ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Fortigo, Truck
Φωτο: Shutterstock

Η έλλειψη ημιαγωγών επιβραδύνει την αγορά επαγγελματικών οχημάτων

Αν και στο εννεάμηνο του 2021 η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική με άνοδο 19,1%, τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 12,3% οι ταξινομήσεις.

«Αρρυθμίες» στην ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων προκαλεί η έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζοντας αρνητικά τους όγκους πωλήσεων σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, με τις ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων να μειώνονται τον Σεπτέμβριο κατά 12,3%. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (‐26,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%).

Ωστόσο, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική (+19,1%), φτάνοντας συνολικά τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2020, καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψε ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (+29,7%), Γαλλία (+16,8%), Ισπανία (+10,4%) και Γερμανία (+8,5%).

Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 13,6% σε ολόκληρη την ΕΕ σε 118.903 μονάδες, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Το συνολικό αποτέλεσμα της ευρωπαϊκής αγοραίας επηρεάστηκε από τις επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών της, οι οποίες σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-29,8%), Γερμανία (-17,8%), Γαλλία (-16,6%) και Ιταλία (-13,8%) ).

Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να αυξάνονται κατά 18,7%, σε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των σημαντικών κερδών που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι τέσσερις βασικές αγορές αντανακλούν την ίδια τάση, με τη σωρευτική ανάπτυξη να παραμένει σε θετικό έδαφος παρά τις μειώσεις που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες: Ιταλία (+29,6%), Γαλλία (+17,4%), Ισπανία (+9,8%) και Γερμανία (+8,1%) ).

Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανάπτυξης, η ζήτηση της ΕΕ για βαρέα φορτηγά υπέστη ελαφρά επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%). Μόνο η Ιταλία (+19,4%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-12,2%), η Γαλλία (-10,8%) και η Γερμανία (-9,8%) κατέγραψαν όλες πτώση.

Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξημένα κατά 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021, συμπεριλαμβανομένου τα τέσσερα κύρια.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση της ΕΕ για νέα φορτηγά συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από οκτώ μήνες. Η Πολωνία συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση 34,7% τον περασμένο μήνα, όπως και η Ιταλία (+13,7%). Ωστόσο, η ασθενής απόδοση των άλλων βασικών αγορών μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής κατά 5,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Μέχρι στιγμής φέτος, οι πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, μετρώντας 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια κέρδη κατά τη διάρκεια αυτού του εννεάμηνου: Ιταλία (+32,6%), Ισπανία (+16,7%), Γερμανία (+11,1%) και Γαλλία (+11%).

Οι εγγραφές του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, τα αποτελέσματα ήταν μικτά. Η ζήτηση συρρικνώθηκε ιδιαίτερα στη Γαλλία (-2,1%) και στη Γερμανία (-26,3%), ενώ η Ιταλία (+63,0%) και η Ισπανία (+53,3%) παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.

Εννέα μήνες μετά το 2021, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους. Η Γαλλία, η κορυφαία αγορά σε αυτή την κατηγορία με 5.103 ταξινομημένα λεωφορεία, σημείωσε αύξηση 18,4% μέχρι στιγμής φέτος, και η Ιταλία ακολούθησε με παρόμοια ανάπτυξη (+18,2%). Αντίθετα, η ζήτηση στην Ισπανία (-6,3%) και τη Γερμανία (-5%) μειώθηκε την ίδια περίοδο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Συνθετικά καύσιμα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
ydrogono
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.