Φώτο: Shutterstock

Οι οκτώ εβδομάδες που έφεραν 1,2 δισ. στα ταμεία των σούπερ μάρκετ

Το «Μένουμε Σπίτι» έφερε τζίρο 1,197 δισ. στην οργανωμένη λιανική, αυξημένο κατά 31%, ενώ τη Μεγάλη Εβδομάδα καταγράφηκε αύξηση 34,4% στις πωλήσεις τροφίμων.

Με 1,2 δισ. ευρώ «γέμισαν» τα ταμεία της οργανωμένης λιανικής τροφίμων - ποτών και λοιπών ταχυκίνητων κατηγοριών μέσα σε διάστημα οχτώ εβδομάδων, με την πορεία της κατανάλωσης να έχει επιβραδύνει μεν ρυθμούς αλλά να διατηρεί υψηλές ταχύτητες και μέσα στον Απρίλιο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI οι εγχώριες αλυσίδες εμφάνισαν ενισχυμένα έσοδα κατά 31% τη περίοδο από 24 Φεβρουαρίου έως 19 Απριλίου καταγράφοντας τζίρο 1,197 δισ. ευρώ.

Ο εγκλεισμός λόγω της πανδημίας που συνέπεσε χρονικά με την περίοδο της Σαρακοστής , που περιλαμβάνει τόσο την Κ. Δευτέρα όσο και με τον εορτασμό του Πάσχα, έφερε «ανάσταση» στις ταχυκίνητες κατηγορίες αφού στα καλάθια της καραντίνας προστέθηκαν και τα εορταστικά γεύματα.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την Μ. Εβδομάδα η κατηγορία των τροφίμων βγήκε μπροστά, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 34,4% αφήνοντας πίσω για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας τις δύο «πρωταγωνιστικές» κατηγορίες των καθαριστικών και των ειδών προσωπικής υγιεινής, οι οποίες κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις κατά 20,8% και 10,4% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την IRI, η Μ. Εβδομάδα στα σούπερ μάρκετ μεταφράστηκε σε τζίρο 161 εκατ. ευρώ κατά 32,8% ενισχυμένο με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Βέβαια σε ο,τι αφορά στα προϊόντα καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής η ανοδική πορεία των πωλήσεων αναμένεται όχι μόνο να διατηρηθεί στο προσεχές διάστημα άλλα και να ενταθεί περαιτέρω με την άρση των μέτρων για περιορισμού στις μετακινήσεις και την σταδιακή ανάκληση του lockdown στις επιχειρήσεις.

Αντιστρόφως ανάλογες είναι οι προβλέψεις για κάποιες κατηγορίες, οι οποίες στην περίοδο του εγκλεισμού εμφάνισαν σημαντικά ενισχυμένες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, τάση που αναμένεται να «φρενάρει» τουλάχιστον σε ο,τι αφορά στην κινητικότητα στο ράφι των σούπερ μάρκετ, με την έναρξη της λειτουργίας άλλων σημείων λιανικής.

Τέτοιες κατηγορίες προϊόντων αφορούν σε σχολικά και είδη γραφείου, βιβλία, παιχνίδια και είδη αθλητικού εξοπλισμού, οι πωλήσεις των οποίων στο εξεταζόμενο διάστημα που μελετά η IRI κατέγραψαν αύξηση από 74% έως 146%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλος τζίρος και προοπτικές στον τομέα της μικρής λιανικής

Σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων καθημερινών αγαθών περνούν μέσα από το κανάλι της μικρής λιανικής. Πλεονεκτήματα η εγγύτητα στον καταναλωτή, το διευρυμένο ωράριο και η προσωπική επαφή.
Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.