ΓΔ: 825.02 0.95% Τζίρος: 57.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πακέτο διάσωσης 50 δισ. δολ. ζητούν από Τραμπ οι αεροπορικές

Τρεις φορές περισσότερα από όσα έδωσε η αμερικανική κυβέρνηση για να σώσει τις αεροπορικές εταιρείες μετά την 11η Σεπτεμβρίου εκτιμά ο κλάδος ότι θα χρειαστούν για την κρίση με τον κορονοϊό.

Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες απηύθυναν αίτημα στην κυβέρνηση Τραμπ για οικονομική βοήθεια ύψους 50 δισ. δολαρίων και φορολογικές ελαφρύνσεις, καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν μια κρίση που απειλεί την βιωσιμότητα του κλάδου ακόμα περισσότερο μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Ο σύνδεσμος Αεροπορικές για την Αμερική (Airlines for America) που περιλαμβάνει εταιρείες που έχουν δεχθεί πλήγμα, όπως η United, η American και η Delta Air Lines, όπως και οι μεταφορικές UPS και FedEx ανέφερε στον ιστότοπο της πως η βιομηχανία ζήτησε ενίσχυση, καθώς οι περισσότερες πτήσεις παγκοσμίως ακυρώνονται και συγχωνεύονται εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης και των περιορισμών που έχουν τεθεί πλέον σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Πολλές αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει τις μετοχές τους να χάνουν περισσότερο από το 50% της αξίας τους από τα πρόσφατα υψηλά τους, καθώς τα αεροπλάνα παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος.

Σύμφωνα με τον σύνδεσμο των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών, ο κλάδος ζήτησε από την κυβέρνηση να δοθούν 25 δισ. δολάρια επιδοτήσεων στις επιβατικές εταιρείες και 4 δισ. δολάρια στις μεταφορικές και ακόμα 25 δισ. δολάρια σε δάνεια και φοροελαφρύνσεις.

Σε συνέντευξη Τύπου την Δευτέρα, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σε μια σημαντική αλλαγή στάσης, ανέφερε πως ο κορονοϊός μπορεί να διαρκέσει μέχρι τον Αύγουστο και πως η αμερικανική οικονομία μπορεί να περάσει σε περίοδο ύφεσης και τόνισε πως «θα στηρίξουμε τις αεροπορικές εταιρείες πλήρως. Πρέπει να υποστηρίξουμε τις αεροπορικές εταιρείες. Δεν είναι δικό τους λάθος».

Η πρόταση των αεροπορικών εταιρειών είναι σαφώς μεγαλύτερη από την τελευταία φορά που βοήθησε η αμερικανική κυβέρνηση τις αεροπορικές εταιρείες μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, που είχε φτάσει τα 15 δισ. δολάρια. Όμως οι αναλυτές της Wall Street ανησυχούν πως τα χρήματα μπορεί και πάλι να πάνε στα λάθος μέρη.

«Γενικότερα προτιμάμε να μην παρεμβαίνει η αμερικανική κυβέρνηση με τις αεροπορικές» αναφέρει ο Τζέιμι Μπέικερ, αναλυτής της JPMorgan σε σημείωμα προς τους πελάτες την Δευτέρα. «Μετά την 9/11 τα δάνεια μεγάλωσαν δυσανάλογα προς τις αεροπορικές εταιρείες που τελικά έκλεισαν, δείχνοντας (τότε τουλάχιστον) πως η κυβέρνηση ήθελε να επιλέγει περισσότερο χαμένους παρά νικητές».

Το Bloomberg ανέφερε σήμερα πως την τελευταία δεκαετία οι μεγαλύτερες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν ξοδέψει το 96% των πλεονασμάτων ρευστότητας τους για επαναγορές μετοχών.

Ο Τιμ Γου της New York Times, ανέφερε πως δεν θα πρέπει να λυπόμαστε τις αεροπορικές εταιρείες, αντιθέτως θα πρέπει να εξεταστεί το πώς συμπεριφέρονται σε επιβάτες και υπαλλήλους πριν αποφασιστεί οποιαδήποτε βοήθεια σε αυτές.

