ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: O Διευθύνων Σύμβουλος της Nexi Ελλάδος, Eugenio Tornaghi και ο Εμπορικός Διευθυντής Νίκος Παπαδόγλου

Nexi Ελλάδος: Δεν είναι υψηλές οι προμήθειες των POS στην ελληνική αγορά

Από τις χαμηλότερες προμήθειες στην Ευρώπη έχει η Ελλάδα σύμφωνα με τον Eugenio Tornaghi, CEO της Nexi Ελλάδος. Τι αναφέρει για τις κυβερνητικές πιέσεις για τη μείωση του ύψους των προμηθειών.

Παρά το γεγονός ότι ασκούνται έντονες πιέσεις από την ελληνική κυβέρνηση για να μειωθεί το ύψος των προμηθειών στα POS, το ενδεχόμενο αυτό συγκεντρώνει λίγες πιθανότητες, καθώς οι εκκαθαριστές πληρωμών θεωρούν πως οι προμήθειες είναι σχετικά χαμηλές σε σχέση με την ανεπτυγμένη Ευρώπη όπου κυριαρχούν οι πληρωμές με κάρτα. Ωστόσο όλα θα κριθούν από τον ανταγωνισμό της αγοράς

Το γεγονός πως υπάρχουν κάποια σταθερά κόστη τα οποία απαιτούνται για τη συντήρηση και τη λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών εξήγησε στους δημοσιογράφους ο Eugenio Tornaghi, CEO της Nexi Ελλάδος και επικεφαλής των αγορών Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Ομίλου Nexi, στην εκδήλωση "Payments and more: Unveiling New Opportunities" που πραγματοποίησε η εταιρεία.

Όπως αναφέρθηκε, υπάρχει ένα σταθερό κόστος ανεξαρτήτως του ύψος της συναλλαγής. «Είτε πρόκειται για έναν καφέ 1-1,5 ευρώ ή για ένα ζευγάρι παπούτσια 300 ευρώ, υπάρχει μια βάση κόστους που σε κάθε περίπτωση είναι ίδια γιατί θα πρέπει να έχουμε τη σωστή και πλήρη εκκαθάριση της συναλλαγής και να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες».

O CEO της Nexi Ελλάδος κ. Tornaghi τόνισε πως η Ελλάδα βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο ως προς τις χρεώσεις των προμηθειών σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη ακόμα και σε σχέση με την ευρύτερη περιοχή. Άφησε ωστόσο μια χαραμάδα για την περίπτωση να υπάρξει κάποια ανατιμολόγηση μέσα στη χρονιά.

Από την πλευρά του, ο Νίκος Παπάδογλου, εμπορικός διευθυντής της Nexi Ελλάδας, σημείωσε πως «η ελληνική αγορά σε σχέση με την ευρωπαϊκή είναι χαμηλότερη σε επίπεδο προμηθειών και αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το ότι οι εκκαθαριστές ήταν και τράπεζες που είχαν πολλαπλά προϊόντα». Επισήμανε πως στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι υψηλότερες προμήθειες. «Αυτό που βλέπουμε στην ελληνική αγορά είναι ότι σε σχέση με το ΑΕΠ της χώρας είναι σε ένα καλό επίπεδο. Δεν είναι ούτε οι φθηνότερες, αλλά ούτε και οι ακριβότερες στην Ευρώπη».

Αναφορικά με τις κυβερνητικές πιέσεις που δέχεται η εταιρεία για τη μείωση των προμηθειών στα μηχανήματα POS, ο κ. Tornaghi, σημείωσε πως μόνο στην Ελλάδα και την Ιταλία ασκούνται τέτοιες πιέσεις, καθώς είναι οι μοναδικές χώρες στην Ευρώπη που χρησιμοποιούν τις ψηφιακές πληρωμές για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Επισήμανε πως στις σκανδιναβικές χώρες οι προμήθειες είναι πολύ υψηλότερες και δεν ασκείται καμία πίεση για πτώση των τιμών, παρά την υψηλή διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, καθώς εκεί δεν υφίσταται υποχρεωτικότητα των POS αλλά προτιμώνται από εμπόρους και καταναλωτές λόγω της ευκολίας που παρέχουν.

