Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο επανέλαβε την αντίθεση της Ουάσινγκτον στην επιβολή τελών διέλευσης στο Στενό του Ορμούζ, προειδοποιώντας ότι ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να προκαλέσει «απόλυτο χάος».
«Εάν δεχθούμε ότι μπορούμε να επιβάλλουμε χρέωση για τη χρήση μιας διεθνούς θαλάσσιας οδού διότι βρίσκεται κοντά στο έδαφός μας, αυτό θα εξαπλωνόταν στον κόσμο σαν επιδημία», δήλωσε ο Ρούμπιο σε συνάντηση με τους ομολόγους του από τις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (CCG) στη Μανάμα του Μπαχρέιν.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης του περιοδείας στην περιοχή μετά την υπογραφή πρωτοκόλλου συμφωνίας μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή, ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας τόνισε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες επιδιώκουν ειρηνευτική συμφωνία, αλλά «όχι με οποιοδήποτε τίμημα».
«Παρόλο που θέλουμε συμφωνία, δεν θέλουμε συμφωνία με οπουδήποτε τίμημα», υπογράμμισε ο Ρούμπιο στους ομολόγους του από τις χώρες του Κόλπου, προσθέτοντας ότι οι ΗΠΑ επιθυμούν μια συμφωνία που θα είναι πραγματική, επαληθεύσιμη και θα τηρείται.
Στο πλαίσιο της περιοδείας του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν –χώρες που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από ιρανικές επιθέσεις σε αντίποινα για τα αμερικανοϊσραηλινά πλήγματα– ο Ρούμπιο διαβεβαίωσε ότι η αμερικανική πλευρά θα λάβει υπόψη της τα συμφέροντα των εταίρων της στην περιοχή.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι καμία πλευρά αυτής της συμφωνίας δεν θα υπονομεύσει, με οποιοδήποτε τρόπο, την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την ευημερία οποιουδήποτε εκ των εταίρων μας στην περιοχή του Κόλπου», κατέληξε ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών.