ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
cryptocurrencies, Kriptonomismata
Φωτο: Shutterstock

Πληρωμές με κρυπτονομίσματα θα δέχεται στις ΗΠΑ ο οίκος Gucci

Τα κρυπτονομίσματα που θα γίνονται αποδεκτά είναι τα Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Wrapped Bitcoin, Litecoin, Shiba Inu κι ακόμη πέντε συνδεδεμένα με το δολάριο κρυπτονομίσματα.

Δυναμική είσοδο στο πεδίο του metaverse πραγματοποιεί ο ιστορικός ιταλικός οίκος μόδας Gucci, ανακοινώνοντας ότι προτίθεται να δέχεται πληρωμές σε 10 διαφορετικά κρυπτονομίσματα σε συγκεκριμένα καταστήματα του στις Ηνωμένες Πολιτείες, από το τέλος του μήνα. Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστικά επίσημη επικύρωση αυτής της κατηγορίας νομισμάτων από ένα κορυφαίο brand της βιομηχανίας της μόδας, κίνηση που προφανώς σηματοδοτεί μία σημαντική μετατόπιση και στο πεδίο της αποδοχής τους από μία μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών διεθνώς.

Τα κρυπτονομίσματα που θα γίνονται αποδεκτά είναι τα Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Wrapped Bitcoin, Litecoin, Shiba Inu κι ακόμη πέντε συνδεδεμένα με το δολάριο κρυπτονομίσματα. Ο επισκέπτης σε κάποιο από τα καταστήματα Gucci που θέλει να πληρώσει με αυτόν τον τρόπο, θα λαμβάνει έναν σύνδεσμο στο email του με έναν κωδικό QR, ο οποίος θα του επιτρέπει να ολοκληρώσει άμεσα την συναλλαγή μέσω του crypto wallet που έχει στην διάθεσή του. Στην συνέχεια, το κατάστημα θα μπορεί να μετατρέψει το κρυπτονόμισμα σε όποιο φυσικό νόμισμα επιθυμεί, ή να το διατηρήσει στην αρχική του μορφή, ενώ τυχόν επιστροφές ειδών θα γίνονται αποκλειστικά σε κρυπτονόμισμα. 

Η συγκεκριμένη υπηρεσία λανσάρεται αρχικά σε καταστήματα Gucci στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Μαϊάμι, την Άτλαντα και το Λας Βέγκας, με στόχο την επέκταση της σε όλο το δίκτυο ομώνυμων καταστημάτων εντός Αμερικής, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Με στόχο δε την καλύτερη εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων ομάδων πελατών, η εταιρεία προχωρά στην εκπαίδευση του προσωπικού των καταστημάτων της, μέσα από εξειδικευμένο online παιχνίδι, ώστε να αποκτήσουν την τεχνογνωσία που απαιτείται από πρώτο χέρι. Με αυτόν το τρόπο, ο οίκος Gucci - που μετρά περισσότερα από 100 χρόνια ιστορίας - επιβεβαιώνει ότι είναι πρωτοπόρος στην βιομηχανία της μόδας ως προς την υιοθέτηση των υπηρεσιών του Web3, και ειδικότερα την τεχνολογία blockchain, κάνοντας παράλληλα μία πολύ αληθινή σύνδεση μεταξύ των εικονικών κοινοτήτων που αναπτύσσονται online - κυρίως μέσω του gaming - με τον φυσικό κόσμο και την αγορά απτών ειδών.

Είναι πλέον αναμφισβήτητο ότι η τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα ο αναδυόμενος χώρος του metaverse (μετασύμπαν ή μεταδίκτυο, στα ελληνικά) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την βιομηχανία της μόδας, εφόσον στόχο της αποτελεί η προσέλκυση των νεαρότερων καταναλωτών παγκοσμίως. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της McKinsey, οι εκπρόσωποι της γενιάς Gen Z περνούν κατά μέσο όρο 8 ώρες της ημέρα μπροστά σε μία οθόνη, συχνά μέσα σε κάποιο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας gaming, με την μόδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών κορυφαίων κατηγοριών στα οποία η συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών προτίθεται να δαπανήσει σημαντικά ποσά, αντιμετωπίζοντας την ως μέσο αυτοέκφρασης. 

