Ακολουθώντας τη συνταγή των παραδοσιακών παρόχων, η ΔΕΗ κάνει πλέον το επόμενο μεγάλο βήμα. Μπαίνει στη σταθερή τηλεφωνία και κοιτάει προς τα συνδυαστικά πακέτα ενέργειας–τηλεπικοινωνιών, φιλοδοξώντας να μετατραπεί έως το 2030 στον τέταρτο βασικό παίκτη της αγοράς.
Έχοντας ως ισχυρό ατού τη φθηνή ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών και τη δυνατότητα να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές, ο ενεργειακός κολοσσός στοχεύει να έχει 590.000 συνδρομητές μέχρι το τέλος του 2028 σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο. Ένα ποσοστό πελατών που αντιπροσωπεύει κάτι παραπάνω από το 11% της αγοράς, όπου τρίτος παίκτης είναι η Vodafone με 908.000 συνδρομητές.
Η στρατηγική της ΔΕΗ απομακρύνεται πλέον από το μοντέλο του «internet only», διαπιστώνοντας ότι η διείσδυση στην αγορά απαιτεί πλήρες πακέτο υπηρεσιών. Έτσι, ετοιμάζεται να προσθέσει σταθερή τηλεφωνία μέσα από τεχνολογία VoIP, ενώ ο τελικός στόχος αναμένεται να είναι η παροχή συνδυαστικών πακέτων που θα καλύπτουν και τις ενεργειακές και τις τηλεπικοινωνιακές ανάγκες των νοικοκυριών.
Κλειδί για την επιτυχία στην αγορά τα συνδυαστικά πακέτα
Για τους καταναλωτές, το πάντρεμα τηλεπικοινωνιών και ενέργειας μεταφράζεται σε απλοποίηση των διαδικασιών, εξοικονόμηση χρημάτων αλλά και καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης. Στις τηλεπικοινωνίες η τάση για συνδυαστικά πακέτα είναι όλο και πιο έντονη τα τελευταία χρόνια, καθώς οι πάροχοι φέρνουν περισσότερες υπηρεσίες με στόχο να κερδίσουν τους καταναλωτές που θέλουν να τα έχουν «όλα σε ένα».
Τα συνδυαστικά πακέτα αποτελούν επίσης και όπλο στα χέρια των τηλεπικοινωνιακών παρόχων που αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τα έσοδα τους. Εκτιμάται πως τα συνδυαστικά πακέτα αυξάνουν το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU) κατά περίπου 10%, ενώ αναμένεται πως και η προσθήκη της ενέργειας θα μπορεί να τονώσει ακόμα περισσότερο τα έσοδα τους, είτε άμεσα, είτε έμμεσα μέσω της προσέλκυσης νέων πελατών.
Η διοίκηση της ΔΕΗ βλέπει ότι οι ανάγκες αλλάζουν. Τα σπίτια γίνονται «έξυπνα», η ενεργειακή διαχείριση συνδέεται με τηλεπικοινωνιακές υποδομές, και οι καταναλωτές αναζητούν ολοκληρωμένες λύσεις μέσα από συνδυαστικά πακέτα.
Έχοντας μια πελατειακή βάση 5,5 εκατ. καταναλωτών, η ΔΕΗ στοχεύει να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις νοικοκυριού – από την ενέργεια και το ίντερνετ έως τις συσκευές και τις «έξυπνες» εγκαταστάσεις, έχοντας τη βοήθεια τόσο του ισχυρού brand που έχει χτίσει στην αγορά όσο και την παρουσία της Κωτσόβολος στο retail.
Η ΔΕΗ σκοπεύει να εισαγάγει υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας βασισμένες αποκλειστικά σε VoIP. Με την πλήρη αξιοποίηση των οπτικών ινών, η εταιρεία δεν χρειάζεται παράλληλο τηλεφωνικό δίκτυο, μειώνοντας το κόστος και απλοποιώντας την υλοποίηση. Όπως σημείωσε εξάλλου πρόσφατα η διοίκηση του ομίλου στην Capital Day που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, η σταθερή τηλεφωνία θα προσφέρεται συμπληρωματικά, καθώς η ζήτηση έχει μειωθεί σημαντικά λόγω της κυριαρχίας των ευρυζωνικών υπηρεσιών.
Το ατού της φθηνής ανάπτυξης δικτύου
Πυρήνας της τηλεπικοινωνιακής στρατηγικής της ΔΕΗ είναι η ταχεία ανάπτυξη του υβριδικού δικτύου FTTH, με κόστος σαφώς χαμηλότερο από εκείνο των παραδοσιακών παρόχων. Χαρακτηριστικά όπως έχει αναφέρει η Morgan Stanley σε έκθεση της, το μέσο κόστος για την ανάπτυξη οπτικής ίνας στην Ελλάδα ανέρχεται σε 500 ευρώ ανά γραμμή, ανάλογα με την πυκνότητα της περιοχής.
Το δίκτυο της ΔΕΗ εκτιμάται πως χρειάζεται τα μισά χρήματα για να δημιουργηθεί, καθώς ο όμιλος χρησιμοποιεί το υφιστάμενο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ για να μειώσει δραστικά το κόστος ανάπτυξης.
Η ΔΕΗ στοχεύει το 2028 να διαθέτει 590.000 συνδρομητές στις τηλεπικοινωνίες, εκτιμώντας πως θα προσθέτει 5.000 συνδρομητές τον μήνα, ενώ θέλει το δίκτυο της να φτάνει τα 3,8 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Οι επενδύσεις της τριετίας 2026–2028 για τηλεπικοινωνιακά έργα αναμένεται να φτάσουν τα 420 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μετά το 2030 ο τηλεπικοινωνιακός βραχίονας του ομίλου εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει άνω των 100 εκατ. ευρώ EBITDA ετησίως.
Σήμερα η κάλυψη φτάνει τα 1,7 εκατ. συνδέσεις με την υπηρεσία FTTH που λανσαρίστηκε μέσα στο 2025 να έχει καλύψει ήδη 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις.