ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Audi: Οι εργαζόμενοι απαιτούν εργασιακή ασφάλεια πριν την επέκταση στις ΗΠΑ

Η γερμανική μάρκα, που ανήκει στον όμιλο Volkswagen AG, εξετάζει διάφορα σενάρια για τη δημιουργία δικής της μονάδας παραγωγής στις ΗΠΑ.

Η Audi πρέπει πρώτα να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας και την παραγωγή στη Γερμανία, πριν προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, τόνισε ο επικεφαλής του εργατικού συμβουλίου της εταιρείας, Γιοργκ Σλάγκμπαουερ. 

Η τοποθέτηση αυτή έρχεται στον απόηχο των δασμών που έχει επιβάλει ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και οι οποίοι επηρεάζουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η γερμανική μάρκα, που ανήκει στον όμιλο Volkswagen AG, εξετάζει διάφορα σενάρια για τη δημιουργία δικής της μονάδας παραγωγής στις ΗΠΑ. 

Ήδη η VW λειτουργεί ένα εργοστάσιο εκεί και κατασκευάζει ακόμη ένα για το brand Scout. Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της Audi δηλώνουν πως θα στηρίξουν την επέκταση στην αμερικανική αγορά μόνο εφόσον η διοίκηση δεσμευθεί για μακροπρόθεσμη προστασία θέσεων εργασίας και παραγωγικής δυναμικότητας εντός Γερμανίας.

«Δεν αρνούμαστε να συζητήσουμε το θέμα, αλλά για λόγους παραγωγικής ικανότητας δεν βλέπουμε προς το παρόν ανάγκη δημιουργίας εργοστασίου στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Σλάγκμπαουερ στο Bloomberg. 

«Αν απαιτηθεί για πολιτικούς λόγους να φτιαχτεί μονάδα στις ΗΠΑ, αυτό δεν μπορεί να γίνει εις βάρος των εργαζομένων και της αξιοποίησης της παραγωγικής δυναμικότητας στη Γερμανία».

Οι εμπορικές πολιτικές του Τραμπ και οι προσπάθειές του να περιορίσει την υποστήριξη προς τα ηλεκτρικά οχήματα πλήττουν τα premium brands της Volkswagen σε μια δύσκολη συγκυρία.

Η Audi και η Porsche, που δεν διαθέτουν εργοστάσια στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν πιέσεις να μεταφέρουν παραγωγή εκεί, την ώρα που η μειωμένη ζήτηση στην Κίνα και οι χαμηλές πωλήσεις στην Ευρώπη αφήνουν τις εγκαταστάσεις τους στη Γερμανία να υπολειτουργούν.

Τον Μάρτιο, η Audi είχε καταλήξει σε συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για μείωση 7.500 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2029, μέσω εθελούσιων αποχωρήσεων και πρόωρων συνταξιοδοτήσεων. 

Σε αντάλλαγμα, η εταιρεία δεσμεύθηκε να διατηρήσει τις θέσεις των υπολοίπων μέχρι το 2033. 

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του εργατικού συμβουλίου, η διαδικασία ενημέρωσης του προσωπικού βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά μέχρι στιγμής «δεν έχουν σημειωθεί σημαντικές αποχωρήσεις».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Η πρόκληση της κυκλικής οικονομίας για την βιομηχανία αυτοκινήτου

Η κυκλική οικονομία είναι ένα σύστημα που στοχεύει στην πρόληψη εξάντλησης των πόρων μέσω επαναχρησιμοποίησης, συντήρησης και ανακύκλωσης, εστιάζοντας στη μείωση αποβλήτων και τη βιώσιμη ανάπτυξη, σε αντίθεση με το γραμμικό μοντέλο παραγωγής.
Αυτοκίνητα NEV
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Άνοδος 35,2% στην παραγωγή οχημάτων νέας ενέργειας το 9μηνο

Η παραγωγή οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας στην Κίνα αυξήθηκε κατά 35,2% στα 11,24 εκατ. μονάδες και οι πωλήσεις κατά 34,9% στα 11,23 εκατ. από Ιανουάριο έως Σεπτέμβριο, αποτελώντας το 46,1% των συνολικών πωλήσεων.
Μικροτσίπ σε εργαστήριο
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ολλανδία πήρε τον έλεγχο της Nexperia από κινεζικά χέρια

Η Ολλανδία ανέλαβε τον έλεγχο της Nexperia λόγω φόβων διαρροής τεχνολογίας στη κινεζική μητρική Wingtech, προκαλώντας πτώση 10% της μετοχής της στη Σανγκάη. Η παρέμβαση έγινε «κατ’ εξαίρεση» για σοβαρές διοικητικές ανεπάρκειες.