ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πηγή: Shutterstock

Εκτίναξη κερδών και πωλήσεων για τη Zara, κάλυψε τις απώλειες από Ρωσία

Τα καθαρά κέρδη του ισπανικού ομίλου αυξήθηκαν κατά 24% στο διάστημα Φεβρουαρίου-Οκτωβρίου, ενώ πραγματοποίησε νέα ανοίγματα σε 30 χώρες. Στο 1,1 δισ. ευρώ οι επενδύσεις για φέτος.

Συνεχίστηκε και στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης η πολύ θετική εικόνα για τον ισπανικό όμιλο ένδυσης Inditex, με τις πωλήσεις και τα κέρδη να αυξάνονται με διψήφιο ποσοστό. Καταγράφοντας θετικές επιδόσεις σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές που ο όμιλος δραστηριοποιείται, οι πωλήσεις του ενισχύθηκαν κατά 19% το φετινό εννεάμηνο, αγγίζοντας τα 23,1 δισ ευρώ, στο τέλος του Οκτωβρίου, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 3,1 δισ ευρώ, αυξημένα κατά 24% συγκριτικά με πέρσι.

Επιπλέον, τα κέρδη EBITDA του ισπανικού ομίλου ενισχύθηκαν κατά 20% το υπό εξέταση διάστημα, διαμορφούμενα σε 6,5 δισ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,0 δισ ευρώ, αυξημένα κατά 25% συγκριτικά με το περσινό εννεάμηνο. Ο όμιλος είχε εντούτοις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες κατά 17%, σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό ωστόσο έναντι της αύξησης του τζίρου, ενώ η καθαρή του θέση αγγίζει πλέον τα 10 δισ ευρώ. Η θετική πορεία συνεχίζεται και στο διάστημα μεταξύ 1ης Νοεμβρίου και 8 Δεκεμβρίου, με τις πωλήσεις να βελτιώνονται κατά 12% συγκριτικά με πέρσι, ενώ συνολικά για το εννεάμηνο έχει σημειωθεί επιπλέον έκτακτη επιβάρυνση της τάξεως των 14 εκατ ευρώ, πλέον των 216 εκατ ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, με την οποία εκτιμάται ότι έχει οριστικά καλυφθεί η απώλεια της δραστηριότητας της Inditex στην Ρωσία.

Στο τέλος του Οκτωβρίου, ο όμιλος λειτουργούσε συνολικά 6.307 καταστήματα των 7 αλυσίδων που ελέγχει, με προεξέχουσα την Zara, έναντι 6.657 σημείων στο τέλος της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ μέσα στο εννεάμηνο προστέθηκαν νέα σημεία σε 30 συνολικά αγορές. Συνολικά για το 2022 έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους 1,1 δισ ευρώ, με κύριο προσανατολισμό την βελτίωση των logistics, την περαιτέρω αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη στο ψηφιακό περιβάλλον των καταστημάτων αλλά και την βιωσιμότητα.

Στο τέλος του Νοεμβρίου μάλιστα, η Inditex παρουσίασε το The Laundry, το πρώτο απορρυπαντικό σε συνεργασία με την BASF, το οποίο ελαχιστοποιεί τις μικροϊνες που διαχέονται στο περιβάλλον κατά την πλύση των ρούχων κατά 80%, ενώ είναι ιδανικό για πλύσιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση ενέργειας. Παράλληλα, η Zara εγκαινίασε την υπηρεσία “Zara Pre-Owned”, στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε μία πρωτοβουλία που ενθαρρύνει τον κάτοχο παλαιότερων ρούχων με την ετικέτα της Zara να τα αποκαταστήσει, ή να τα μεταπωλήσει ή να τα χαρίσει, επεκτείνοντας περαιτέρω τον κύκλο ζωής τους και μειώνοντας τα απορρίματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

temu
ΔΙΕΘΝΗ

Temu: Υιοθετεί αυστηρότερη διαδικασία για την επιλογή παιχνιδιών

Η κινεζική πλατφόρμα αναφέρει στο BD ότι προχώρησε σε έλεγχο 19 παιχνιδιών και τα αφαίρεσε από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ καθιερώνει αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας για την ευρωπαϊκή αγορά.
ΔΙΕΘΝΗ

«Σύνδρομο της Κίνας» στα είδη πολυτελείας, βυθίζονται οι μετοχές των οίκων

Οι προειδοποιήσεις της Gucci για κάμψη εσόδων το πρώτο τρίμηνο συμπαρέσυραν πτωτικά τις μετοχές των μεγάλων ομίλων πολυτελών αγαθών. Η κάμψη της αγοράς της Κίνας που ήταν ασφαλές καταφύγιο προκαλεί ανησυχία.
ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.