Πολλοί απορούν γιατί αυτές οι τόσο μεγάλες και κερδοφόρες εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν μια «πρόσκαιρη καταιγίδα» για μερικούς μήνες. Αν και κανείς δεν περίμενε μια τέτοια πανδημία, αρκετοί υπογραμμίζουν την τακτική των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών που λειτουργούσαν με κίνητρο τα κέρδη των μετοχών καθώς οι επενδυτές δεν αγαπούν τις εταιρείες που απλά αφήνουν το ρευστό τους να κάθεται. Πολλοί δεν έχουν το κίνητρο να κάνουν αυτό που είναι νομισματικά σωστό αλλά θέλουν να μεγιστοποιήσουν τα βραχυπρόθεσμα κέρδη των μετοχών.

Καμπανάκι για σημαντικές απώλειες

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO), ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα μία πρώτη εκτίμηση σχετικά με την επίπτωση της επιδημίας του Covid-19 στον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με την οποία οι τουριστικές αφίξεις θα μειωθούν το 2020 κατά περίπου 1% - 3%, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν αύξηση κατά 3% - 4%. Οι εισπράξεις αντίστοιχα προβλέπεται ότι θα μειωθούν κατά 30 - 50 δισ. δολάρια.

Αυτές οι απώλειες εσόδων βάζουν σε κίνδυνο μέχρι και 50 εκατ. θέσεις εργασίας στον κλάδο ταξιδιών και τουρισμού, με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC) να αναφέρει πως τα διεθνή ταξίδια αναμένεται να μειωθούν κατά 25% φέτος.

Σύμφωνα με δημοσίευση της ΙΑΤΑ την περασμένη εβδομάδα, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν μέχρι και 113 δισ. δολάρια απώλειες στα έσοδα τους φέτος .

Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε αθέτηση υποχρεώσεων ή έχουν παραβιάσει ήδη δανειακές συμβάσεις, είχε αναφέρει σε ανακοίνωση της η συμβουλευτική αεροναυτιλίας CAPΑ (CAPA Centre for Aviation). Οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν τα αποθέματα ρευστότητας γρήγορα, ενώ τα αεροπλάνα τους παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος και αυτά που πετάνε είναι σχεδόν άδεια. «Συντονισμένες κινήσεις από κυβερνήσεις και βιομηχανία χρειάζονται άμεσα, για να μπορέσει να αποφευχθεί η καταστροφή», σημειώνει η CAPΑ. Αλλιώς, «εξερχόμενη από την κρίση, η βιομηχανία θα είναι σαν να βγαίνει από μια βίαιη μάχη γεμάτη απώλειες».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οι σχέσεις... διαπλοκής του Τραμπ στην Τουρκία

Οι δίδυμοι Πύργοι Τραμπ στην Κωνσταντινούπολη δίνουν στον Ντόναλντ Τραμπ έσοδα εκατομμυρίων από τα πνευματικά δικαιώματα για τη χρήση του ονόματός του και ίσως εξηγούν τη συνεχή στήριξη που παρέχει στον Ερντογάν.
Trump, usa, hpa
ΔΙΕΘΝΗ

Έτοιμος να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα το 2024 δηλώνει ο Τραμπ

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ τόνισε ότι δεν σκοπεύει να δημιουργήσει κάποιο νέο κόμμα και υποστήριξε ότι «μπορώ να τους νικήσω και για τρίτη φορά», υπονοώντας ότι η ήττα του στις εκλογές δεν ήταν «καθαρή».
halkbank
ΔΙΕΘΝΗ

Η κρίσιμη δίκη στις ΗΠΑ για τη Halkbank απειλεί την τουρκική οικονομία

Αν η κρατική τουρκική τράπεζα καταδικαστεί για παραβίαση των κυρώσεων στο Ιράν, αντιμετωπίζει πρόστιμο έως 20 δισ. δολ. που θα ήταν «ταφόπλακα» στην οικονομία της Τουρκίας, σύμφωνα με το Spiegel.