ΓΔ: 1427.21 1.00% Τζίρος: 94.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:40:36 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση όγκου πωλήσεων 1,7% για την Coca Cola HBC, μέρισμα 0,93/μετοχή

Στα 1,08 δισ. διαμορφώθηκαν τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου, με άνοδο 17,7%, με τον όγκο πωλήσεων στην ελληνική αγορά να ενισχύεται κατά 6,9%.

Αύξηση του όγκου πωλήσεων 1,7% σε οργανική βάση κατέγραψε η Coca Cola HBC το 2023, η οποία οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, καθώς σημειώθηκε άνοδος 2,5% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 27,3% στα ποτά ενέργειας και 31,5% στον καφέ.

Επίσης τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές. Να σημειωθεί ότι το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή 0,93 ευρώ, αυξημένο κατά 19,2% σε ετήσια βάση, το οποίο αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος 45%.

Πιο αναλυτικά: 

Βασικά σημεία επιδόσεων έτους

  • Η εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας σε σχέση με τα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης οδήγησε σε αύξηση κατά 16,9% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση 
  1. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,7% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής μας προτεραιότητας, καθώς σημειώθηκε αύξηση 2,5% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 27,3% στα ποτά ενέργειας και 31,5% στον καφέ.
  2. Ισχυρές επιδόσεις κατά το κλείσιμο του έτους με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 6,8% σε οργανική βάση κατά το τέταρτο τρίμηνο και βελτίωση των τάσεων σε όλες τις αγορές. 
  3. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τη διάρκεια του έτους.
  4. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.
  5. Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου μας σε αξία το 2023 τόσο στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών όσο και των ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 110 και 80 μονάδες βάσης αντίστοιχα. 
  • Ισχυρή αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 17,7% σε οργανική βάση, οδηγώντας σε βελτίωση του δείκτη απόδοσης επενδυμένου κεφαλαίου
  1. Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ύψους €1.083,8 εκατ. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης στο 10,6% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας αύξηση 10 μονάδων βάσης σε οργανική βάση.
  2. Αύξηση του συγκρίσιμου μεικτού περιθωρίου κέρδους κατά 80 μονάδες βάσης, αντανακλώντας τη χαλάρωση των πληθωριστικών πιέσεων στα κόστη πωληθέντων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
  3. Η πειθαρχημένη επένδυση στις δυνατότητες ανάπτυξης και η καλή λειτουργική μόχλευση οδήγησαν σε μείωση των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 10 μονάδες βάσης. 
  4. Ο δείκτης απόδοσης επενδυμένων κεφαλαίων (ROIC) αυξήθηκε κατά 230 μονάδες βάσης, στο 16,4%.
  • Αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις και των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές
  1. Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,3% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω του μείγματος τιμών και προϊόντων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23,0% σε οργανική βάση. 
  2. Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 18,2% σε οργανική βάση, με ισχυρή ανάπτυξη των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 26,9% σε οργανική βάση. 
  3. Αναδυόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 19,9% σε οργανική βάση, με αύξηση του όγκου πωλήσεων και βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,7% σε οργανική βάση.
  • Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή, υψηλότερο από ποτέ επίπεδο καθαρών ταμειακών ροών και βελτίωση στις αποδόσεις των μετόχων
  1. Τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 21,8% στα €2,08, χάρη στην επίτευξη ισχυρής λειτουργικής κερδοφορίας και στην αποτελεσματική διαχείριση των χρηματοοικονομικών εξόδων.
  2. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 10,3%, στο υψηλότερο από ποτέ επίπεδο των €711,8 εκατ. 
  3. Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε €1,6 δισ. με το δείκτη του καθαρού δανεισμού ως προς τα συγκρίσιμα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (συγκρίσιμο προσαρμοσμένο EBITDA) να διαμορφώνεται σε 1,1x, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή κεφαλαιακή θέση του Ομίλου.
  4. Έναρξη διετούς προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους έως €400 εκατ. τον Νοέμβριο, που αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη του Διοικητικού Συμβουλίου στις μακροπρόθεσμες επιχειρηματικές επιδόσεις του Ομίλου.
  5. Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,93, αυξημένο κατά 19,2% σε ετήσια βάση, το οποίο αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος 45%.
  • Διατήρηση των επενδύσεων σε όλες τις στρατηγικές προτεραιότητές  
  1. Κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 674,9 εκατ. αυξημένες κατά 14,5%, με εστίαση στη βιώσιμη ανάπτυξη. 
  2. Εξαγορά της επιχείρησης της Finlandia Vodka από την Brown-Forman, έναντι πληρωθέντος καθαρού τιμήματος ύψους 180 εκατ. 
  3. Επιταχυνόμενη επένδυση σε εξειδικευμένες δυνατότητες, ιδίως στον τομέα των ψηφιακών πρωτοβουλιών, και στο στόχο της περαιτέρω ενίσχυσης των ικανοτήτων μας για επίτευξη ισχυρής θέσης στην αγορά.
  4. Κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαι βαθιά υπερήφανος για την ομάδα μας, καθώς επιτύχαμε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης για τρίτη συνεχή χρονιά και υψηλότερα από ποτέ κέρδη. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα μέλη της ομάδας μας για τις ακούραστες προσπάθειες, καθώς και για την αφοσίωση τους στο όραμα της εταιρείας μας, στους πελάτες μας και στη συνεπή εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας. Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Το 2023 ήταν άλλη μια χρονιά συνεπούς υλοποίησης της στρατηγικής μας για ανάπτυξη. Επιτύχαμε αύξηση του όγκου πωλήσεων και των μεριδίων μας σε αξία, βελτίωση των περιθωρίων κέρδους και υψηλότερο από ποτέ επίπεδο καθαρών ταμειακών ροών. Ως αποτέλεσμα, καταφέραμε να αυξήσουμε τις αποδόσεις των μετόχων, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης προγράμματος επαναγοράς μετοχών.