Υπογράμμισε επίσης το γεγονός πως η αποδοχή πληρωμών αποτελεί έναν ακόμη κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι acquirers όπως η Nexi διαδραματίζουν τον ρόλο που τους αναλογεί και μοιράζονται την εμπειρία με τα υπόλοιπα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας ώστε να χαραχτεί η κατεύθυνση που θέλει να πάρει η αγορά.

Το ενδεχόμενο ανατιμολόγησης των προμηθειών δεν φαίνεται να έχει κλείσει τελείως, καθώς όπως αναφέρθηκε από τα στελέχη της Nexi Ελλάδος, «δεν μπορούμε να προδικάσουμε σήμερα τι θα συμβεί στην αγορά», επισημαίνοντας πως η ελληνική αγορά παραμένει άκρως ανταγωνιστική. Σημείωσαν πως θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν παράγοντες όπως η κατάσταση στην αγορά αλλά και τα κόστη, καθώς κάποια σίγουρα θα προσπαθήσει να τα απορροφήσει η εταιρεία αλλά κάποια άλλα όχι. «Θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία μεταξύ αυτών των δεδομένων», αναφέρουν χαρακτηριστικά και τονίζουν πως ανάλογα με τη δυναμική του ανταγωνισμού και τον παράγοντα κόστους «ενδεχομένως να υπάρξουν μικρές τροποποιήσεις».

«Πάντα συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας, δηλαδή τις τράπεζες και πάντα εργαζόμαστε και με τις τοπικές κυβερνήσεις. Είμαστε απολύτως έτοιμοι, προετοιμασμένοι και θα χαρούμε πολύ να το συμφωνήσουμε από κοινού», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Tornaghi.

Εκρηκτική αύξηση των SoftPos, χαμηλή διείσδυση των Google και Apple Pay

Καθώς η έλλειψη μηχανημάτων POS είναι πιο έντονη από ποτέ αυτή την περίοδο στην αγορά λόγω της υποχρεωτικότητας, καταγράφεται έντονη αύξηση της ζήτησης για τα SoftPos, με τον κ. Παπαδόγλου να αναφέρει πως την περασμένη χρονιά το 12% των νέων συμβολαίων ήταν SoftPOS, ενώ ήδη στο πρώτους δύο μήνες του 2024 έχουν υπερδιπλασιαστεί.

Ειδικότερα, ανέφερε πως την περασμένη χρονιά το 12% των νέων συμβολαίων ήταν SoftPOS με το 80% των επιχειρηματιών να το χρησιμοποιούν ως εφεδρικό και μόλις το 20% ως βασικό. Ωστόσο επισήμανε πως ήδη στο πρώτο δίμηνο του έτους τουλάχιστον οι μισοί έμποροι ζητούν SoftPos, με τους περισσότερους να προέρχονται από τους νέους κλάδους που έχουν ενταχθεί στην υποχρεωτικότητα, υπογραμμίζοντας πως η αύξηση φτάνει έως και το 200% έναντι του περυσινού πρώτου τριμήνου.

Στο σύνολο πάντως των POS που υπάρχουν στην αγορά το μερίδιο των SoftPOS είναι ακόμα πολύ χαμηλό καθώς φτάνουν συνολικά τα περίπου 20.000, αλλά αυξάνονται σημαντικά κάθε μήνα, ενώ έχουν αρχίσει και τα προτιμούν εποχιακές επιχειρήσεις.

Αναφορικά με τη διείσδυση των Google και Apple Pay επισημάνθηκε ότι, παρά το γεγονός πως οι Έλληνες πραγματοποιούν το 20% των συναλλαγών τους μέσω κινητού ή smartwatch, ωστόσο η πλειονότητα των καρτών που χρησιμοποιούνται είναι των τραπεζών. Σύμφωνα με τον κ. Παπάδογλου, «οι Έλληνες συνηθίζουν να ψωνίζουν διαδικτυακά χρησιμοποιώντας την debit κάρτα τους και όχι την πιστωτική», ενώ επισήμανε την προσπάθεια της Nexi να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη.

