ΓΔ: 2009.61 -0.70% Τζίρος: 151.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:50:33
DESFA, Maria Rita Galli
Φωτο: ΔΕΣΦΑ

H2DRIA: Σε τροχιά υλοποίησης ο ελληνικός αγωγός υδρογόνου από τον ΔΕΣΦΑ

Το έργο H2DRIA αποτελεί τον ελληνικό βραχίονα του διαδρόμου South East Europe Hydrogen Corridor εντάσσοντας τη χώρα στον ενεργειακό χάρτη της επόμενης μέρας, με έμφαση στη μεταφορά καθαρής ενέργειας.

Ένα ακόμη κρίσιμο βήμα προς την υλοποίηση του ελληνικού σκέλους του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφοράς υδρογόνου πραγματοποιεί ο ΔΕΣΦΑ, προκηρύσσοντας διαγωνισμό για την εκπόνηση των βασικών τεχνικών μελετών του έργου H2DRIA.

Πρόκειται για τον ελληνικό βραχίονα του διαδρόμου South East Europe Hydrogen Corridor, ο οποίος θα συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική Ευρώπη, εντάσσοντας τη χώρα στον ενεργειακό χάρτη της επόμενης μέρας, με έμφαση στη μεταφορά καθαρής ενέργειας. Το έργο ξεκινά από την περιοχή των Αγίων Θεοδώρων στην Κορινθία και εκτείνεται έως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των μελετών ορίζεται στους εννέα μήνες. Στόχος του ΔΕΣΦΑ είναι η ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου υποδομών – υφιστάμενων και νέων – ικανών να υποστηρίξουν τη μεταφορά υδρογόνου από την Ελλάδα προς την Κεντρική Ευρώπη, με επίκεντρο την αγορά της Γερμανίας, η οποία αναμένεται να αποτελέσει βασικό κόμβο κατανάλωσης.

Το έργο H2DRIA εντάσσεται στη στρατηγική της χώρας για ενεργό ρόλο στη νέα ευρωπαϊκή ενεργειακή αρχιτεκτονική, επιτρέποντας τη σύνδεση παραγωγικών μονάδων καθαρού υδρογόνου με σημεία κατανάλωσης στη Νότια, Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, καθώς και σε γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία.

Παρά τη στρατηγική σημασία του εγχειρήματος, το έργο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ωρίμανσης, με τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης να εκτείνεται σε βάθος ετών και τις προσδοκίες να παραμένουν μετριοπαθείς.

Σε κάθε περίπτωση, ο ΔΕΣΦΑ έχει θέσει τη βάση για τη μετάβαση στην εποχή του υδρογόνου, κατασκευάζοντας όλους τους νέους αγωγούς φυσικού αερίου με τεχνικές προδιαγραφές «Hydrogen Ready», που επιτρέπουν τη μεταφορά υδρογόνου σε ποσοστό έως και 100%. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο υπό ανάπτυξη αγωγός προς τη Δυτική Μακεδονία, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2025.

Αντίστοιχα, και ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας σχεδιάζεται με πρόβλεψη συμβατότητας με την οικονομία του υδρογόνου, ενισχύοντας περαιτέρω τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας στον τομέα των εναλλακτικών ενεργειακών δικτύων της Ευρώπης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

φυσικό αέριο-ΔΕΣΦΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΣΦΑ: Εγκαινιάστηκε ο νέος σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στην Κομοτηνή

Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη μετατρέπονται σε ενεργειακό σταυροδρόμι για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με τις επενδύσεις του ΔΕΣΦΑ στην περιοχή να αναμένεται να ξεπεράσουν το 0,5 δισ. ευρώ.
Άνδρας με ακουστικά συνεδρίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αρναούτογλου: Η Ελλάδα αντιμέτωπη με ενεργειακό έλλειμμα στην αγορά υδρογόνου

Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέτρα στήριξης για την Ελλάδα, που κινδυνεύει να καλύπτει μόλις το 50% της ζήτησης υδρογόνου την επόμενη δεκαετία.
Πλοίο LNG
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Kόμβος για το αμερικανικό LNG στην Ευρώπη η Ελλάδα, συνάντηση κορυφής στην Αθήνα

Η Αθήνα φιλοξενεί την έκτη υπουργική σύνοδο Συνεργασίας για τη Διατλαντική Ενέργειατη (P-TEC) με ΗΠΑ και Ευρώπη να εστιάζουν στην ενεργειακή ασφάλεια και το LNG. Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε στρατηγικό ενεργειακό κόμβο.