ΓΔ: 2096.88 0.30% Τζίρος: 48.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:52:39
Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Φώτο: Shutterstock

Αβεβαιότητα στην ΕΕ: Πιέσεις αυτοκινητοβιομηχανίας για ευελιξία στους κινητήρες

Η ΕΕ επανεξετάζει την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία amid κινεζικό ανταγωνισμό και υψηλό κόστος μετάβασης· κρίσιμες αποφάσεις αναμένονται τον Δεκέμβριο.

Η επικείμενη αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. 

Ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δαπανηρή μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κίνα διατηρεί ισχυρή παρουσία στην αγορά, παρά τους δασμούς που έχουν επιβληθεί στα εισαγόμενα κινεζικά μοντέλα.

Η αυξημένη διείσδυση των κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη εντείνει τον ανταγωνισμό και περιορίζει τα περιθώρια κέρδους για τους ευρωπαίους κατασκευαστές. Επιπλέον, οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ στην τεχνολογία μπαταριών επιβαρύνουν περαιτέρω τη χρηματοοικονομική κατάσταση των εταιρειών του κλάδου.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσβλέπει σε ένα πακέτο στήριξης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ αναμένει τις τελικές αποφάσεις σχετικά με το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035. 

Η ανακοίνωση των αποφάσεων είχε προγραμματιστεί για τις 10 Δεκεμβρίου, ωστόσο, σύμφωνα με πηγή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που επικαλείται το Reuters, ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση.

Σημαντική είναι η τοποθέτηση του Έλληνα επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ, Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος επισήμανε στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt: «είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις.

 Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της προβάδισμα».

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις πιέσεις προς τις Βρυξέλλες για μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τα νέα καύσιμα και τη μελλοντική πορεία των υβριδικών οχημάτων plug-in. 

Μέσα στον Δεκέμβριο αναμένονται κρίσιμες αποφάσεις που θα καθορίσουν το πλαίσιο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά και τα range extenders.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς φορτιστές: Ανεπαρκής η υποδομή στην Ελλάδα

Μόνο 53 φόρτισης ανά εκατ. κατοίκων υπάρχουν στην Ελλάδα, έναντι 287 στην Ευρώπη. Στόχος της κυβέρνησης να αυξηθούν κατά 100.000 μέχρι το 2030. Πολλά τεχνικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι χρήστες.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΔΙΕΘΝΗ

Πρέπει να τρέξει η ΕΕ για ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Με μόλις 300.000 σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα, τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη πρέπει να επιταχύνουν τους ρυθμούς ώστε να φτάσουν τα 6,8 δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 ώστε να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 55%.
ΔΙΕΘΝΗ

Ποιες είναι οι προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων

Παρά τις δυσκολίες στην υλοποίηση των σχετικών προγραμμάτων οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να ξοδεύουν απίστευτα ποσά για να ξεκινήσουν οι προσπάθειες που αφορούν την ηλεκτροκίνηση, μετά το πρώτο lockdown.