ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Φρένο» στις πωλήσεις premium καλλυντικών, κόβουν αγορές οι καταναλωτές

Υπό αμφισβήτηση τίθεται ο ισχυρισμός της ανθεκτικότητας των premium καλλυντικών σε όλες τις συνθήκες, καθώς οι μεγάλοι όμιλοι προϊόντων περιποίησης καταγράφουν σαφή επιβράδυνση στα μεγέθη τους το 2022.

Σαφείς ενδείξεις επιβράδυνσης παρουσίασαν φέτος οι πωλήσεις των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, τα οποία ανήκουν στην κατηγορία premium, ανατρέποντας τις αρχικές εκτιμήσεις για την αντοχή του συγκεκριμένου κλάδου στις πληθωριστικές πιέσεις αλλά και στις ανατροπές της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας εξαιτίας της πανδημίας. Από τα πλέον πρόσφατα οικονομικά στοιχεία των μεγάλων διεθνών ομίλων πιστοποιείται η τάση περικοπής των μη αναγκαίων δαπανών εκ μέρους μεγάλης μερίδας των καταναλωτών, και την μετατόπιση τους προς περισσότερο προσιτές μάρκες περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ.

Η πρώτη χαρακτηριστική ένδειξη ήρθε από τα αποτελέσματα του ομίλου The Estee Lauder Companies, με τις καθαρές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου της χρήσης 2022/2023 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022) να εμφανίζουν κάμψη 11% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 3,9 δισ δολάρια. Η εξέλιξη μάλιστα προκάλεσε την αναπροσαρμογή προς το δυσμενέστερο των εκτιμήσεων για την εξέλιξη του τζίρου μέχρι το τέλος της χρονιάς, εκ μέρους της διοίκησης του ομίλου, με βασικές αιτίες την αποδυνάμωση της αμερικανικής αγοράς αλλά και την πτωτική πορεία των πωλήσεων στην Κίνα.

«Δεν βλέπουμε προοπτική σημαντικής ανάκαμψης εύκολα, μέχρι το τέλος του 2022 αλλά και κατά το πρώτο μισο του 2023», σημείωσε χαρακτηριστικά η εκτελεστική αντιπρόεδρος και οικονομική διευθύντρια του ομίλου, Tracey Travis, αναφέροντας τις πληθωριστικές πιέσεις αλλά και τους κινδύνους οικονομικής επιβράδυνσης που ελλοχεύουν σε πολλές χώρες του κόσμου, και που αναπόφευκτα καθιστούν τους καταναλωτές πιο φειδωλούς στις δαπάνες τους, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους σε πιο προσιτά προϊόντα. Έτσι, οι εταιρεία πλέον αναμένει κάμψη πωλήσεων στο τέλος της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (τον Ιούνιο του 2023), κατά 6%-8%, ενώ η αρχική της εκτίμηση ήταν αύξηση κατά 3%-5%.

Στο ίδιο μοτίβο, η εταιρεία καλλυντικών La Prairie, που ανήκει στον όμιλο Beiersdorf, ανακοίνωσε αύξηση τζίρου μόλις κατά 5,5% ειδικά στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης δέρματος για τα οποία φημίζεται, κατά το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, απογοητεύοντας εν πολλοίς τους αναλυτές καθώς έως πέρσι η μάρκα “έτρεχε” με ρυθμούς της τάξεως του +20%. Τα προβλήματα που απορρέουν από την διαχείριση της πανδημίας και που εξακολουθούν να θέτουν φραγμούς στην ελεύθερη διακίνηση των πολιτών στην Κίνα αναφέρθηκαν ως οι βασικοί λόγοι για την απότομη επιβράδυνση των μεγεθών της θρυλικής εταιρείας, θέτοντας ερωτηματικά ως προς το τί μέλλει γενέσθαι στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Ως κατώτερα των περιστάσεων αποτιμήθηκαν επίσης τα αποτελέσματα του τμήματος luxe προϊόντων του γαλλικού κολοσσού καλλυντικών L’Oreal, οι πωλήσεις του οποίου αυξήθηκαν κατά 4,6% κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Αν και με θετικό πρόσημο, η ποσοστιαία μεταβολή συγκριτικά με πέρσι προβλημάτισε τους αναλυτές κυρίως για την υστέρηση που παρουσίασε συγκριτικά με τον ρυθμό αύξησης των προϊόντων ευρείας διανομής του ομίλου, ο οποίος ανήλθε σε 10% το ίδιο διάστημα, συγκριτικά με πέρσι. Μάλιστα, συνέπεια της ανακοίνωσης των σχετικών αποτελεσμάτων, η τιμή της μετοχής της L’Oreal παρουσίασε την πιο απότομη βουτιά του τελευταίου εννεαμήνου, κι αυτό παρά το γεγονός ότι ο κορυφαίος διεθνής όμιλος διαθέτει εξίσου προσοδοφόρα παρουσία και στην κατηγορία των καλλυντικών μαζικότερης διανομής και κατανάλωσης, η οποία οπωσδήποτε τον καθιστά λιγότερο ευάλωτο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.

