Φώτο: Shutterstock

Πέντε μέτρα στήριξης ζητούν οι ακτοπλόοι για να μην... βουλιάξουν 

Επιστολή στον υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ζητώντας την ουσιαστική του στήριξη για να μην υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα στον κλάδο.

Επιπλέον και ουσιαστική βοήθεια ζητά ο ακτοπλοϊκός κλάδος  για να μην βουλιάξει  σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα  Τρίτη 21 Απριλίου 2020.

Η επιστολή επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι αποζημίωση για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια δεν αρκεί, συγκριτικά με το πραγματικό κόστος λειτουργίας των πλοίων και παράλληλα προτείνονται πέντε συγκεκριμένα μέτρα οικονομικής στήριξης του κλάδου ενώ αναφέρονται και παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών που προσφέρουν οικονομική στήριξη στον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Ειδικότερα η επιστολή αναφέρει τα εξής:

«Αξιότιμε κύριε Πλακιωτάκη,

Σχετικά με την από 16/4 ΥΑ στην οποία καθορίζονται τα ελάχιστα απαραίτητα δρομολόγια και για τα οποία προβλέπεται η υπό προϋποθέσεις αποζημίωση τους, θέλουμε να τονίσουμε ότι αποτελεί οπωσδήποτε ένα θετικό μέτρο, πλην όμως  διαφωνούμε ως προς την διαδικασία την οποία θεωρούμε γραφειοκρατική και μη αναγκαία. Επίσης διαφωνούμε και με το ύψος των αποζημιώσεων που προβλέπονται οι οποίες δεν καλύπτουν τα πραγματικά κόστη των πλοίων στα οποία επιβάλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων.

Η αναγκαία αποζημίωση των πλοίων τα οποία είναι δρομολογημένα στις Ακτοπλοϊκές γραμμές (πλην πορθμειακών) βασισμένη στα δρομολόγια τα οποία είναι υποχρεωμένα να εκτελούν σήμερα, εκτιμάται σε €15 εκ. τον μήνα όταν σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.2020 αποζημιώνονται σε μηνιαία βάση με το ποσόν των € 7 εκ., δηλαδή € 8 εκ λιγότερα τον μήνα.

Σε ότι αφορά στην περίοδο 21/3 έως 30/4 τα έξοδα των πλοίων μετά από την αφαίρεση των εσόδων εκτιμώνται σε € 20 εκ έναντι των € 1,6 εκ τα οποία προβλέπονται στην ΥΑ της 16.4 για την ίδια περίοδο.

Για μία ακόμα φορά επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής στήριξης της Ακτοπλοΐας.

Κύριο μέλημα και επιδίωξη όλων μας πρέπει να είναι η αποφυγή της κατάρρευσης των επιχειρήσεων της επιβατηγού ναυτιλίας τη δεδομένη χρονική στιγμή, με την έγκαιρη και επαρκή στήριξή τους κατά τη διάρκεια της υφιστάμενης κρίσης, ώστε να είναι δυνατή η άμεση και χωρίς προβλήματα συμβολή των επιχειρήσεών μας στην ανάκαμψη της Οικονομίας μας και του τουρισμού μετά την κρίση.

Το πρόβλημα είναι σύνθετο, δεν περιορίζεται μόνο στα πλοία της Ακτοπλοΐας, αλλά και σε αυτά της Αδριατικής, καθώς και σε αυτά τα οποία αναγκαστικά δεν λειτουργούν.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και σε συνέχεια των από 21.3.20, 26.3.20, 28.3.20 και 2.4.20 επιστολών μας, παρακαλούμε για τη λήψη επαρκών και ουσιαστικών μέτρων για τη στήριξη των Ακτοπλοϊκών και Διεθνών γραμμών και συγκεκριμένα:

 * Την αποζημίωση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων (μείον τα έσοδα), όπως αυτά σας έχουν ήδη κοινοποιηθεί από τις Εταιρείες.

* Την αποζημίωση των πλοίων για την περίοδο από 21/3 έως την ημερομηνία σύναψης των νέων συμβάσεων ΔΥ σύμφωνα με την  ΥΑ της 16.4.20.