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι μόλις προ λίγες ημέρες, η εταιρεία αθλητικών ειδών Nike παρουσίασε το πρώτο εικονικό αθλητικό υπόδημα, με την ονομασία Nike Cryptokicks, σηματοδοτώντας την πολυαναμενόμενη είσοδο της κορυφαίας εταιρείας στον χώρο των ψηφιακών αγαθών. Το digital sneaker είναι ωστόσο διαθέσιμο μέσο σε όσους έχουν στην κατοχή τους τα NFTs Mnlth, αποκλειστικές ψηφιακές δημιουργίες της εταιρείας Rftkt, την οποία η Nike εξαγόρασε πέρσι. Αποκαλύπτεται έτσι ανάγλυφα ότι ο εικονικός κόσμος και ειδικότερα το gaming ανοίγει ένα νέο πεδίο δραστηριότητας για τα brands της μόδας, τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την κουλτούρα της αποκλειστικότητας και της πολυτέλειας που προβάλουν και στον αληθινά τρισδιάστατο κόσμο, προσαρμόζοντας έτσι το προφίλ τους στις ανάγκες μιας νέας γενιάς καταναλωτών. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία της βιομηχανίας των online παιχνιδιών υπολογίζεται σε 176 δισ. δολάρια ετησίως, καθώς προσελκύει περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια παίκτες παγκοσμίως σε ετήσια βάση, αποτελώντας έτσι πεδίον δόξης λαμπρό για τα brands της μόδας. Ήδη, ο οίκος Gucci προχώρησε στην δημιουργία του δικού του χώρου, Gucci Garden, στα πλαίσια της πλατφόρμας gaming Roblox, προσελκύοντας 19 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες, οι οποίοι ενδιαφέρονταν να κάνουν αγορές ώστε να ντύσουν τους εικονικούς εαυτούς τους (avatars) με τις αποκλειστικές συλλογές με την υπογραφή του ιταλικού οίκου, για διόλου ευκαταφρόνητα ποσά. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey, οι παγκόσμιες δαπάνες για εικονικά αγαθά μόδας (virtual fashion) άγγιξαν τα 30 δισ. δολάρια το 2021, σε σύνολο αγορών εικονικών αγαθών αξίας 100 δισ. δολαρίων, αποτελώντας σχεδόν το 30% των συναλλαγών. 

Εκτιμάται δε ότι μέχρι το 2025, η συνολική αξία των συγκεκριμένων συναλλαγών θα αγγίξει τα 135 δισ. δολάρια, προσφέροντας μία ανεκτίμητη ευκαιρία για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο νεότευκτο περιβάλλον του metaverse να εξασφαλίσουν νέες ροές εσόδων, οι οποίες δύνανται να συνεισφέρουν έως και ποσοστό 5% του συνολικού τους τζίρου, ακόμη και μέσα στην επόμενη τριετία. Κύρια δίοδο για αυτές τις νέες ροές είναι, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της McKinsey, αφενός η δημιουργία μοναδικών προϊόντων που ανήκουν στην κατηγορία των NFTs (non fungible tokens), διαθέσιμων μέσα από συγκεκριμένες διαδικτυακές πλατφόρμες, αφετέρου η κατασκευή αυτούσιων και πρωτότυπων εικονικών κόσμων με την υπογραφή της εκάστοτε εταιρείας ή δημιουργού μόδας (όπως το Gucci Gardens), με αποδέκτη κάθε ενδιαφερόμενο.  

Αν και ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή μίας νέας συναρπαστικής, όπως όλα δείχνουν εποχής, νέα επιχειρηματικά μοντέλα αναμένεται να αναδυθούν με την συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και των δυνατοτήτων που προσφέρει η επαυξημένη πραγματικότητα, αλλάζοντας άρδην το τοπίο αλλά και τις προοπτικές της βιομηχανίας της μόδας στο ψηφιακό περιβάλλον. Βασική ωστόσο ανησυχία αποτελεί για τους αναλυτές η συνετή χρήση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης στο περιβάλλον αυτό, προκειμένου να μην παραβιάζονται βασικές αρχές προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών/καταναλωτών αλλά και να προστατευτούν οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Τέλος, πηγή ανησυχίας συνιστά και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της τεχνολογίας blockchain και των κρυπτονομισμάτων, καθώς και κάθε είδους πιθανές επιπλοκές που δύνανται να προκύψουν από κυβερνοεπιθέσεις, την διάθεση πλαστών ειδών και την εξαπάτηση του κοινού. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέες συμφωνίες και αλλαγή στρατηγικής από τους κολοσσούς των αθλητικών

Nike, Puma και Reebok κλείνουν συμφωνίες χονδρικής με μεγάλα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο κλάδος ποντάρει φέτος σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το UEFA European Championship.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.