ΓΔ: 1449.4 -0.63% Τζίρος: 71.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Bosch Hellas: Συνεχής ανάπτυξη για εννιά χρόνια, στα 75,6 εκατ. ο τζίρος

Ανταλλακτικά αυτοκινήτων και καταναλωτικά αγαθά στηρίζουν τις πωλήσεις. Στα 267 εκατ. ευρώ ο συνολικός τζίρος του γερμανικού ομίλου στην Ελλάδα το 2023. Θετικές προβλέψεις και για το 2024.

Εννέα χρόνια συνεχούς ανάπτυξης στις εργασίες της στην Ελλάδα συμπλήρωσε η Bosch Hellas το 2023. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ιωάννης Κάπρας σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, το 2014 ο τζίρος ήταν 28 εκατ. ευρώ και το 2023 διαμορφώθηκε στα 75,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 10,1% σε σχέση με το 2022.

Η εταιρεία έχει τέσσερις τομείς δραστηριοτήτων: την αυτοκίνηση (ανταλλακτικά αυτοκινήτων) με τζίρο το 2023 στα 50,2 εκατ. ευρώ, τα ηλεκτρικά εργαλεία με τζίρο 13,3 εκατ. ευρώ, την ψύξη-θέρμανση με 9,2 εκατ. ευρώ και τα συστήματα ασφαλείας με 2,9 εκατ. ευρώ. 

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν από 2,9 εκατ. ευρώ το 2022 σε 4,4 εκατ. ευρώ το 2023 με το περιθώριο κερδών EBIT να διαμορφώνεται στο 5,8%. Η ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, όπως εξήγησε ο κ. Κάπρας, οφείλεται στις αυξημένες πωλήσεις των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, καθώς ο στόλος των αυτοκινήτων γερνάει και οι βλάβες είναι συχνότερες και στον τομέα των  ηλεκτρικών εργαλείων που λόγω της ανόδου της οικοδομικής δραστηριότητας έχουν μεγάλη ζήτηση.

Οι ανατιμήσεις των προϊόντων και πώς επηρέασαν τα οικονομικά μεγέθη

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Κάπρας επισήμανε πως το 2023 δεν έγιναν ανατιμήσεις στα προϊόντα εκτός από λίγους κωδικούς, αλλά είχαν γίνει αυξήσεις στο τέλος του 2022 που ουσιαστικά «έτρεξαν» μέσα στη χρήση του 2023. Στα παραπάνω μεγέθη συμπεριλαμβάνονται και οι αγορές της Μάλτας, της Κύπρου και της Αλβανίας για τις οποίες είναι υπεύθυνη η Bosch Hellas.

Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 οι πωλήσεις της Bosch Hellas είναι αυξημένες κατά 21,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, πολύ πάνω από την αρχική πρόβλεψη της διοίκησης για αύξηση κατά 5,5% για το σύνολο του έτους. Ο κ. Κάπρας διευκρίνισε πως η πρόβλεψη παραμένει γιατί καταγράφεται μια «κόπωση» στις πωλήσεις τον Μάιο και τον Ιούνιο που δεν γνωρίζουν πώς θα εξελιχθεί, αλλά εκτιμούν ότι στο σύνολο του έτους το πιο πιθανό είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων να είναι γύρω στο 10% σε σχέση με το 2023

Βεβαίως, το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα της Bosch στην Ελλάδα είναι ακόμη μεγαλύτερο, καθώς υπάρχει και η συγγενής εταιρεία BSH με τις ηλεκτρικές συσκευές. Η BSH έχει περιοριστεί σε καθαρά εισαγωγική δραστηριότητα, αφού το 2021 έκλεισε το εργοστάσιο της Πίτσος στον Ρέντη. Το 2023 είχε τζίρο 191 εκατ ευρώ και αθροιστικά μαζί με την Bosch Hellas οι ενοποιημένες πωλήσεις έφτασαν τα 266,7 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά  8,5% σε σχέση με τα 245,9 εκατ. ευρώ το 2923. Τ

Τέλος, στην Ελλάδα δραστηριοποιείται και η Bosch Rexroth  με εξειδίκευση στους βιομηχανικούς αυτοματισμούς και στις τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού για τα εργοστάσια του μέλλοντος με τζίρο 8,5 εκατ. ευρώ. Στην Bosch Ηellas απασχολούνται 49 άτομα και συνολικά στον ευρύτερο όμιλο στην Ελλάδα 275 άτομα.

