Φώτο: Shutterstock

Η κρίση απειλεί ακόμη και κορυφαία on line καταστήματα μόδας

«Κατέβασε ρολά» στα διαδικτυακά της καταστήματα η Yoox-Net-a-Porter, καθώς οι καταναλωτές που μένουν σπίτι δεν έχουν διάθεση για αγορές ενδυμάτων. Η Amazon δίνει προτεραιότητα σε έξι κατηγορίες βασικών αγαθών.

Η ανακοίνωση του κορυφαίου οnline retailer Yoox-Net-a-Porter αυτή την εβδομάδα ότι προχωρά στο κλείσιμο των διαδικτυακών καταστημάτων του (net-a-porter, outnet, mr porter και yoox) για κάποιες εβδομάδες, σε συνέχεια του κλεισίματος των φυσικών εμπορικών καταστημάτων σε όλες τις χώρες της Δύσης, αποδεικνύει περίτρανα ότι πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά. Οι αρχικές εκτιμήσεις ότι ο κόσμος μένει σπίτι, όμως δεν παραλείπει να κάνει τις αγορές του διαδικτυακά, φαίνεται να μην επαληθεύονται, τουλάχιστον σε ότι αφορά την βιομηχανία της μόδας, έναν κλάδο που προϋποθέτει περισσότερο από κάθε άλλον την καλή διάθεση του πελάτη.

Η αρχή για το Yoox έγινε από την παύση των παραγγελιών στην αμερικανική αγορά και χθες επεκτάθηκε και στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου όπου η πανδημία βρίσκεται σε έξαρση (Ευρώπη και Μέση Ανατολή), εξαιρουμένης βέβαια της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού. Στον απόηχο της είδησης, η μετοχή του ομίλου Richemont, στον οποίο ανήκει το Yoox, υποχωρούσε χθες έως και 4%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι μέρος των κεντρικών αποθηκών του Yoox βρίσκεται στο Μπέργκαμο της Ιταλίας, την περιοχή που έχει δεχτεί το σκληρότερο ίσως χτύπημα από τον κορονοϊό, οπότε συντρέχουν και λόγοι δημόσιας υγείας για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας. 

Ωστόσο, εξίσου αληθές είναι και το γεγονός ότι η τρέχουσα πανδημία έχει προκαλέσει το κλείσιμο κι άλλων διαδικτυακών καταστημάτων, κυρίως στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το βρετανικό πολυκατάστημα Fenwick και την αλυσίδα Victoria’s Secret, η οποία έχει προσωρινά αναστείλει το διεθνές της διαδικτυακό κατάστημα. Οι Βρετανοί εμφανίζονται εξάλλου πολύ διστακτικοί σε ότι αφορά τις δαπάνες τους για είδη μόδας, με έναν στους τρεις να δηλώνει σε πρόσφατη έρευνα ότι τις έχει αντικαταστήσει με αγορές τροφίμων. 

Ίσως η πιο αντιπροσωπευτική αντίδραση στις απίθανες καταστάσεις που βιώνει ο πλανήτης ήρθε από τον κορυφαίο online retailer της Amazon, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα δίνει προτεραιότητα σε παραγγελίες που εμπίπτουν σε κάποια από τις 6 πλέον ουσιώδεις κατηγορίες αγαθών που διαθέτει, αφήνοντας εν πολλοίς ξεκρέμαστους αρκετούς πωλητές αγαθών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για third-party αγοραπωλησίες. Ο ίδιος ο Τζεφ Μπέζος μάλιστα κάλεσε όσους χάνουν την εργασία τους εξαιτίας της πανδημίας να απευθυνθούν στην Amazon, καθώς προτίθεται να κάνει προσλήψεις 100.000 ατόμων ώστε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες στις αποθήκες του.

Κάπως έτσι, όσα online καταστήματα παραμένουν σε λειτουργία έχουν προβεί σε άνευ προηγουμένου προωθητικές ενέργειες, κάνοντας γενναίες εκπτώσεις σε εμπορεύματα της τρέχουσας σεζόν προκειμένου να προσελκύσουν τους ξαφνιασμένους έως και φοβισμένους καταναλωτές, ενώ πολλές εταιρείες όπως οι Nike, Inditex, H&M και Ralph Lauren, ενημερώνουν τους διαδικτυακούς επισκέπτες τους ότι οι παραγγελίες τους θα διεκπεραιωθούν με σχετική καθυστέρηση. 

Σε σχετική αμηχανία έχουν περιέλθει τέλος και οι πλατφόρμες ενοικίασης ρούχων που τα τελευταία χρόνια είχαν αναδυθεί ως η ηθική εναλλακτική στο απερίσκεπτο shopping. Με σημαντικά θέματα υγιεινής να ανακύπτουν πλέον αβίαστα, αρκετές από αυτές τις πλατφόρμες είδαν τις συνδρομές τους να περικόπτονται απότομα. Εξάλλου, οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για νέα ρούχα τη στιγμή που μένουν στο σπίτι. Μία από τις γνωστότερες μάλιστα, η πλατφόρμα Rent the Runway, ανέστειλε τις συνδρομές της για έναν μήνα, τηρώντας στάση αναμονής εν μέσω αβεβαιότητας.. 

Οι καταναλωτές πάντως φαίνεται ότι επικροτούν τις προσπάθειες της βιομηχανίας της μόδας να συνδράμει με υγειονομικό υλικό το ιατρικό προσωπικό, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτο πατριωτισμό, καθώς σε πρόσφατη έρευνα της Vogue Business, η πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αυτό είναι το σωστό. Με βάση αυτό το στοιχείο κι αναζητώντας το ουράνιο τόξο εν μέσω της καταιγίδας, αρκετοί αναλυτές προβλέπουν ήδη την εκτίναξη των αγορών πολυτελών ειδών μόδας (ή διαφορετικά revenge spending) όταν ο εφιάλτης θα έχει τελειώσει. Μένει να αποδειχθεί και στην πράξη… 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αρνητικό ρεκόρ 20ετίας στις πωλήσεις της βιομηχανίας μόδας

Σχεδόν τρεις στις δέκα μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις της μόδας απειλούνται με κατάρρευση, ενώ βαριές είναι οι συνέπειες κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Κάμψη πωλήσεων 25% - 45% και μετά την πανδημία.
ΔΙΕΘΝΗ

«Ξηλώνει» το επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας μόδας η πανδημία

Τα εντυπωσιακά σόου της μόδας μεταφέρονται στο διαδίκτυο, τα ψηφιακά καταστήματα κερδίζουν έδαφος, ενώ ο Armani αμφισβητεί ακόμη και την «παράλογη», όπως λέει, υπερβολή στην παραγωγή ρούχων.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι κερδισμένες φίρμες αθλητικών και η μάσκα των 95 δολαρίων

Ενισχύεται η θέση των brands αθλητικών ειδών εν μέσω αυξημένων αναγκών των καταναλωτών για άνετα και πρακτικά ρούχα. Ποια προστατευτική μάσκα μεγάλης φίρμας αθλητικών ειδών έγινε ανάρπαστη με τιμή 95 δολαρίων.