ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σήραγγα Μετρό Θεσσαλονίκης
Η σήραγγα του μετρό Θεσσαλονίκης, σημαντικό έργο για την αστική συγκοινωνία της πόλης.

Βουλγαρία-Βόρεια Μακεδονία: Συμφωνία για σήραγγα μετά από 100 χρόνια

Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία υπέγραψαν συμφωνία για τη σιδηροδρομική σήραγγα Γκιουέσεβο, μήκους 2,4 χλμ., ενισχύοντας τη διασύνδεση και την οικονομική ανάπτυξη μέσω των Διαδρόμων 8 και «Δυτικά Βαλκάνια - Ανατολική Μεσόγειος».

Σημαντική συμφωνία υπεγράφη μεταξύ της Βουλγαρίας και της Βόρειας Μακεδονίας για την κατασκευή διασυνοριακής σιδηροδρομικής σήραγγας, με στόχο την ενίσχυση των μεταφορών και της διασύνδεσης στην περιοχή των Βαλκανίων.

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε στον σιδηροδρομικό σταθμό Γκιουέσεβο, στα σύνορα των δύο χωρών από τη βουλγαρική πλευρά, παρουσία των υπουργών Μεταφορών, Γκρόζνταν Καρατζόφ και Αλεξάνταρ Νικόλοσκι.

Το έργο, μήκους περίπου 2,4 χιλιομέτρων, αποτελεί βασικό τμήμα του Διαδρόμου «Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος» και του Διαδρόμου 8. Η νέα σήραγγα αναμένεται να ενισχύσει τη μεταφορική σύνδεση μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Αδριατικής, διευκολύνοντας τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές και συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη, καθώς και στην ευρωπαϊκή και νατοϊκή διασύνδεση της περιοχής.

Η σήραγγα θα βρίσκεται κατά το ήμισυ σε κάθε χώρα, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να ενισχύσει την ενοποίηση των μεταφορικών δικτύων σε επίπεδο ΕΕ και ΝΑΤΟ.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η διασυνοριακή σύνδεση καθυστερεί εδώ και έναν αιώνα. Όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Βουλγαρίας, «ξεκίνησε πριν από πάνω από 100 χρόνια και τώρα πλέον αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών». Παράλληλα, σημείωσε πως όταν ο σιδηρόδρομος έφτασε στα σύνορα το 1942, υπήρχε η ελπίδα για συνέχεια, κάτι που δεν υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προς το παρόν δεν υπάρχει σιδηροδρομική διασύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, καθώς από τη μεριά της Βόρειας Μακεδονίας εκκρεμεί η κατασκευή γραμμής περίπου 65 χιλιομέτρων. Η ολοκλήρωση αυτού του τμήματος αναμένεται τα επόμενα χρόνια, παρά τις καθυστερήσεις. Από την πλευρά της Βουλγαρίας το δίκτυο είναι ήδη λειτουργικό μέχρι τα σύνορα.

Το έργο αποτέλεσε αντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ των κυβερνήσεων για τις καθυστερήσεις και το οικονομικό σκέλος, ενώ η χρηματοδότηση προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η συμφωνία για την κατασκευή της σήραγγας αποκτά ιδιαίτερη σημασία, δεδομένων των τεταμένων πολιτικών σχέσεων ανάμεσα σε Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία, λόγω του "βέτο" της Σόφιας στην έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων των Σκοπίων με την ΕΕ.

Την υπογραφή της συμφωνίας χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Αντόνιο Κόστα, τονίζοντας ότι «εκτός από την ανάπτυξη διμερών δεσμών, ο νέος σιδηρόδρομος θα ενισχύσει την περιφερειακή ευημερία και την κοινή μας ασφάλεια».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βόρεια Μακεδονία: Η νέα Επίτροπος καλεί τη χώρα να αλλάξει το Σύνταγμά της

Η ευρωπαϊκή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας παραμένει στάσιμη , κυρίως λόγω του ότι τα Σκόπια δεν έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που είχαν αναλάβει -στη βάση μιας συμφωνίας που είχε επιτευχθεί με τη μεσολάβηση της ΕΕ.
Το Λάργκο Σόφιας
ΔΙΕΘΝΗ

Η Σόφια απέρριψε την πρόταση Όρμπαν σχετικά με την διένεξή της με τα Σκόπια

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στην Βόρεια Μακεδονία προσφέρθηκε, όπως είπε να μεσολαβήσει μεταξύ  Σκοπίων και Σόφιας. Η Ουγγαρία ασκεί την προεδρία της Ε.Ε. για το τρέχον εξάμηνο.
ΔΙΕΘΝΗ

Απολίτιστος ο πρόεδρος της Βουλγαρίας σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των Σκοπίων

«Τα πράγματα πήραν αυτή την τροπή επειδή προφανώς ο οικοδεσπότης (σ.σ. Ρούμεν Ράντεφ) δεν είναι ούτε πολιτισμένος ούτε αξιοπρεπής και δεν δείχνει κανέναν σεβασμό» ανέφερε ο Αλεξάνταρ Νικόλοσκι.