ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Το φιάσκο της Volkswagen στις ΗΠΑ με το «αστείο» για "Voltswagen"

Πώς κινδυνεύει να μπλέξει ακόμη και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μετά την ανακοίνωση ότι σκοπεύει να αλλάξει την επωνυμία της για να δηλώνει στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το χιούμορ, ιδιαίτερα όταν δεν είναι επιτυχημένο, μπορεί να στοιχήσει ακριβά, ακόμη και για μία κορυφαία και διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία όπως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen. Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι θα μετονομάσει τη θυγατρική του στις ΗΠΑ σε "Voltswagen", στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να προμοτάρει τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην αμερικανική αγορά. 

Η ανακοίνωση αντιμετωπίστηκε από τα μεγαλύτερα αμερικανικά ΜΜΕ ως αυθεντική, ενώ οι αναλυτές της Wedbush, υποστήριξαν σε report τους ότι αυτή η απόφαση «υπογραμμίζει τη σαφή δέσμευση της VW στην ηλεκτροκίνηση». Παράλληλα το ADR της εταιρείας στη Wall Street εκτινάχθηκε κατά 16% στις συνεδριάσεις 29ης και 30ης Μαρτίου, για να υποχωρήσει 5% την Τετάρτη 31 Μαρτίου όταν η εταιρεία παραδέχθηκε ότι επρόκειτο για… αστείο.

Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι είναι ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και έρευνας της αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς κατά της VW για παραπλανητική ενημέρωση και τονίζουν ότι υπάρχει προηγούμενο με τις κυρώσεις που είχαν επιβληθεί στον Έλον Μασκ για άλλο «αστείο» περί εξόδου της Tesla από το Χρηματιστήριο.

«Η αμερικανική μονάδα της VW ανέπτυξε μία διαφημιστική εκστρατεία, με λίγο χιούμορ, προκειμένου να προωθήσει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο ID.4 στις ΗΠΑ. Στόχος ήταν να προσελκύσει την προσοχή σε μία σημαντική εξέλιξη. Λυπούμαστε εάν η εκστρατεία μας ενόχλησε κάποιους», αναγκάστηκε να ανακοινώσει ο όμιλος.

Το πρόβλημα ξεκινά, βέβαια, από το γεγονός ότι το «αστείο» ήταν στημένο πολύ καλά, καθώς η θυγατρική του γερμανικού ομίλου στις ΗΠΑ φρόντισε να αλλάξει την επωνυμία της ακόμη και στον επίσημο λογαριασμό στο Twitter, ενώ υπήρξε και δελτίο Τύπου με δηλώσεις του επικεφαλής της Σκότ Κεγκ, ο οποίος φέρονταν να λέει ότι «η αλλαγή του ονόματος υποδεικνύει μία υπόκλιση στο παρελθόν μας ως "αυτοκίνητο του λαού" (σ.σ.: η πραγματική επωνυμία της εταιρείας στα γερμανικά) και στην πίστη μας ότι μπορούμε να γίνουμε το "ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού"». 

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρουν δημοσιογράφοι των μεγαλύτερων αμερικανικών ΜΜΕ σε κάθε επικοινωνία τους με την εταιρεία, η παραπάνω είδηση επιβεβαιώνονταν ως πραγματική. Μέχρι που τελικά αποδείχθηκε  ένα κακόγουστο αστείο και μάλιστα από μία εταιρεία που ακόμη προσπαθεί να «καθαρίσει» το όνομά της από το σκάνδαλο Dieselgate. 

Τελικά, στις 30 Μαρτίου η ανακοίνωση αποσύρθηκε από την αμερικανική ιστοσελίδα της εταιρείας στις ΗΠΑ και η επωνυμία επέστρεψε στη φυσιολογική της μορφή. Το πραγματικά αστείο, όμως, είναι το γεγονός ότι η μητρική, γερμανική εταιρεία σκόπευε, όντως, να κάνει πλάκα αλλά ως Πρωταπριλιάτικο αστείο, αλλά η θυγατρική στις ΗΠΑ… μπέρδεψε τις ημέρες και δημοσίευσε το «αστείο» τρεις ημέρες νωρίτερα!

«Όντως πρέπει να γελάσει κάποιος με τη VW. Μόνο οι Γερμανοί θα μπορούσαν να δημοσιεύσουν ένα κακό αστείο και μάλιστα τρεις ημέρες νωρίτερα απ’ ότι θα έπρεπε», υποστήριξε ο Κρις ΜακΝαλι, κορυφαίος αναλυτής του Automotive. 

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το «αστείο» της VW ήταν εύκολο να γίνει πιστευτό, καθώς στο παρελθόν έχει μετονομάσει τα κεντρικά της γραφεία στο Wolfsburg σε «Golfsburg» προκειμένου να προωθήσει το τελευταίο μοντέλο της σειράς Golf. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ένοχος για το diesel-gate δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Audi

Ο Ρούπερτ Στάντλερ αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων που κηλίδωσε τη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.