ΓΔ: 1483.43 -0.86% Τζίρος: 78.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:34:30 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Taxidi, Taxidia, Travel, Turism, Tourismos
Φωτο: Shutterstock

Θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα οι τουρίστες: Τέσσερις τάσεις στα ταξίδια

Τα ίδια ή περισσότερα χρήματα σε σχέση με το 2023 θα ξοδέψουν οκτώ στους δέκα τουρίστες το 2024. Ποιες είναι οι τέσσερις τάσεις που καθοδηγούν τον παγκόσμιο τουρισμό, σύμφωνα με την American Express Travel.

Τέσσερις είναι οι βασικές τάσεις για τους ταξιδιώτες το 2024, όπως αποκάλυψε η έκθεση «2024 Global Travel Trends Report», που πραγματοποίησε η American Express Travel. 

Η έρευνα, η οποία βασίζεται σε στοιχεία έρευνας από ταξιδιώτες στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, τον Καναδά, την Ινδία, την Ιαπωνία, το Μεξικό και το Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε ότι το 84% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα ή τα ίδια χρήματα για ταξίδια το 2024 σε σύγκριση με πέρυσι. Επιπλέον, το 77% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται περισσότερο για τη σωστή ταξιδιωτική εμπειρία παρά για το κόστος του ταξιδιού.

Οι τέσσερις τάσεις που καθοδηγούν τις αποφάσεις κράτησης είναι οι εξής

  • Οι λάτρεις των σπορ: Οι λάτρεις των σπορ σχεδιάζουν ταξίδια γύρω από αθλητικές εκδηλώσεις, είτε πρόκειται για το αγαπημένο τους άθλημα, είτε για μια αγαπημένη τους ομάδα, είτε για έναν διεθνή διαγωνισμό πολλαπλών αθλημάτων.
  • Ταξίδια - Περιπέτειες: Μεγάλες περιπέτειες σε στυλ εκστρατείας, όπως ένα ταξίδι στα νησιά Γκαλαπάγκος ή πεζοπορία με τους γορίλες, προσφέρουν τις «εμπειρίες μεταμόρφωσης» που αναζητούν οι ταξιδιώτες.
  • Μοναχικές διακοπές: Οι ταξιδιώτες κάνουν ταξίδια μόνοι τους, με πλεονέκτημα την ευκολία του προγραμματισμού και τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τα πάντα, από τις μετακινήσεις έως την ξεκούραση αποκλειστικά στους δικούς τους ρυθμούς.
  • Χαλάρωση: Οι άνθρωποι αναζητούν ευελιξία στα ταξιδιωτικά τους σχέδια και αφήνουν χώρο για αυθορμητισμό.

«Οι ταξιδιώτες επικεντρώνονται στη δημιουργία των σωστών δρομολογίων και στην οικοδόμηση αναμνήσεων, είτε αυτό σημαίνει ότι κλείνουν ένα ταξίδι για να δουν την αγαπημένη τους αθλητική ομάδα να αγωνίζεται ή να κάνουν μια κρουαζιέρα εξερεύνησης που θα γίνει μια φορά στη ζωή τους», σημειώνει η Όντρει Χέντλι, επικεφαλής της American Express Travel και προσθέτει «η έκθεση Global Travel Trends Report ρίχνει φως στο τι οδηγεί τις κρατήσεις ταξιδιών παγκοσμίως και παρέχει έμπνευση για το να διαλέξει κάποιος».

Για ορισμένους ερωτηθέντες, το σημαντικότερο ταξίδι που έχουν στο μυαλό τους είναι μια περιπέτεια που θα τους καθηλώσει, συχνά σε κάποιο απομακρυσμένο μέρος. Για άλλους, σημαίνει απλώς ένα μεγαλύτερο ταξίδι που είναι γεμάτο νέες και διαφορετικές εμπειρίες - επισκεπτόμενοι πολλές χώρες, για παράδειγμα. Το 63% των ερωτηθέντων που σκοπεύουν να επισκεφθούν περισσότερες από μία χώρες σε ένα μόνο ταξίδι το 2024 σκοπεύουν να το κάνουν στην Ευρώπη.

Οι δυνατότητες «μεταμόρφωσης» μέσω αυτών των ταξιδιών κάνει αυτούς που τα επιλέγουν να είναι πρόθυμοι για κάποιες πρόσθετες δαπάνες. Το 66% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι κάνει οικονομίες για ένα σημαντικό ταξίδι φέτος και οι περισσότεροι ερωτηθέντες (54%) επιθυμούν να προγραμματίζουν αυτά τα ταξίδια 3-6 μήνες πριν. Για έμπνευση, οι ταξιδιώτες απευθύνονται σε φίλους ή συγγενείς (52%), στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (39%) και σε ταξιδιωτικές ιστοσελίδες (37%).

Τα ατομικά ταξίδια είναι πιο εύκολο να προγραμματιστούν και να προσαρμοστούν ακριβώς στις προτιμήσεις κάποιου, γεγονός που τα καθιστά ιδανικά για επαναφορά μετά από μια πολυάσχολη εβδομάδα: Το 57% των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν μόνοι τους για μια γρήγορη απόδραση το Σαββατοκύριακο παρά για ένα μεγαλύτερο ή πιο ακριβό ταξίδι.

Όπως και να έχει, οι σόλο ταξιδιώτες γίνονται ένα σημαντικό υποσύνολο. Οι δύο τύποι προορισμών στους οποίους είναι πιο πιθανό να βρεθούν; Σε μια νέα πόλη (29%) ή να χαλαρώσουν σε μια παραλία ή ένα νησί (22%).

Παρόλο που η κράτηση εκ των προτέρων μπορεί να προσφέρει ηρεμία και πρόσβαση σε ορισμένα από τα πιο περιζήτητα αξιοθέατα, πολλοί ταξιδιώτες επιθυμούν να κάνουν τουλάχιστον ένα μέρος του προγραμματισμού τους κατά την αναχώρησή τους: Το 44% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτιμούν να κάνουν ένα αυθόρμητο ταξίδι αντί να έχουν προγραμματίσει όλες τις λεπτομέρειες.

Μάλιστα, όπως έδειξε η έρευνα, είναι πιο πιθανό να προγραμματίσουν αυθόρμητα ταξίδια φέτος με την οικογένεια (41%) ή με ένα σημαντικό άλλο πρόσωπο (35%) παρά μόνοι (27%) ή με φίλους (20%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aeroplano, Airplane
BUSINESS LIFE

Γιατί έχουν κρατηθεί στα ύψη οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Η κανονικότητα επιστρέφει στις αερομεταφορές, αλλά όχι και για τις τιμές των εισιτηρίων, καθώς οι εταιρείες έχουν αδρανοποιήσει μεγάλος μέρος των στόλων τους. Οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο.
Woke, Woke Culture, Political Correct
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Woke κουλτούρα: Τι είναι και γιατί διχάζει την Αμερική -και όχι μόνο

Η σχολή σκέψης που αναπτύχθηκε στην αφροαμερικανική κοινότητα για να εκφράσει την επαγρύπνηση εναντίον φυλετικών προκαταλήψεων και διακρίσεων έχει βρεθεί στο επίκεντρο έντονων αντιπαραθέσεων.