ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έπεσαν τα έσοδα της Gucci κατά 14%, συμπαρέσυραν τις πωλήσεις της Kering

Τα έσοδα της Gucci υποχώρησαν κατά 14% σε συγκρίσιμη βάση στα 2,73 δισ. ευρώ (2,92 δισ. δολάρια) και έμειναν πίσω από τη συναίνεση των αναλυτών για πτώση 11%.

Οι πωλήσεις του γαλλικού ομίλου ειδών πολυτελείας Kering υποχώρησαν κατά 7% το τέταρτο τρίμηνο, παρασυρόμενες από την πτώση των εσόδων του μεγαλύτερου εμπορικού σήματος Gucci λόγω των διαταραχών του COVID-19 στην Κίνα.

Τα έσοδα της Gucci υποχώρησαν κατά 14% σε συγκρίσιμη βάση στα 2,73 δισ. ευρώ (2,92 δισ. δολάρια) και έμειναν πίσω από τη συναίνεση των αναλυτών για πτώση 11%.

Για τον όμιλο, οι αναλυτές είχαν προβλέψει διολίσθηση των πωλήσεων σε συγκρίσιμη βάση κατά 3%.

Ο επικεφαλής του οικονομικού τμήματος Jean-Marc Duplaix δήλωσε ότι οι επιδόσεις της Gucci για το 2022 «δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας», προσθέτοντας ότι ο όμιλος είναι βέβαιος ότι μπορεί να ανατρέψει την πορεία της μάρκας το 2023.

Η Gucci χώρισε τους δρόμους της με τον κορυφαίο σχεδιαστή της Alessandro Michele τον περασμένο Νοέμβριο και τον Ιανουάριο ανακοίνωσε τον διορισμό του Sabato De Sarno, ενός σχετικά άγνωστου σχεδιαστή στον ανταγωνιστή Valentino, ως νέου δημιουργικού διευθυντή της.

Ο De Sarno θα παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή τον Σεπτέμβριο, οδηγώντας ορισμένους αναλυτές να πουν ότι θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να μπορέσει να αφήσει το στίγμα του στο brand.

Μετά από αστρική ανάπτυξη την περίοδο 2015-2019, η Gucci - η οποία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών της Kering - έχει χάσει τη δυναμική της τα τελευταία χρόνια, υπολειπόμενη από αντιπάλους όπως η Louis Vuitton και η Hermes.

Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα της Gucci για το 2022 παρέμειναν αμετάβλητα στα 3,73 δισ. ευρώ, ενώ εκείνα της συναδέλφου της Kering, Yves Saint Laurent, σημείωσαν άλμα 43% και ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ.

Ο Duplaix δήλωσε ότι η αρχή του έτους ήταν «πολύ ενθαρρυντική» στην Κίνα μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών προς το τέλος του 2022, πυροδοτώντας τις ελπίδες της βιομηχανίας για μια απότομη ανάκαμψη των πωλήσεων.

Ο τομέας της πολυτέλειας έχει πληγεί από τα λουκέτα στην Κίνα και την έξοδο της χώρας από την πολιτική μηδενικού Covid-19, η οποία προκάλεσε ένα κύμα μολύνσεων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

Οι επενδυτές έχουν μέχρι στιγμής αποσείσει τις απογοητευτικές επιδόσεις του κλάδου στην Κίνα, εστιάζοντας αντίθετα στις αυξανόμενες προσδοκίες για μια ισχυρή ανάκαμψη.

Αλλά η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη για την Kering, καθώς η Gucci, ο κύριος μοχλός κερδών της, βασίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό στην Κίνα από ό,τι οι ανταγωνιστές της.

Η Gucci συγκράτησε τις επενδύσεις μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ οι δύο μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της LVMH, η Louis Vuitton και η Dior, προχώρησαν. Οι αναλυτές λένε ότι αυτό τις βοήθησε να κερδίσουν έδαφος.

Ο Duplaix τόνισε ότι οι προσπάθειες της Kering στην Gucci είχαν μακροπρόθεσμο στόχο, αναφέροντας έμφαση στην ποιότητα του δικτύου λιανικής πώλησης και την επανεκτίμηση της προσφοράς των προϊόντων της.

«Είμαστε βέβαιοι ότι όλα αυτά θα αποδώσουν καρπούς», δήλωσε.

Τα στελέχη της Gucci εστιάζουν στη διαχρονική μόδα και στα προϊόντα υψηλότερης τιμής, καθώς και στην ενίσχυση του μάρκετινγκ και σε μεγαλύτερο αριθμό συλλογών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