ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Απολύει το 25% των εργαζομένων και μειώνει 30% τον στόλο της η Brussels Airlines

Η θυγατρική της Lufthansa θα απολύσει 1.000 εργαζομένους και θα μειώσει το παγκόσμιο μέγεθος της καθώς χάνει 1 εκατ. ευρώ ημερησίως λόγω της απώλειας εσόδων.

Τελευταίο μέχρι σήμερα θύμα της κρίσης στον τομέα των αερομεταφορών, η βελγική αεροπορική εταιρία Brussels Airlines, θυγατρική της Lufthansa, θα απολύσει το ένα τέταρτο του προσωπικού της, περίπου 1.000 εργαζομένους, προκειμένου να «διασφαλίσει την επιβίωσή της» απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού.

«Αυτή η χωρίς προηγούμενο κρίση επιδείνωσε την οικονομική μας κατάσταση, αναγκάζοντάς μας να λάβουμε σημαντικά και αναγκαία μέτρα. Η αναδιάρθρωση είναι κατεπειγόντως απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουμε από την τρέχουσα κρίση», εξήγησε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ντίετερ Βρανκξ, έπειτα από ένα έκτακτο συμβούλιο της επιχείρησης. Το «σχέδιο ανάκαμψης» το οποίο παρουσίασε το πρωί προβλέπει «μείωση του στόλου» από 54 σε 38 αεροσκάφη, μια μείωση που ισοδυναμεί με το 30%.

«Το παγκόσμιο μέγεθος της εταιρίας, και κατά συνέπεια το δυναμικό της, θα μειωθούν κατά 25%», ανέφερε η Brussels Airlines, που «θα συνεργαστεί με τους κοινωνικούς εταίρους της προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο ο αριθμός των απολύσεων». «Δεν θέλουμε να υπογράψουμε λευκή επιταγή» στη διεύθυνση, αντέδρασε ο Ντιντιέ Λέμπε, από το συνδικάτο CNE, σε δηλώσεις προς το RTBF, ζητώντας χρόνο για μελέτη των ανακοινώσεων αυτών.

Το απόγευμα προβλέπεται να διεξαχθεί μια συνάντηση ανάμεσα στα συνδικάτα και μέλη της βελγικής κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η πρωθυπουργός Σοφί Βιλμές. Σε ένα tweet, η τελευταία εξέφρασε λύπη για μια «δύσκολη ανακοίνωση» για το προσωπικό της εταιρίας και τις οικογένειές τους.

Η εταιρεία ελπίζει με τις απολύσεις αυτές ότι θα μπορέσει να «αναπτυχθεί επικερδώς όταν η ζήτηση στις αεροπορικές μεταφορές επανέλθει σε μια νέα ομαλότητα, κάτι που προβλέπεται να γίνει από το 2023» και δικαιολογεί τις ανακοινώσεις αυτές επικαλούμενη «τον εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο της κρίσης του κορονοϊού στα οικονομικά (της)» και τη «συνεχιζόμενη πολύ μικρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια».

Από τις 21 Μαρτίου και λόγω της προσωρινής αναστολής όλων των πτήσεών της, η Brussels Airlines «χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, λόγω απώλειας εσόδων και κόστους που δεν μπορεί να αποφύγει, όπως τα έξοδα χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και συντήρησης των αεροσκαφών της».

Πριν την Brussels Airlines, πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες είχαν ανακοινώσει κατάργηση θέσεων εργασίας όπως οι βρετανικές Virgin Atlantic (3.150 απολύσεις) και British Airways (12.000), η ιρλανδική Ryanair (3.000) ή ακόμη η σκανδιναβική SAS (5.000). Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Lufthansa, του μεγαλύτερου ομίλου αερομεταφορών στην Ευρώπη και μητρική εταιρία της Brussels Airlines, εξέφρασε πρόσφατα την εκτίμηση ότι θα απολυθούν 10.000 εργαζόμενοι εξαιτίας της κρίσης.

Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη ανάμεσα στη Lufthansa και στο Βέλγιο για το ενδεχόμενο χορήγησης κρατικής βοήθειας ύψους 290 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον βελγικό Τύπο. Η βελγική κυβέρνηση αναμένει κατ΄αρχάς ένα «σαφές σήμα» από τον γερμανικό όμιλο για το μέλλον της βελγικής θυγατρικής του, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Αλεξάντερ Ντε Κρου. «Θα πρέπει να τεθεί στο τραπέζι ένα αξιόπιστο σχέδιο για το μέλλον (...) Δεν επιθυμεί κανείς απλώς ένα σενάριο ρευστοποίησης, χρειάζεται να υπάρχουν και επενδύσεις», πρόσθεσε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

eurowings
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα απεργία της Eurowings προκαλεί εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων

Αυτή είναι η δεύτερη απεργία των πιλότων της θυγατρικής της Lufthansa τις τελευταίες δυο εβδομάδες με το σωματείο πιλότων να κάνει λόγο για ανεπαρκή προσφορά εκ μέρους της αεροπορικής εταιρείας για τη συλλογική σύμβαση που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.
ΔΙΕΘΝΗ

Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες από τις νέες απεργίες στη Lufthansa

Tο Συνδικάτο Πιλότων Cockpit αξιώνει αύξηση 5,5% των μισθών φέτος και αυτόματη αντιστάθμιση πληθωρισμού έπειτα από αυτό, σημειώνοντας πως η γερμανική εταιρεία δεν προσπαθεί αρκετά για άρση του αδιεξόδου.