ΓΔ: 1453.33 -0.11% Τζίρος: 16.51 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:39:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τα πανάκριβα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κρατούν χαμηλά τα μερίδια αγοράς

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε plug in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν το 21,6% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ το 2022, κατέχοντας μερίδιο αγοράς μόνο 9%. Πώς συνδέονται με το ετήσιο εισόδημα.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδέονται με το ετήσιο καθαρό εισόδημα των πολιτών, αποδεικνύοντας ότι η οικονομική ευρωστία αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για την αγορά τους.

Είναι πλέον γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες ανεβαίνουν διαρκώς οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων, ενώ ακόμη παραμένουν υψηλά οι τιμές των ηλεκτρικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε plug in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν το 21,6% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2022, κατέχοντας μερίδιο αγοράς μόνο 9% ή μικρότερο ποσοστό σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη της ΕΕ. Οι περισσότερες χώρες που το ποσοστό πωλήσεων είναι κάτω από το 9%, βρίσκονται κυρίως στην Ανατολική και Νότια Ευρώπη, ενώ τα μεγαλύτερα ποσοστά πωλήσεων εντοπίζονται σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης.

Τα υψηλότερα μερίδια, δηλαδή πάνω από 30% συγκεντρώνονται σε μόλις πέντε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης, όπου το καθαρό ετήσιο εισόδημα υπερβαίνει τις 32.000 ευρώ. Στη Σουηδία για παράδειγμα όπου το ετήσιο καθαρό εισόδημα είναι πάνω από 35.000 ευρώ, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα είναι ηλεκτρικά.

Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μερίδιο αγοράς μόλις 4% στη Βουλγαρία, όπου τα ετήσια εισοδήματα είναι περίπου 7.000 ευρώ. Αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνουν σημαντικές διαφορές στην οικονομική δυνατότητα των πολιτών μεταξύ διαφορετικών περιοχών της Ευρώπης. Για παράδειγμα το χάσμα μεταξύ Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης είναι μεγάλο σε σχέση με την Ανατολική και Νότια Ευρώπη. Στην πρώτη περίπτωση τα μερίδια αγοράς είναι υψηλά, σε σχέση με την δεύτερη κατηγορία όπου τα μερίδια είναι χαμηλότερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου οι 5 κορυφαίες χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Κροατία (5% - 10.391 ευρώ), η Πολωνία (5% - 10.782 ευρώ), η Βουλγαρία (4% - 7.272 ευρώ), η Τσεχία (3,9% - 13.836 ευρώ) και η Σλοβακία (3,7% - 10.985 ευρώ). Από την άλλη οι 5 κορυφαίες χώρες με το υψηλότερο μερίδιο βάση του ετήσιου καθαρού εισοδήματος είναι η Γερμανία (31,4% - 32.850 ευρώ), η Ολλανδία (34,5% - 40.312 ευρώ), η Φινλανδία (37,6% - 33.155 ευρώ), η Δανία (38,6% - 39.274 ευρώ) και η Σουηδία (56,1% - 35.486 ευρώ).

Ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 9% έχει η Ελλάδα με μέσο ετήσιο εισόδημα 15.119 ευρώ, ενώ λίγο καλύτερα (και αυτή κάτω του 9%) στις πωλήσεις πηγαίνει η Ιταλία (23.013 ευρώ μέσο ετήσιο εισόδημα) παρά το γεγονός ότι είναι χώρα που έχει πολλά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Eurostat: Στα 3 εκατομμύρια έφτασαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022

Ενόψει της απαγόρευσης της ΕΕ για την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, το συνολικό ποσοστό των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.
ΔΙΕΘΝΗ

Κόντρα Κίνας με Ευρωπαϊκή Ένωση με φόντο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο καταγγέλλει την έρευνα της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Η έρευνα που θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
ydrogono
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
ΔΙΕΘΝΗ

Προβληματισμός για την έλλειψη σημείων φόρτισης αυτοκινήτων στην ΕΕ

Όπως αναφέρει έρευνα της McKinsey οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται ότι οι κυβερνήσεις δεν επενδύουν ανάλογα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.