* Την αποζημίωση των πλοίων τα οποία σήμερα δεν εκτελούν δρομολόγια, σύμφωνα με τα πραγματικά τους έξοδα. Σας υπενθυμίζουμε ότι από τα 85 πλοία μέλη του Συνδέσμου μας, μόνο τα 31 εκτελούν σήμερα δρομολόγια, δηλαδή μόνο το 36%. Τα έξοδα των 54 πλοίων τα οποία σήμερα ακινητούν αναγκαστικά λόγω των συνθηκών είναι εξίσου σημαντικά, αφού έχουν επιβαρυνθεί με όλα τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων, πιστοποίησης καθώς και τα πάγια χρηματοοικονομικά και άλλα έξοδα που τα αφορούν, χωρίς να εκτελούν δρομολόγια και κατά συνέπεια χωρίς να υπάρχουν έσοδα.

* Την αύξηση των μισθωμάτων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας. Η επιβατική κίνηση αλλά και η εμπορευματική των δρομολογίων αυτών είναι σχεδόν μηδενική επίσης δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε ακύρωση ή έστω και αλλαγή των δρομολογίων ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα, συνεπώς είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων με βάση τα πραγματικά έξοδα-έσοδα των πλοίων.

* Τη συμπερίληψη στους δικαιούχους αποζημίωσης και των πλοίων τα οποία είναι δρομολογημένα στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας. Οι γραμμές Ελλάδας Ιταλίας είναι μεγάλης σημασίας για  το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Χώρας προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες ιδιαίτερα σημαντικές στην περίοδο της σοβαρής κρίσης που διατρέχουμε.

Η ένταξη του κλάδου σε Ευρωπαϊκό μηχανισμό ενισχύσεων είναι σημαντική και τη στηρίζουμε, αλλά οι διαδικασίες αυτές είναι χρονοβόρες τη στιγμή που η βιωσιμότητα του κλάδου απαιτεί άμεσα μέτρα.

Τελειώνοντας σας παραθέτουμε παραδείγματα  Ευρωπαϊκών Χωρών, οι οποίες ήδη έχουν λάβει μέτρα ενίσχυσης των θαλάσσιων μεταφορών.

 Συγκεκριμένα:

* Η Φινλανδία ανακοίνωσε την ενίσχυση με €15 εκατ. τον μήνα (€45 εκατ. συνολικά για τρεις μήνες) 7 πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια προς την Σουηδία και την Εσθονία.

* Η Ιρλανδία επιχορηγεί με €5 εκατ. τον μήνα (€15 εκατ. σε τρεις μήνες) 5 πλοία τα οποία είναι δρομολογημένα σε 5 γραμμές που συνδέουν τη χώρα με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Κατά τους υπολογισμούς μας η αποζημίωση αυτή υπολογίζεται σε €285 το ναυτικό μίλι.

Οι αποζημιώσεις οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες για την ενίσχυση των πλοίων στην Φινλανδία και στην Ιρλανδία είναι επαρκείς για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων-εξόδων των πλοίων, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αφορούν και Διεθνείς Γραμμές, όπως οι γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.

Είμαστε στη διάθεσή σας για την περαιτέρω ενημέρωσή σας και παρακαλούμε για την προσοχή σας στα αιτήματά μας η ικανοποίηση των οποίων είναι απαραίτητη για την βιωσιμότητα του κλάδου".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από τις 3 Ιουλίου η SEAJETS ξεκινά και πάλι τα δρομολόγια των ταχυπλόων της

Η SEAJETS ανακοίνωσε ότι προσαρμοζόμενη στη συνεχώς μεταβαλλόμενη περίοδο, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο επιβατικό κοινό, υιοθετεί νέα ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων και εφαρμόζει αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα χρηματοδότηση 2,6 εκ. για τη νεοφυή επιχείρηση Ferryhopper

Στόχος της εταιρείας είναι η συνεχής ενσωμάτωση νέων προορισμών και ακτοπλοϊκών εταιρειών σε επιπλέον διεθνείς αγορές καθώς και η εδραίωση της θέσης της στην Ελληνική αγορά ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.