ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:42:42 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Θα απαγορευθεί η διαφήμιση καπνού που απευθύνεται σε νέους, στην Ελβετία

Το υπουργικό συμβούλιο ανέφερε ότι θα εντείνει τους περιορισμούς που έχει ήδη σχεδιάσει προκειμένου να απαγορεύσει τη διαφήμιση σε χώρους και μέσα ενημέρωσης όπου μπορούν να τη δουν νέοι.

Η Ελβετία θα απαγορεύσει τη διαφήμιση προϊόντων καπνού που απευθύνονται σε νέους, ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας μιαν απόφαση που εγκρίθηκε πέρυσι με δημοψήφισμα.

Το υπουργικό συμβούλιο ανέφερε ότι θα εντείνει τους περιορισμούς που έχει ήδη σχεδιάσει προκειμένου να απαγορεύσει τη διαφήμιση σε χώρους και μέσα ενημέρωσης όπου μπορούν να τη δουν νέοι.

Οι νέοι νόμοι θα τεθούν σε ισχύ από τα μέσα του 2026 και θα ενισχύσουν τους περιορισμούς στη συσκευασία και διαφήμιση του καπνού και των ηλεκτρονικών τσιγάρων που αναμένεται να αρχίσουν να εφαρμόζονται από τον επόμενο χρόνο.

Η απόφαση, που θα επηρεάσει τα έντυπα μέσα ενημέρωσης, τη διαδικτυακή διαφήμιση και φεστιβάλ, έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώσει την κατανάλωση καπνού και των σχετιζόμενων με αυτόν θανάτους.

Το κάπνισμα παραμένει σχετικά εκτεταμένο στην Ελβετία με 9.500 ανθρώπους να πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης καπνού, ανέφερε η κυβέρνηση, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα δημόσιας υγείας στη χώρα.

«Η χρήση καπνού προκαλεί πολλές μη μεταδοτικές ασθένειες, και το κόστος της ιατρικής αντιμετώπισής τους ανέρχεται στα τρία δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (3,37 δισ. δολάρια ΗΠΑ) ετησίως», ανέφερε η κυβέρνηση.

«Η διαφήμιση καπνού παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση για έναρξη του καπνίσματος», ανέφερε ακόμη.

Το 2022, το 6,9% των Ελβετών ηλικίας 11-15 ετών είχαν καπνίσει τσιγάρα τις προηγούμενες 30 ημέρες, ενώ το 5,7% των νέων ηλικίας 15-24 ετών έχουν χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό τσιγάρο τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ανέφερε η κυβέρνηση.

Στο μέλλον δεν θα επιτρέπεται η διαφήμιση προϊόντων καπνού ή ηλεκτρονικών τσιγάρων στα έντυπα μέσα ενημέρωσης, στα καταστήματα ή σε εκδηλώσεις που μπορεί να επισκεφθούν ή να παρακολουθήσουν ανήλικοι.

Επιπλέον, η χορηγία εκδηλώσεων όπου συμμετέχουν άνθρωποι κάτω των 18 ετών θα απαγορευθεί. Η διαδικτυακή διαφήμιση θα εξακολουθεί να επιτρέπεται δεδομένου ότι λειτουργούν συστήματα ελέγχου της ηλικίας.

Οι πιο αυστηροί περιορισμοί ακολουθούν την επιτυχία του δημοψηφίσματος με τίτλο «Ναι στην προστασία των παιδιών και των νέων από τη διαφήμιση καπνού», που εγκρίθηκε από το 57% των Ελβετών ψηφοφόρων τον Φεβρουάριο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πιθανότητα να κληθεί η Ρωσία στην ειρηνευτική διάσκεψη για την Ουκρανία

Το Κρεμλίνο έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχει προς το παρόν βάση για ειρηνευτικές συνομιλίες ανάμεσα στη Ρωσία και στην Ουκρανία και ότι το ειρηνευτικό σχέδιο του Κιέβου είναι παράλογο γιατί αποκλείει τη Ρωσία.
ΔΙΕΘΝΗ

Χωρίς τη συμμετοχή της Ρωσίας η ειρηνευτική διάσκεψη για την Ουκρανία

Η Ελβετία θα φιλοξενήσει τους επόμενους μήνες τις συζητήσεις για την εξεύρεση ειρηνευτικής λύσης μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ωστόσο η Μόσχα θα απέχει σίγουρα από τον πρώτο γύρο.
Elvetia, Elbetia
ΔΙΕΘΝΗ

Ελβετία: Αυξημένες οι στρατιωτικές δαπάνες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Η κυβέρνηση δήλωσε πως θα ζητήσει πιστώσεις 4,9 δισ. φράγκων (5,53 δισ. αμερικανικά δολάρια) προκειμένου να αγοράσει νέο στρατιωτικό εξοπλισμό, περιλαμβανομένων κατευθυνόμενων πυραύλων και κινητών ραντάρ.