Επιβράδυνση παρουσίασε και ο όμιλος καλλυντικών κι αρωμάτων Coty Inc. κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022), με τις πωλήσεις του συνολικά να αυξάνονται μόλις κατά 1% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και τα έσοδα μόνο από την κατηγορία προϊόντων Prestige να υποχωρούν κατά 1% την ίδια περίοδο, συνέπεια εν μέρει της εξόδου του ομίλου από την ρωσική αγορά. Ειδικά δε σε ό,τι αφορά τα αρώματα, η Coty γνωστοποίησε ότι  οι ελλείψεις σε βασικά συστατικά των αρωμάτων συνέβαλαν στην επιβράδυνση των πωλήσεων, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις η ζήτηση υπερέβη την προσφορά…

Παρά την δύσκολη τρέχουσα συγκυρία πάντως, η διεθνής αγορά προϊόντων περιποίησης δέρματος αναμένεται να καταγράψει αναπτυξιακή πορεία την επόμενη δεκαετία, με μέσο ρυθμό της τάξεως του 4,8%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Transparency Market Research Inc., η αξία της συγκεκριμένης αγοράς άγγιξε τα 101,34 δισ δολάρια το 2021, κι αναμένεται να ανέλθει σε 154,7 δισ δολάρια το 2031, ωθούμενη κυρίως από την εκτιμώμενη αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος στις αναπτυσσόμενες χώρες, την ανάδυση του ανδρικού κοινού σε δυναμικό καταναλωτή προϊόντων περιποίησης, καθώς και την στιβαρή δέσμευση των καταναλωτών υψηλότερων εισοδημάτων σε premium προϊόντα περιποίησης.

Ακόμη καλύτερη εκτιμάται ότι θα είναι η εξέλιξη της ταξιδιωτικής αγοράς σε ότι αφορά τα καλλυντικά (ttavel retail) τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς όπως προκύπτει από τα διεθνή στοιχεία, πρόκειται για το πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο τμήμα της βιομηχανίας προϊόντων ομορφιάς, το οποίο επιδεικνύει προς το παρόν αντοχή στις πληθωριστικές πιέσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Research Dive, ο κλάδος των διεθνών ταξιδιωτικών αγορών θα πραγματοποιήσει τζίρο ύψους 225,7 δισ δολαρίων την δεκαετία 2022-2031, με την κατηγορία των αρωμάτων να αναδεικνύεται στην πιο προσοδοφόρα, συνεισφέροντας 81,4 δισ δολάρια. Αντίστοιχα, ανάλυση της Data Bridge Market Research, εκτιμά σε 6,3% τον μέσο ρυθμό αύξησης της αγοράς προϊόντων περιποίησης δέρματος, ως τμήμα των ταξιδιωτικών αγορών, κατά το διάστημα 2022-2029, κυρίως χάριν στην τόνωση του ενδιαφέροντος για την υγεία του δέρματος.

Ήδη μέσα στην χρονιά που διανύουμε, οι ταξιδιωτικές αγορές ανέκαμψαν εντυπωσιακά καθώς ο κόσμος άρχισε να ταξιδεύει ξανά και να δαπανά σημαντικά ποσά για είδη προσωπικής περιποίησης που τον ευχαριστούν, μετά από μία διετία περιορισμών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ομίλου Coty Inc., για τον οποίο οι ταξιδιωτικές αγορές συνεισφέρουν το 6% του συνολικού ετήσιου τζίρου και για το 2022 ενισχύονται σε τριψήφιο ποσοστό συγκριτικά με το 2021. Μεταξύ άλλων, τα προϊόντα της Lancaster καθώς και τα αρώματα με την υπογραφή του Marc Jacobs και του οίκου Gucci βρέθηκαν μεταξύ των πιο δημοφιλών brands στο χαρτοφυλάκιο της Coty το 2022, στην κατηγορία του travel retail.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

SPA, Evexia
ΔΙΕΘΝΗ

Παγκόσμια στροφή στην αγορά ευεξίας που έχει τζίρο 1,5 τρισ. δολάρια

Οι καταναλωτές ιεραρχούν την ευεξία ως βασική προτεραιότητα, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey. Τα προϊόντα που προάγουν την καλύτερη υγεία πρωταγωνιστούν στις προτιμήσεις, ακολουθούν τα είδη που υπόσχονται καλύτερη εμφάνιση.
temu
ΔΙΕΘΝΗ

Temu: Υιοθετεί αυστηρότερη διαδικασία για την επιλογή παιχνιδιών

Η κινεζική πλατφόρμα αναφέρει στο BD ότι προχώρησε σε έλεγχο 19 παιχνιδιών και τα αφαίρεσε από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ καθιερώνει αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας για την ευρωπαϊκή αγορά.