένα από τα πλοία της.

Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hapag-Lloyd δήλωσε επίσης ότι θα συνεχίσει να απομακρύνει τα πλοία της από την Ερυθρά Θάλασσα εν μέσω επιθέσεων των Χούθι.

«Αυτό που μπορούμε να πούμε προς το παρόν [είναι] ότι δεν βλέπουμε τη διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ ως ασφαλή», δήλωσε ο Nils Haupt, επικεφαλής εταιρικών επικοινωνιών της Hapag-Lloyd, στην εκπομπή "Squawk Box Europe" του CNBC την Παρασκευή.

«Είχαμε μια επίθεση τον Δεκέμβριο, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο δύσκολο ήταν αυτό, όχι μόνο για εμάς ως εταιρεία, αλλά κυρίως για το πλήρωμά μας. Υπήρξαν αρκετές επιθέσεις τις τελευταίες ημέρες και όσο το πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ δεν είναι ασφαλές, δεν θα περάσουμε», πρόσθεσε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Άγγελος Αγγελούδης στο μετρό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοινή επιστολή δημάρχων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης–Σποράδων

Οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης και Σποράδων απέστειλαν επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας Β. Κικίλια, ζητώντας την έγκαιρη έναρξη των δρομολογίων Θεσσαλονίκης–Σποράδων για το καλοκαίρι του 2026.
φωτοβολταικά
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Greenvolt επενδύει 35 εκατ. σε υβριδικό έργο ενέργειας στη Δανία

Η Greenvolt εξασφάλισε χρηματοδότηση 35 εκατ. ευρώ από τη Ringkjøbing Landbobank για έργο που συνδυάζει φωτοβολταϊκή ενέργεια και αποθήκευση σε μπαταρίες, ενισχύοντας τη βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση στη Δανία.
Στέφανος Γκίκας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στ. Γκίκας: Δημιουργία θαλάσσιου τουριστικού hub σε Ιόνια και δυτικές ακτές

Την ανάγκη η Ελλάδα να προχωρήσει σε επενδύσεις στις δυτικές ακτές και στα Ιόνια Νησιά, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου "hub" θαλάσσιου τουρισμού, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από χώρες όπως η Κροατία, το Μαυροβούνιο και η Αλβανία, υπογράμμισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.