Ο κ. Κάπρας αναφέρθηκε και στα μεγέθη του μητρικού γερμανικού ομίλου αλλά και στη στρατηγική ανάπτυξης που θα ακολουθήσουν οι Γερμανοί.  Το 2023 ο όμιλος της Bosch είχε έσοδα 91,6 δισ. ευρώ (+3,8%), κέρδη EBIT 4,8 δισ. ευρώ, δαπάνησε για έρευνα και ανάπτυξη 7,3 δισ. ευρώ και οι κεφαλαιουχικές δαπάνες διαμορφώθηκαν στα 5,5 δισ. ευρώ. Στον όμιλο παγκοσμίως απασχολούνται 429.000 εργαζόμενοι. 

Επενδύσεις παντού από τον μητρικό όμιλο πλην Ελλάδας

Η στρατηγική ανάπτυξης περιλαμβάνει τέσσερις τομείς:

  • α) Τους ημιαγωγούς καθώς η Βosch είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σε τσιπάκια με εφαρμογές στους υπολογιστές, στα αυτοκίνητα και τις ηλεκτρικές συσκευές. Εκεί θα γίνει προσπάθεια με εξαγορές και συνεργασίες να επεκταθεί ακόμη περισσότερο το αποτύπωμα του γερμανικού ομίλου.
  • β)  Την ηλεκτροκίνηση όπου μόνο για φέτος εγκαινιάζονται περίπου 30 έργα παραγωγής για ηλεκτρικά οχήματα.
  • γ) Την τεχνολογία Υδρογόνου. Η δραστηριότητα θα φέρει πωλήσεις έως και 5 δισ. ευρώ στην Bosch έως το 2030. Σημειώνεται πως η Bosch παράγει κινητήρες με καύσιμο υδρογόνο και πολλά οχήματα πλέον, κυρίως φορτηγά, έχουν τέτοιους κινητήρες.
  • δ) Την Ιατρική Τεχνολογία. Η εταιρεία είχε δραστηριότητα σε αυτόν τον τομέα αλλά μετά τον Covid αποφάσισε να επενδύσει περισσότερα χρήματα.

Δυστυχώς στην Ελλάδα σκέψεις για παραγωγικές επενδύσεις από τον όμιλο της Bosch δεν υπάρχουν. Ο σχεδιασμός προβλέπει την ίδρυση ενός hub καινοτομίας για ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά ο κ. Κάπρας δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερα στοιχεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: «Γκάζι» για νέα ρεκόρ το 2024, στην αγορά το νέο scooter

Ολες οι επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου κινούνται ανοδικά τους πρώτους μήνες του έτους. Μέρισμα 0,86 ευρώ και μερισματική απόδοση 9%. Από το β' εξάμηνο αρχίζει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter. Τι συνέβη με την BYD.
deals, symfwnies, ependyseis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί σπάνε ρεκόρ τα επιχειρηματικά deals, τι προβλέπεται για το 2024

Με ανεβασμένες αποτιμήσεις οι επιχειρηματικές συμφωνίες. Αναβάθμιση του προφίλ των ξένων επενδυτών με τοποθετήσεις από private equity funds, στρατηγικούς επενδυτές και συνταξιοδοτικά ταμεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fund με ινδικά κεφάλαια από το Switzgroup για επενδύσεις στην Ελλάδα

Θα μετέχουν το ίδιο το Switzgroup, Ινδοί και Έλληνες επιχειρηματίες. Στόχος, να δημιουργηθεί μια δύναμη πυρός 200 εκατ ευρώ για τοποθετήσεις σε μικρομεσαίες δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Μητσοτάκης με επιχειρηματίες στην Ινδία: Τι περιμένουμε από το ταξίδι

Η Ινδία βλέπει την Ελλάδα ως το πρώτο σκαλοπάτι για την είσοδό της στην Ευρώπη και οι Έλληνες επιχειρηματίες θα επιδιώξουν να «ανοίξουν» τη χώρα των 1,4 δισ. καταναλωτών. Ποιοι θα συνοδεύσουν τον πρωθυπουργό.
Beinoglou-Orphee-Logistics
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εθνικό πρωταθλητή στα logistics δημιουργεί το αμερικανικό fund HIG

Η HIG έχει εξαγοράσει εννέα εταιρείες του κλάδου και εντός του 2024 τις συγχωνεύει σε μία. Θα είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση logistics στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς 18% και δραστηριότητες στη ΝΑ Ευρώπη.