Το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά πραγματοποίησε πριν λίγες ημέρες η τουρκική εταιρεία ένδυσης Vakko, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στο Κολωνάκι, επί της οδού Ηρακλείτου.
Στο νέο κατάστημα φιλοξενούνται όλες οι δημιουργίες του δημοφιλούς σήματος, συμπεριλαμβανομένων των γυναικείων και ανδρικών συλλόγων ενδυμάτων, υποδημάτων, τσαντών, φουλαριών αλλά και καλλυντικών. Θεμελιώδες στοιχείο της κληρονομιάς του brand αποτελούν τα φουλάρια Vakko, με κάθε κομμάτι να διηγείται μία μοναδική ιστορία μέσα από τα χρώματα και τα μοτίβα του.
Αποτελούν δε συμβόλαιο κομψότητας και αντικατοπτρίζουν τον συνδυασμό καλλιτεχνικής παράδοσης και δεξιοτεχνίας που βρίσκεται στο επίκεντρο του brand από το 1938. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας αποτελεί την πρώτη αγορά εκτός Τουρκίας στην οποία ανοίγεται ο όμιλος, προσδοκώντας τη σταδιακή ενίσχυση της παρουσίας του.
Η εταιρεία ξεκίνησε την ιστορία της το 1934 στην Κωνσταντινούπολη, όταν ο Vitali Hakko δημιούργησε ένα κατάστημα με καπέλα, με την ονομασία "Sen Sapka" (χαρούμενα καπέλα). Το 1938 άλλαξε το όνομα της επιχείρησης σε Vakko, εισάγοντας τα φουλάρια ως αξεσουάρ μόδας, κίνηση που τον οδήγησε στην δημιουργία ενός μικρού εργαστηρίου μεταξοτυπίας στην Κωνσταντινούπολη.
Την δεκαετία του ’50 η εταιρεία επεκτάθηκε στα ενδύματα, για να ακολουθήσει το 1962 η δημιουργία του μεγαλύτερου καταστήματος ενδυμάτων στην πόλη, αλλά και νέα ανοίγματα στην Άγκυρα και την Σμύρνη. Το 1982, η Vakko εγκαινίασε το πρώτο concept store της Τουρκίας, το Vakkorama, συνδυάζοντας την μόδα με τη μουσική, τις τέχνες και τον αθλητισμό. Τρία χρόνια αργότερα, η Vakko έγινε το πρώτο brand μόδας στην Τουρκία που παρήγαγε την δική του σειρά σοκολάτας, και το 1990 ο πρώτος τούρκικος οίκος μόδας που λάνσαρε το δικό του άρωμα.
Ακολούθησαν πρωτοβουλίες για την δραστηριοποίηση της εταιρείας στον χώρο διοργάνωσης εκδηλώσεων, καθώς και την δημιουργία νυφικών, αλλά και η επέκταση του brand στην διακόσμηση εσωτερικών χώρων.
Το 2013 δημιουργήθηκε η σχολή Vakko Esmod International Fashion Academy, με σκοπό να εκπαιδεύσει την μελλοντική γενιά σχεδιαστών μόδας στην Τουρκία, ενώ το 2016 ο οίκος άνοιξε εισήλθε στον τομέα της εστίασης ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα Vakko Patisserie.
Το 2023, ο όμιλος εισήλθε επίσης στον χώρο της φιλοξενίας, με το άνοιγμα του Vakko Hotel & Residence Nisantasi Istanbul, στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης, ενώ ακολούθησε το Hotel Sumahan Bosphorus, σε μία από τις πιο εμβληματικές τοποθεσίες κατά μήκος του Βόσπορου.
Ο όμιλος έκλεισε την χρήση του 2024 με πωλήσεις ύψους 14,85 δισ. τουρικές λίρες, από 14,23 δισ λίρες το 2023, ενώ η καθαρή κερδοφορία του υποχώρησε σε 806 εκατ λίρες την χρονιά που πέρασε, από 2,8 δισ το 2023. Διατηρεί δε περισσότερα από 180 σημεία πώλησης, τόσο αυτόνομα όσο και corners σε πολυκαταστήματα στην Τουρκία.