ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.

Με στόχο να καταστεί ένα αληθινά παγκόσμιο brand, η βρετανική εταιρεία ενδμάτων Marks & Spencer βλέπει με αισιοδοξία το 2024, σχεδιάζοντας την είσοδο της σε νέες διεθνείς αγορές, στα πλαίσια του πλάνου ανάκαμψης των πωλήσεων της εντός κι εκτός βρετανικού εδάφους. Η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της αλυσίδας στη Βρετανία κατά 1% αποτελεί βασική προτεραιότητα, σε ένα περιβάλλον που έχει ωστόσο καταστεί αρκετά περίπλοκο.

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος της ιστορικής αλυσίδας, Άρτσι Νόρμαν, στόχο αποτελεί η εξασφάλιση της διαχρονικότητας του βρετανικού σήματος, για τα επόμενα 100 χρόνια, στην διεθνή αρένα. Αν και ο ίδιος απέφυγε να αναφέρει ποιες είναι οι επόμενες αγορές-στόχοι για την αλυσίδα, το σχόλιο κέντρισε το ενδιαφέρον των αναλυτών, καθώς ήταν μόλις το 2016 που η εταιρεία υποχρεώθηκε να τερματίσει την δραστηριότητα της σε περισσότερες από 10 χώρες του κόσμου, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης για τα είδη με την υπογραφή της.

Σήμερα ωστόσο, τα δεδομένα είναι διαφορετικά, με συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης αλλά και την τεράστια αγορά της Ινδίας να αποτελούν μερικές από τις σημαντικότερες αγορές για το σήμα της M&S, σε συνεργασία με τοπικούς συνεργάτες. Ειδικά σε ό,τι αφορά την Ευρώπη -καθώς και την χώρα μας- οι θετικές επιδόσεις της βρετανικής αλυσίδας οφείλονται σε έναν βαθμό και στο πρόσφατο άνοιγμα ενός νέου κέντρου διανομής στην Κροατία.

Η αλυσίδα πάντως πέτυχε θετικές επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο της χρήσης -το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2023. Ο τζίρος της ενισχύθηκε κατά 7,2%, αγγίζοντας τα 3,8 δισ. στερλίνες, με τα έσοδα από τη βρετανική αγορά να αυξάνονται κατά 8,5%, συνεισφέροντας 3,5 δισ., αλλά τις διεθνείς πωλήσεις να υποχωρούν κατά 6,4%, σε 288 εκατ. στερλίνες, εξέλιξη που αποδίδεται εν μέρει στη συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών σε αρκετές διεθνείς αγορές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο της χρήσης, οι διεθνείς πωλήσεις της εταιρείας είχαν ανέλθει σε 1,1 δισ, ενισχυόμενες κατά 10% σε ετήσια βάση, στοιχείο που αναδεικνύει την αλλαγή του καταναλωτικού κλίματος στο δεύτερο μισό του έτους. Συνολικά, οι πωλήσεις ρούχων και ειδών σπιτιού της M&S αυξήθηκαν κατά 4,8% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, αγγίζοντας τα 1,24 δισ στερλίνες, άνοδος που αποδίδεται εν μέρει στον περιορισμό των διατιθέμενων προϊόντων με έκπτωση. Ο αντίστοιχος τζίρος στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκε κατά 2%, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 10,9%.

Στην Ελλάδα, η M&S σύμφωνα με πληροφορίες έκλεισε την χρήση του 2023 σε θετικό έδαφος, στον απόηχο της εξομάλυνσης του ρυθμού αύξησης της ιδιωτικής κατανάλωσης. Τον Σεπτέμβριο ωστόσο, το δίκτυο της επλήγη από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία, με το κατάστημα που λειτουργούσε στην Λάρισα να καταστρέφεται ολοσχερώς. Το γεγονός αυτό είχε συνέπεια την απώλεια εμπορευμάτων συνολικής αξίας 184.000 ευρώ και παγίων περιουσιακών στοιχείων αναπόσβεστης αξίας 11.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την χρήση του 2022, η M&S Μαρινόπουλος Ελλάδος ΑΒΕΕΤΕ είχε μεικτές επιδόσεις, διαμορφούμενες αφενός από την αποδέσμευση της αναβληθείσας κατανάλωσης, η οποία υποστηρίχθηκε από τις αποταμιεύσεις που είχαν συσσωρευθεί κατα την διάρκεια της πανδημίας, αφετέρου από τα υψηλά λειτουργικά κόστη. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας βελτιώθηκε κατά 14,9%, αγγίζοντας τα 66,2 εκατ ευρώ, ενώ το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 33,5 εκατ ευρώ, από 32,4 εκατ το 2021.

Τα κέρδη προ φόρων ωστόσο υποχώρησαν κατά 47%, σε 4,9 εκατ ευρώ από 9,4 εκατ το 2021, και τα καθαρά αποτελέσματα περιορίστηκαν σε 0,2 εκατ ευρώ, από 5,3 εκατ το 2021, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του ενεργειακού κόστους και του κόστους των μεταφορών, επιβάρυνση που ανήλθε σε περίπου 1,3 εκατ ευρώ. Αρνητικά επέδρασαν επίσης οι προβλέψεις κατάπτωσης εγγυήσεων για εκμίσθωση καταστημάτων, ύψους 1 εκατ. ευρώ, αλλά και το όφελος των αποτελεσμάτων που είχε η εταιρεία κατά το προηγούμενο έτος, από τις σημαντικές εκπτώσεις ενοικίων και την απελευθέρωση προβλέψεων σχετιζόμενων με την πανδημία, ύψους 2,7 εκατ ευρώ. Η αλυσίδα μετράει σήμερα 28 σημεία πώλησης, ενώ διατηρεί το ενδιαφέρον της για την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας της στην χώρα μας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.