ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
σημαία Βουλγαρίας
Η βουλγαρική σημαία κυματίζει ανάμεσα σε δέντρα και καθαρό ουρανό.

Ανοίγει ο δρόμος για τον Στρούμα μετά τη συμφωνία για το φαράγγι Κρέσνα

Η Βουλγαρία συμφώνησε με περιβαλλοντικές οργανώσεις να παρακάμψει τον Στρούμα το φαράγγι Κρέσνα, προστατεύοντας τις περιοχές NATURA 2000 και ολοκληρώνοντας το έργο.

Αποσύρθηκαν οι αιτήσεις και τερματίστηκε η σχετική δικαστική διαδικασία αμφισβήτησης της νομιμότητας της κατασκευής του τελευταίου ημιτελούς τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα μέσω του φαραγγιού Κρέσνα, ανακοίνωσε σήμερα η Υπηρεσία Οδικών Υποδομών.

Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη σημασία της ολοκλήρωσης του εναπομείναντος τμήματος του αυτοκινητόδρομου όσο και τη σημασία του φαραγγιού για την προστασία της ευρωπαϊκής άγριας χλωρίδας, της πανίδας και των φυσικών οικοτόπων με εξαιρετική βιοποικιλότητα, οργανώσεις προστασίας της φύσης και η βουλγαρική κυβέρνηση κατέληξαν σε συμφωνία όσον αφορά την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα έξω από το φαράγγι Κρέσνα.

Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε έπειτα από εντατικό διάλογο και την υπογραφή συμφωνιών μεταξύ της Υπηρεσίας Οδικών Υποδομών, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Υδάτων, της Περιφερειακής Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Υδάτων και μελών του Συνασπισμού Σώστε την Κρέσνα που είναι οι προσφεύγοντες στις υποθέσεις αυτές.

Η συμφωνία επιτεύχθηκε χάρη στις κοινές προσπάθειες, την εποικοδομητική συνεργασία και τη δέσμευση των διαπραγματευτικών ομάδων της Υπηρεσίας Οδικών Υποδομών, του υπουργείου και μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Οι συμφωνίες διευκρινίζουν τις ειδικές δεσμεύσεις της κάθε πλευράς, επιτυγχάνοντας έτσι την υλοποίηση του έργου για την κατασκευή του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα στο ύψος του φαραγγιού. 

Ο στόχος είναι να μεταφερθεί μόνιμα και πλήρως η διαμετακομιστική κυκλοφορία από το φαράγγι Κρέσνα και να διατηρηθεί ως τοπικός ο δρόμος I-1 (E79) μέσω του φαραγγιού.

Οι δύο περιοχές του ευρωπαϊκού δικτύου των προστατευόμενων περιοχών NATURA 2000 βρίσκονται στο φαράγγι Κρέσνα. Τα είδη και οι οικότοποι που προστατεύονται στην περιοχή είναι ευάλωτοι στην επίδραση των έργων υποδομής και στην ταχεία ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα. 

Η μεταφορά της διαμετακομιστικής κυκλοφορίας από το φαράγγι έχει σημαντικό ρόλο να παίξει στην προστασία τους.

Η μόνιμη επιτροπή της Σύμβασης της Βέρνης υιοθέτησε απόφαση την 6η Δεκεμβρίου 2024, προτρέποντας τη Βουλγαρία να διασφαλίσει ότι ο αυτοκινητόδρομος Στρούμα, μαζί με τις δύο λωρίδες του, παρακάμπτει το φαράγγι Κρέσνα για να μην βλάψει την πλούσια άγρια φύση του.

Η επιτροπή εξετάζει κάθε χρόνο την υπόθεση του αυτοκινητοδρόμου. Στην 44η συνεδρίασή της, με τη συνεργασία της Γραμματείας της Σύμβασης της Βέρνης, επιτεύχθηκε σύγκλιση των θέσεων των βουλγαρικών αρχών και των καταγγελλόντων σε περιπτώσεις που σχετίζονται με τις περιβαλλοντικές πτυχές στην υλοποίηση του έργου.

Η επιτροπή συνέστησε στις βουλγαρικές αρχές να εστιάσουν στην εξεύρεση εφικτών λύσεων από τεχνικής πλευράς για την κατασκευή της δυτικής λωρίδας του αυτοκινητόδρομου Στρούμα -- το τμήμα από τη Σόφια έως το συνοριακό σημείο ελέγχου Κούλατα κατά μήκος μιας διαδρομής που περνά έξω από την περιοχή του φαραγγιού Κρέσνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σήραγγα Μετρό Θεσσαλονίκης
ΔΙΕΘΝΗ

Βουλγαρία-Βόρεια Μακεδονία: Συμφωνία για σήραγγα μετά από 100 χρόνια

Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία υπέγραψαν συμφωνία για τη σιδηροδρομική σήραγγα Γκιουέσεβο, μήκους 2,4 χλμ., ενισχύοντας τη διασύνδεση και την οικονομική ανάπτυξη μέσω των Διαδρόμων 8 και «Δυτικά Βαλκάνια - Ανατολική Μεσόγειος».
Λογότυπο ΠΑΣΟΚ νύχτα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια στους ελληνικούς σιδηρόδρομους

Το ΠΑΣΟΚ εκφράζει ανησυχία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων μετά το περιστατικό με τρένο σε λάθος γραμμή, ζητώντας απαντήσεις και ουσιαστικά μέτρα, στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών.
Νίκος Ταχιάος ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ταχιάος: Η βιώσιμη κινητικότητα και το μετρό στο επίκεντρο των υποδομών

Στο συνέδριο Green Deal Greece 2025, ο Ν. Ταχιάος ανέδειξε τη βιώσιμη κινητικότητα και την ενίσχυση του μετρό ως προτεραιότητες, ενώ παρουσιάστηκαν προτάσεις για έργα και κυκλοφοριακές λύσεις.
Νίκος Ταχιάος ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ταχιάος: Σε πλήρη λειτουργία η επέκταση του Μετρό ως Μάρτιο 2026

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως έως το τέλος Μαρτίου 2026, μετά τις απαιτούμενες δοκιμές και πιστοποιήσεις για την απόλυτη ασφάλεια του συστήματος.