ΓΔ: 876.76 0.11% Τζίρος: 92.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτό: Shutterstock

«Ανάσα» στο παγκόσμιο εμπόριο μετά το άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ

Μετά από μια εβδομάδα προσπαθειών «απελευθέρωσης» και τριών ημερών για να περάσουν όλα τα εγκλωβισμένα πλοία, η Διώρυγα του Σουέζ επανέρχεται στην κανονική της λειτουργία.

Τα τελευταία πλοία που είχαν αποκλειστεί από την προσάραξη ενός τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ αναμένεται να περάσουν το κανάλι σήμερα, σύμφωνα με την αρχή διαχείρισης της Διώρυγας, η οποία επισήμανε ότι αναμένεται σύντομα να δημοσιευτούν τα ευρήματα μιας έρευνας που διεξήχθη σχετικά με το περιστατικό.

Ο Οσάμα Ράμπια, ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), δήλωσε πως 85 πλοία αναμένεται να περάσουν τη διώρυγα και από τις δύο πλευρές σήμερα. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα τελευταία 61 πλοία, εκ των 422 που είχαν σχηματίσει ουρές εν αναμονή διάπλου, όταν το πλοίο Ever Given αποκολλήθηκε τη Δευτέρα, πρόσθεσε ο ίδιος.

Μια έρευνα της SCA ξεκίνησε την Τετάρτη σχετικά με τα αίτια της προσάραξης του πλοίου στη Διώρυγα του Σουέζ, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό της για έξι ημέρες, είπε ο Ράμπια στο ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο MBC Masr χθες το βράδυ. «Η έρευνα εξελίσσεται καλά και θα χρειαστούν δύο επιπλέον ημέρες, κατόπιν θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, είχε προσαράξει και κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ από την 23η Μαρτίου. Το Ever Given, πλοίο με εκτόπισμα 220.000 τόνων, ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine υπό την παναμαϊκή σημαία. Η προσάραξή του εξαιτίας ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας έκλεισε τη Διώρυγα, με αποτέλεσμα 369 σκάφη που σκόπευαν να τη διαπλεύσουν να αποκλειστούν.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

alibaba, kina, tzak ma
ΔΙΕΘΝΗ

Πρόστιμο 2,8 δισ. δολ. στην Alibaba για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης

Ο όμιλος Alibaba κατηγορείται ότι αξιώνει την αποκλειστικότητα από τους εμπόρους που θέλουν να πωλούν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα του, αποφεύγοντας αντίπαλους ιστότοπους του διαδικτυακού εμπορίου.