Η δυναμική του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης, η διαφοροποιημένη παρουσία μας στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε και η διαρκής επένδυσή μας στη δημιουργία εξειδικευμένων δυνατοτήτων, με βάση τα δεδομένα, τις πληροφορίες και την ανάλυση, αποτελούν θεμέλια εκθετικής ανάπτυξης.

Το 2023, σημειώσαμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά τους στόχους που έχουμε ορίσει στο πλαίσιο των Mission 2025 και NetZeroby40, με σημαντικότερα ορόσημα της χρονιάς την έναρξη λειτουργίας ιδιόκτητης μονάδας παραγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού (rPET) στη Ρουμανία και μιας νέας γραμμής παραγωγής για γυάλινες, επιστρεφόμενες και επανασφραγιζόμενες φιάλες στην Αυστρία. Τον Δεκέμβριο, ανακοινώσαμε επίσης την ίδρυση φιλανθρωπικού ιδρύματος που θα έχει ως έργο τη στήριξη των τοπικών κοινοτήτων στις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε. 

Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα εξακολουθήσουν να παρουσιάζουν προκλήσεις, παραμένουμε πεπεισμένοι ότι θα συνεχίσουμε να σημειώνουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει.»

Επιχειρηματικές προοπτικές

Οι χρηματοοικονομικές μας επιδόσεις το 2023 ήταν ισχυρότερες από τις αναμενόμενες, παρά τις σημαντικά αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίσαμε. Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα εξακολουθήσουν να παρουσιάζουν προκλήσεις, έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις διαφορετικών χαρακτηριστικών αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, που ενισχύονται από τις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, αλλά κυρίως από τις ικανότητες των ταλαντούχων ανθρώπων μας. Αναμένουμε το 2024 να επιτύχουμε περαιτέρω πρόοδο σε σχέση με την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων μας.

Οι κατευθυντήριες γραμμές για το 2024 έχουν ως εξής:

  • Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο μεσοπρόθεσμο στόχο εύρους 6-7%.
  • Αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο σε συγκρίσιμη βάση μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές κυρίως πρώτων υλών και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου.
  • Αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%.

Τεχνική ανάλυση 2024

  • Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Αναμένουμε ότι η αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου θα ανέλθει στα επίπεδα €30-50 εκατ.
  • Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένουμε σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης το 2024.
  • Φόροι: Αναμένουμε ότι ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο άνω άκρο του εύρους 25% - 27%.
  • Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αναμένουμε ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα θα κυμανθούν στα 50 - 70 εκατ.
  • Περίμετρος ενοποίησης: Αναμένουμε η επίδραση από την εξαγορά της επιχείρησης της Finlandia Vodka στα λειτουργικά κέρδη να είναι μεταξύ €5-10 εκατ.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 6,9%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής μας στην αγορά κατά τη διάρκεια όλων των σημαντικών εμπορικών περιόδων, με διευρυμένη τουριστική περίοδο. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας αυξήθηκαν στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20%. Η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση καθαρών εσόδων 13,7% στο εννεάμηνο για την Coca Cola HBC

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς» ανέφερε ο Zoran Bogdanovic.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.