elefsina_naypigeio
Ναυπηγεία Ελευσίνας, πηγή: Shutterstock

Στη Βουλή το θέμα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, σκληρή κριτική στον Ταβουλάρη

Οι εργαζόμενοι και ο αμυντικός τομέας θύματα του αδιεξόδου στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τονίζουν βουλευτές του ΚΙΝΑΛ σε ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς.

Στη Βουλή βρίσκεται πλέον η διάσωση αλλά και η «αναζήτηση» του μεγαλομετόχου των Ναυπηγείων Ελευσίνας ο οποίος παρακωλύει την όλη διαδικασία, με αποτέλεσμα να παραμένουν μια ισχυρή βιομηχανία αλλά και 600 εργαζόμενοι εγκλωβισμένοι.

Ειδικότερα κατατέθηκε επίκαιρη ερώτηση  προς τους υπουργούς Άδωνι Γεωργιάδη (Ανάπτυξης και Επενδύσεων), Χρήστο Σταϊκούρα ( Οικονομικών ), Νικόλαο Παναγιωτόπουλο (Εθνικής Άμυνας) Γιάννη Πλακιωτάκη (Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) από τους βουλευτές του ΚΙΝΑΛ Μιχάλη Κατρίνη, Βασίλη Κεγκέρογλου και Δημήτρη Μπιάγκη η οποία θέτει τα ερωτηματικά και τους κίνδυνους για τη συνέχιση λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τις θέσεις εργασίας, την εθνική ασφάλεια και την άμυνα της χώρας.

Στην ερώτηση οι βουλευτές αναφέρουν ότι «Τόσο οι εργαζόμενοι ,όσο και αμυντικός προγραμματισμός της χώρας αποτελούν αυτή τη στιγμή θύματα του αδιεξόδου που έχει δημιουργηθεί  από την μη επίτευξη λύσης, όσον αφορά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας».

Αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα εν μέσω κρίσης και η εταιρεία φέρεται να τους χρωστάει συνολικά πάνω από 18 εκατ.ευρώ. Το δε αμυντικό πρόγραμμα της χώρας σε μια κρίσιμη εθνική συγκυρία  στερείται δύο πυραυλακάτους οι οποίες δεν έχουν παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό παρά το ότι έχουν περάσει 10 χρόνια.

Ιδιαίτερο «προβληματισμό προκαλεί  το γεγονός ότι παραμένει άγνωστος ο πραγματικός ιδιοκτήτης της εταιρείας AXIS SA η οποία ελέγχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας με συμμετοχή 24,02% τουλάχιστον με όσα φέρεται να έχει δηλώσει ο μέχρι πρόσφατα μεγαλομέτοχος των ναυπηγείων Νικόλαος Ταβουλάρης».

«Ο ίδιος δε»,  όπως σημειώνουν οι βουλευτές, «εμφανίζει τον εαυτό του ως απλό μέτοχο και υπάλληλο της εταιρείας ενώ παρουσιάζεται και ως αξιόπιστος συνομιλητής και βασικός διαπραγματευτής της όλης διαδικασίας με την ελληνική Πολιτεία τόσο για τις συμβάσεις με το Πολεμικό Ναυτικό όσο και για την εξυγίανση των ναυπηγείων».

Από τα παραπάνω εικάζεται ότι οι καθυστερήσεις πιθανόν σχετίζονται με τον «μυστηριώδη» μεγαλομέτοχο ( AXIS SA) που «κανείς δεν γνωρίζει ποιος είναι», αλλά παίρνει τις αποφάσεις που οδηγούν σε επικίνδυνη κωλυσιεργία και αναβολή παράδοσης αμυντικού υλικού. 

Επειδή όλα αυτά σχετίζονται και με θέματα εθνικής ασφάλειας, αφού κανείς δεν γνωρίζει ποιος πραγματικά είναι ο μεγαλομέτοχος των Ναυπηγείων και η σημερινή κρίση θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία σημαντικής ανάπτυξης για το ναυπηγικό κλάδο, εάν γίνονταν οι κατάλληλες δράσεις οι βουλευτές θέτουν σχετικά ερωτήματα.

  • Έχει γνώση η κυβέρνηση ποιος είναι πραγματικά ο μεγαλομέτοχος της Νεώριον Συμμετοχών μέσω της AXIS SA;
  • Με δεδομένο ότι τα ναυπηγεία έχουν συνάψει συμβάσεις δις. ευρώ με το ελληνικό δημόσιο, πολλέςαπό τις οποίες εγκρίνονται από τη Βουλή, ποιος είναι ο βασικός μέτοχος και ποια η έδρα της AXIS SA,τι ποσά έχουν κατευθυνθεί και για ποιους λόγους τα τελευταία 15 χρόνια στην εν λόγω  εταιρεία;
  • Πως θα οδηγηθεί η όλη διαδικασία σε λύση όταν ο βασικός  διαπραγματευτής με την πολιτεία  παρουσιάζεται ως απλός μέτοχος της και η Γ.Σ. συγκαλείται χωρίς τη συμμετοχή του μεγαλομετόχου, τον οποίο κανείς από τους υπόλοιπους δεν γνωρίζει;
  • Τέλος, δεν προκύπτει για την κυβέρνηση ζήτημα εθνικής ασφάλειας, όταν δε γνωρίζει κανείς ποιος είναι ο πραγματικός βασικός μέτοχος μιας εταιρείας τρίτης χώρας που ελέγχει το δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, το οποίο επιβιώνει από τις συμβάσεις  πολλών δις. Ευρώ με το Πολεμικό Ναυτικό;
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιμάνια: Το αμερικανικό σχήμα για Αλεξανδρούπολη - Καβάλα

Κοινοπραξία υπό την ομπρέλα της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC, με συμμετοχή του fund Black Summit και ευρωπαϊκού λιμένα μπαίνει στο διαγωνισμό. Δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον η ONEX, αφοσιώνεται στα ναυπηγεία.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γρήγορες κινήσεις για εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Μέσα στον Οκτώβριο ολοκληρώνεται ο νομικός και οικονομικός έλεγχος που έχει ζητήσει η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC. Σχεδιάζονται επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του ναυπηγείου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη επένδυση στα Ναυπηγεία Σύρου για την αύξηση της δυναμικότητας

Σε αγορά νέας δεξαμενής προχωρά η ONEX Shipyards με δαπάνη 15 εκατ. ευρώ, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τα πλοία που... κάνουν ουρές. Στήριξη στα ναυπηγεία και από τους Έλληνες εφοπλιστές.