Οι εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου της ΠΙΤΣΟΣ στον Ρέντη, κοντά στην συμβολή των Λεωφόρων Πέτρου Ράλλη και Κηφισού, είναι μια περιοχή που οι αρχαιολόγοι αποκαλούν «Brown Fields», ένας όρος που σημαίνει δίνεται σε μια περιοχή υποβαθμισμένη, με πρώην βιομηχανική χρήση.
Εκεί σε αυτόν τον χώρο οι Υπεραγορές Σκλαβενίτης αποφάσισαν να φτιάξουν το The FoodHall, μια επένδυση με προϋπολογισμό πάνω από 150 εκατ. ευρώ.
Το αρχικό σχέδιο μάλιστα της Σκλαβενίτης για το παλιό εργοστάσιο της Πίτσος ήταν να γίνει η αποθήκη των Υπεραγορών για την μαναβική! Όταν όμως τα στελέχη του ομίλου είδαν πρώτη φορά το κτίριο αποφάσισαν ότι εκεί δεν θα γίνει η αποθήκη για τα μαρούλια και τις ντομάτες, που θα πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ, αλλά θα γίνει ένα μοναδικός πολυχώρος, όπου «ήρωας» θα είναι το τρόφιμο.
Αυτήν την στιγμή το FoodHall είναι σε φάση κατασκευής, καθώς έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση, και σύμφωνα με πληροφορίες η έναρξη θα γίνει στις αρχές του 2027, όχι στο τέλος του 2026 όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη.
Στην μεγάλη υπεραγορά Σκλαβενίτης έκτασης 16.000 τ.μ., το κύριο κομμάτι θα είναι το τρόφιμο. Ωστόσο το πιο ενδιαφέρον concept, αναμένεται να είναι η Αγορά Μικρών Παραγωγών που θα υπάρχει όπου θα έχει γύρω στα οκτώ με δέκα περίπτερα τα οποία θα δίνονται από την Σκλαβενίτης δωρεάν σε παραγωγούς, προκειμένου να υποστηριχθεί η ελληνική παραγωγή, για να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους.
Οι παραγωγοί δεν θα είναι σταθεροί αλλά θα εναλλάσσονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το καινοτόμο σε αυτό είναι ότι όταν κάποιο από τα προϊόντα των μικρών παραγωγών θα πετυχαίνει στους καταναλωτές και θα έχει ανταπόκριση, αυτό το προϊόν θα πηγαίνει κατευθείαν και στα ράφια των καταστημάτων της Σκλαβενίτης.
Όπως μαθαίνουμε υπάρχουν πάρα πολλά σχέδια και καινούργια κόνσεπτ στο μυαλό των στελεχών της Σκλαβενίτης που θα παρουσιαστούν πρώτη φορά στο FoodHall.
Στόχος μάλιστα του leader του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι το όλο εγχείρημα του FoodHall να γίνει ελκυστικό ώστε ο καταναλωτής να επιλέξει να πάει στην περιοχή του Ρέντη και από άλλα μέρη της Αθήνας.
Όσον αφορά τα εστιατόρια που θα γίνουν στο FoodHall θα είναι γύρω στα 20 εστιατόρια τα οποία όταν είναι έτοιμα θα νοικιαστούν σε επενδυτές γύρω από τον κλάδο της εστίασης.
Συνολικά οι εκθεσιακοί χώροι του FoodHall θα απλώνονται σε συνολική έκταση 50.000 τ.μ.. Επίσης θα υπάρχει χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων, έκτασης 3.000 τ.μ., που θα φιλοξενεί events, εκθέσεις και ποικίλες πολιτιστικές δράσεις, ενώ μια αίθουσα 1.000 τ.μ. θα είναι αφιερωμένη σε εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες.
Πότε βγαίνει ξανά η «Σπιτική Κουζίνα»
Καθοριστική είναι και η κίνηση του ομίλου Σκλαβενίτη, ο οποίος μπαίνει δυναμικά στην αγορά έτοιμου φαγητού. Η εξαγορά της αλυσίδας «Σπιτική Κουζίνα» του Νίκου Σαλαπατάρα, που έγινε τον περασμένο Ιούλιο, σε συνδυασμό με την κατασκευή υπερσύγχρονου εργοστασίου έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα, μια επένδυση που αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στον συγκεκριμένο τομέα.
Επίσης το υπό ανάπτυξη εργοστάσιο, που προχωρά μέσω της θυγατρικής «Αύρα Παραγωγή Γευμάτων», προβλέπεται να διαθέτει ημερήσια παραγωγική δυνατότητα έως 250.000 μερίδων - ποσότητα πενταπλάσια σε σχέση με τη σημερινή δυναμικότητα του ομίλου - σηματοδοτώντας την είσοδό του σε ένα νέο κλάδο αυτό του έτοιμου φαγητού.
Σύμφωνα με πληροφορίες το project της Σπιτικής Κουζίνας αυτήν την περίοδο «μαγειρεύεται» από την Σκλαβενίτης και αναμένεται να «σερβιριστεί» στις αρχές του 2026, καθώς αποτελεί έναν πυλώνα πολύ σημαντικό που μπορεί να επεκταθεί ο όμιλος.
Μάλιστα στη νέα της μορφή μπορεί να μην λέγεται καν «Σπιτική Κουζίνα», ωστόσο τα 27 καταστήματα που έχουν κλείσει στις 31 Οκτωβρίου, πρόκειται να αξιοποιηθούν καθώς παραμένουν στην ιδιοκτησία της Σκλαβενίτης, ενώ αν κάποια είναι πιο μικρά θα τα μεγαλώσουν. Επίσης μετά τις αλλαγές που θα γίνουν κάποια καταστήματα θα λειτουργήσουν πιλοτικά. Όσον αφορά το εργοστάσιο στη Μαγούλα αυτό θα είναι έτοιμο προς το τέλος του 2026.