Τα σχέδια της Nexi για την Ελλάδα

Η Nexi Ελλάδος, με παρουσία για περισσότερα από 20 χρόνια στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω της Nexi Processing και της Nexi Payments, προσφέροντας ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες αιχμής σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κορυφαίες εταιρείες και δημόσιους φορείς στον τομέα του issuing και acquiring.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, η Nexi Processing, διαχειρίζεται τις πληρωμές στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή κάθε δευτερόλεπτο κάθε ημέρας για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα, πολλαπλούς εκδότες καρτών και εκατομμύρια καταναλωτές. Επί της ουσίας καλύπτει το 60% της αγοράς card issuing μέσα από τη συνεργασία της με 6 από τις 10 τράπεζες στην Ελλάδα.

Η Nexi Payments, δημιούργημα της Alpha Bank και της Nexi από το 2022,εξυπηρετεί HORECA, ΜμΕ, τουριστικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, φέρνοντας καινοτόμες και εύχρηστες λύσεις στις αποδοχές πληρωμών. Παρέχει λύσεις πληρωμών στο 25% των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, ενώ διαθέτει περίπου 140.000 πελάτες, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce.

Η Nexi Ελλάδος βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού όπως ανέφερε ο κ. Παπάδογλου, με την εταιρεία να στοχεύει να μεγαλώσει το μερίδιο του 25% που κατέχει η Nexi Payments και να διευρύνει περαιτέρω το αποτύπωμά της στις εκκαθαρίσεις όπου έχει το 60% της αγοράς. Το αναπτυξιακό πλάνο της Nexi Ελλάδος θα βασιστεί στους τρεις πυλώνες: καινοτομία, εμπειρία πελάτη και απλοποίηση διαδικασιών.

Ειδικότερα, το 2024 η εταιρεία θα εισάγει μια καινούρια πλατφόρμα για το κομμάτι του e-commerce «με χαρακτηριστικά τα οποία δεν υπάρχουνε στον ανταγωνισμό» σύμφωνα με τον κ. Παπαδόγλου που επισήμανε ότι «πιστεύουμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Είμαστε υπέρμαχοι και φέρνουμε εδώ λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο».

Ανέφερε επίσης πως θα υπάρξουν και νέες συνεργασίες με παρόχους πληροφορικής, ταμειακών συστημάτων, ERP κ.α που θα φέρουν all in one λύσεις και σε SoftPOS και σε φυσικά POS μηχανήματα, με την εταιρεία να θέλει να επεκτείνει τα κανάλια πώλησης και πληρωμών για τους πελάτες.

Παράλληλα και η εμπειρία του πελάτη μπαίνει στο επίκεντρο καθώς η εταιρεία θέλει να κάνει το onboarding των εμπόρων πολύ πιο γρήγορο, μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και αποχαιρετώντας τις συμβάσεις δεκάδων σελίδων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διευρύνει την παρουσία του στην ελληνική αγορά το payzy pro της Cosmote

Η εφαρμογή άμεσων πληρωμών για επιχειρήσεις του ΟΤΕ καταγράφει σημαντική επιτυχία στους δυο πρώτες μήνες ζωής της και βγαίνει πλέον πανελλαδικά. Στους 250.000 αυξήθηκαν οι χρήστες του payzy.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έτος ορόσημο το 2022 στις πληρωμές: Οι κάρτες ξεπέρασαν τα μετρητά

Το 2022 οι κάρτες έφτασαν στο 46% της συνολικής αξίας των συναλλαγών έναντι 42% των μετρητών, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ. Τα μετρητά είχαν σαφές προβάδισμα πριν την πανδημία, με 47% της αξίας συναλλαγών.